Industrija sicer beleži nekaj dobrih let in tudi pri ljudeh je želja po kampiranju močna, tako kot v drugih panogah pa tudi tu primanjkuje komponent, pa naj gre za osnovna vozila ali sestavne dele, prodajna pričakovanja pa dušijo tudi visoke cene.
V prvi polovici so namreč proizvajalci prodali za 12,2 odstotka manj novih bivalnih prikolic in avtodomov kot v enakem obdobju lanskega leta. Lansko leto je bilo sicer po prodaji rekordno. Posebno boleč je bil padec prodaje avtodomov, ki prinašajo visoke marže. Lani so jih registrirali le 40.985, kar pomeni 15,9 odstotni padec v primerjavi z letom pred tem. Divizija bivalnih prikolic je po drugi strani ostala stabilna in je dosegla celo 0,8-odstotno rast.
Težave zaradi dobave komponent
Za padec prodaje pa ni krivo zmanjšanje zanimanja med kupci, saj veliko novih naročil in dolge čakalne dobe navajajo na prav nasprotno. Razlog za to so predvsem počasne in včasih celo ustavljene dobave osnovnih vozil, ki ji izdelujejo pomembni proizvajalci lahkih gospodarskih vozil Stellantis, Ford in Volkswagen. Proizvajalci avtodomov se na zaostanke pri dobavi osnovnih vozil odzivajo s podaljševanjem dobavnih rokov in povečano proizvodnjo bivalnih prikolic.
Poleg zaostankov pri dobavah komponent proizvajalce avtodomov bremeni tudi bliskovita rast cen osnovnih materialov in šasij. Strokovnjaki v Nemčiji ugotavljajo, da se je proizvodnja povprečnega avtodoma v zadnjih treh do štirih mesecih podražila za 20 do 25 odstotkov in proizvajalci skoraj nimajo drugih možnosti, kot da te podražitve prenesejo na končne kupce. Tudi morebitni popusti so stvar preteklosti, v nekaterih primerih pa morajo kupci celo plačati dodatek, da dobijo želeno vozilo. K temu pa svoje dodajo še višje obresti na kredite in rastoča inflacija.
Več financiranja
Veliko kupcev se na novo situacijo odziva tako, da so bolj previdni pri nakupu in da se odpovedujejo posebno razkošno opremljenim različicam avtodomov. V nasprotju s prejšnjimi leti pa nakup avtodoma vse bolj financirajo tudi s krediti.
Če je bilo nekoč s pomočjo različnih oblik financiranj kupljenih okoli 20 odstotkov avtodomov, jih je danes že 50 odstotkov in težava prodajalcev je tudi, da ne vedo dobro, kako naj se s to novo težavo soočijo.
Res, v tem norem svetu je sigurno najbolj zaskrbljujoča novica, da ni delov za sestavljanje avtodomov in prikolic. Noro!!!!
S tem zapisom se pa nikakor ne morem strinjat. Kot tudi ne, da so avtodomarji smrt za turizem. Pri rezervacijah so po vašem tudi krivi omenjeni. Res drži da rezervacije postajajo v kampih problem. Ampak ne zaradi avtodomarjev, ampak zaradi… ...prikaži veči mobilnih hišk, ki so drastično zmanjšale vse kampe za šotorišča in tudi za avtodomarje.
avtodome je treba prepovedat. to je smrt za turizem. ti ljudje ne želijo plačat nič, zato ker imajo svojo bajto sabo. prenočevali bi kjerkoli,smetil bi kjerkoli, da ne omejam rezervacij. si zamislite turista, ki sredi najhujše sezone pride nenapoveda in… ...prikaži večin hoče imet vse kar si želi, za povrh pa ne bi plačal ne turistične takse ne nastanitve. glejte te reveže, ki imajo 100k vredne domove, pa na parkirišču gostilne prežvekujeo svo obrok, zraven pa kurijo mašino, da jim dela oprema.