Kaj pa takole - Črna gora in Mazda?
Država in proizvajalec imata veliko več skupnega kot se zdi na prvi pogled. Sodita med manjše svoje vrste, a hkrati znata obiskovalcu oziroma lastniku ponuditi raznovrstnost in drugačno doživetje potovanja. Mazda ima v Črni gori, ki je avtomobilsko izrazito evropsko orientirana, samo enega uradnega trgovca, a vseeno to ni odvrnilo regionalne pisarne, da ne bi v eni najmlajših balkanskih držav pripravili demonstracijo svoje posodobljene palete, v prvi vrsti modelov mazda6 in CX-3.
Zadetek v polno, tale Črna gora. Ravno prav daleč, da v njej ne boste srečali veliko Slovencev (tiste redke prepoznate po kolesih na strehah avtov) in ravno prav blizu, da je dostopna tudi za krajše počitnice, kot so bližajoče krompirjeve. In kdor misli, da je Slovenija kraljica raznovrstnosti na tako majhnem prostoru, utegne presenečen spoznati, da je v za polovico manjši Črni gori morda še več kontrastov - kristalno morje s 120 plažami in prek 2.000 metrov penjajoči se vršaci, mondena obalna mesta s petzvezdničnimi hoteli, kjer pogosto nočijo najbolj petični gostje sveta, in surova, a neverjetno lepa divjina Durmitorja, kjer se pozimi smuča, poleti pa uživa v adrenalinskih doživetjih in pohodništvu.
Ampak ena največjih znamenitosti Črne gore so njihove slikovite ceste. Ozke, zavite, vzpenjajoče in padajoče. Včasih tudi ravne in brez lukenj. A spust po serpentinah iz Njegušov (da, tam se je rodil tudi njihov slavni vladika) pod pobočjem Lovčena pa do obale Kotorja spada v kategoriji "top 5" zaradi več razlogov - nore kombinacije predorov in ovinkov, nevarnih srečanj z nasprotnim prometom, predvsem pa neprekosljivega pogleda na zaliv Boke Kotorske.
Pravzaprav je celotna Črna gora sinonim za roadtrip. Ko lahko spiš nekje ob obali v Budvi in nekaj ur kasneje že ješ kosilo v najvišje ležečem balkanskem mestu Žabljaku. Vmes občutiš gostoljubje celo pri črnogorski policiji, saj bi te lahko policist z laserjem v roki zaradi kršenja (ohlapnih) pravil znotraj ene ure že v drugo kaznoval, pa se na koncu le zamahne z roko in se smeji skupaj s teboj.
Takoj nato pustiš srce v hlačah, ko ob pomoči ziplina doživiš veličastno naravo soteske reke Tare, ki je za Grand Canyonom v ZDA s svojimi 78 kilometri drugi najdaljši kanjon na svetu. Za popoldansko malico poješ rezino pršuta ob kozarcu črnega vranca, ki so ga pridelali na največjem vinogradu v Evropi pri Podgorici, in se mimo Skadarskega jezera vrneš k morju, da ujameš večerjo v eni izmed elitnih restavracij, kjer kuhajo šefi z vsega sveta - tudi Japonske.
Premišljeni piljenje vožnje in udobja
Prenovljeni japonki mazda6 in mazda CX-3 sta še pred prihodom na slovenske ceste pokazali, zakaj izbira črnogorskega roadtripa ni bilo naključje. Obe sta bili letos le nežno prenovljeni, a dovolj, da se spremembe občutijo. Poiskali so še boljše razmerje med dinamično vožnjo vožnjo in zrelejšo podobo, kar nekaj je tudi novosti v potniških kabinah.
Če je pri mazdi6 to občutno pri nadaljnjem zbliževanju s premium razredom prek bolj kakovostnih materialov ter tehnologijah, kot so Stop&Go, hlajeni sedeži, HUD na vetrobranskem steklu ali 360-stopinjska kamera, potem so v CX-3 v ospredje prenove postavili več praktičnosti, saj so pridobili dodaten prostor na račun slovesa klasične ročice ročne zavore. Dodali so tudi novodobne tehnologije povezljivosti s telefonom v obliki Apple Carplayja in Android Auta.
Oba avtomobila pa sta ohranila tudi nekaj tipičnih posebnosti, zaradi katere že nestrpno pričakujem naslednjo generacijo Mazdine tehnologije Skyactive.
Že danes imajo namreč mazde posebno povezavo med podvozjem in pogonom za blaženje tresljajev in nagibanja v ovinkih. Kar se je na svojevrstnih črnogorskih cestah dalo unovčiti. Ali pa atmosferske bencinske motorje z rekordno visokim kompresijskim razmerjem ter turbodizelske z rekordno nizkim. Kar poleg izkoristka moči prinaša tudi zelo ugodno porabo.
Še bolj zanimivo pa bo o prihodu Skyactive-X tehnologije, ki jo bodo še letos podrobneje predstavili z novo generacijo mazde3. Šlo bo za prvi serijski avto na svetu, ki bo imel "diesotto" motor na notranje izgorevanje, s katero naj bi poraba bencina po napovedih Mazde znižali za do 30 odstotkov.
Iskanje izven ustaljenih okvirjev je lahko tvegano početje, a prav zato so lahko sadovi toliko slajši. Vse napeljuje k temu, da se bo s prihodnjo mazdo3 užitek vrniti v Črno goro.
andrej.leban@zurnal24.si