Kranjčani bodo dobili novo krožno križišče, katerega namen je bistveno zmanjšati ali celo odpraviti dolge zastoje, ki se vsakodnevno nabirajo v jutranji in popoldanski konici na vzhodni polovici četrtega največjega slovenskega mesta.
Gneča pa je na kranjskih cestah eskalirala v zadnjih dneh, ker je Dars na avtocesti mimo Kranja zaprl priključek Kranj zahod, zato se je morala večina dnevnega prometa, ki teče iz osrednje Slovenije proti gorenjski prestolnici, preusmeriti prek priključka Kranj vzhod ravno na omenjeno krožišče. Dodatno pa so gradbena dela z izmenično ureditvijo prometa izvajali še na na glavni mestni ulici Staneta Žagarja.
Obstoječe enojno krožišče bo preurejeno v t. i. tip krožišča s spiralnim potekom. V javnosti je bolj znano poimenovanje "turbo" krožišče. Posebnost takšnega tipa je vodenje prometa po ločenih pasovih, obdanih z robniki, tako da je čim manj točk, v katerih lahko pride do kontakta med vozniki z različnih uvozno/izvoznih krakov in s tem možnosti nesreče. Zaradi robnikov in vodenih pasov pa ni več mogoča vožnja v krogu, zato je pravilno razvrščanje pred vstopom v krožišče ključnega pomena.
Čeprav je asfalt v novem krožišču položen, robniki urejeni, table za usmerjanje postavljene na portale in smerne črte narisane, pa bo krožišče vsaj še nekaj dni ostalo le delno odprto. Na Direkciji za ceste (DRSC), ki je kot lastnik državne ceste investitor, so nam povedali, da ima izvajalec del dovoljenje za zaporo posameznih krakov še vse do 25. septembra.
"Predvideno je, da bi ob ugodnih vremenskih razmerah promet normalno stekel pred navedenim terminom," dodajajo na direkciji in opominjajo, da bodo vsa dela na krožišču končana šele oktobra.
Izvajalca del, podjetje Gratel, nam ni uspelo priklicati, da bi podali natančnejšo napoved glede sprostitve prometa skozi zapore.
Policisti se na inovativne načine trudijo preprečiti težave
Kranjski policiste sicer že od druge polovice avgusta prek raznih objav voznike opozarjajo na novo krožišče, ki ga številni vozniki niso vajeni, saj gre za relativno mlado rešitev na tehničnem seznamu prometne infrastrukture. Bistveno za pravilno in varno vožnjo skozenj je namreč pravočasno razvrščanje pred vstopom na pravi pas, ker znotraj krožišča v primerjavi z nekdanjimi dvojnimi krožišči menjave niso več mogoče.
V zadnjih dneh so policisti predvsem v konicah odpirali tudi sicer zaprti pas v smeri Kranj - Škofja Loka, ob tem pa ugotavljali, da "večina" voznikov v turbo krožiščih počne napako na dveh točkah.
"Prvi dan so imeli vozniki veliko težav z vožnjo po krožišču in se niso ravnali po poteku prometa, kot to določajo talne označbe oziroma so znotraj krožišča menjali prometni pas na točki, kjer se v rondo vključujejo vozniki na levem prometnem pasu iz smeri Šenčurja oziroma Kranja. Gre za okoliščino, ki smo jo pred odprtjem kot 'možno težavno' prepoznali tudi sami," je opažanja policistov strnil Bojan Kos iz PU Kranj.
Kranjski policisti so se za pravilno obnašanje voznikov zelo angažirali, saj na njihovih socialnih kanalih dežujejo razne objave in videovsebine, ki voznikom svetujejo pravilno uporabo novega krožišča. Med drugim policisti vsem voznikom še posebej polagajo na srce, naj poleg pravočasnega razvrščanja uporabljajo smernike.
Ne, težav nimajo samo starejši in "hostarji" ...
"Pripominjamo, da se zaradi našega angažiranja s preventivnim pojasnjevanjem prometnih situacij ustvarja napačen vtis, kot da gre za 'policijski infrastrukturni projekt'," dodaja Kos glede kritik, da delajo več, kot ljudje pričakujejo od policistov. Vseeno pa je vsaj glede na komentarje pod objavami na Facebooku pohval glede angažiranja policije veliko več kot pikrih besed.
"Razlaga super, ampak tole bo še veselo. Po moje boste imeli ogromno dela tukaj, glede na to, kako super egoistične voznike imamo med nami."
Eden od komentatorjev
Dejstvo je, da številni vozniki še ne razumejo principa dvojnega turbo krožišča. Na policiji pravijo, da so napake počeli vozniki z vozili "z različnih registrskih območij, čeprav to nujno ne nakazuje na demografski element."
Na policiji še ocenjujejo, da so kratkotrajne popoldanske sprostitve v smeri Šenčur - Škofja Loka "zelo pozitivno vplivale na pretočnost prometa," kar daje upanje, da bo glede zastojev ena najbolj perečih prometnih točk v Sloveniji končno postala preteklost.
andrej.leban@zurnal24.si
Na podlagi skice, se da v kroziscu vrniti na staro cesto, kako da ne ?
Vse v redu. Kaj pa če voznik sploh ne pozna krajev? Da je prvič v Kranju? So usmerjevalne table dovolj zgodaj? Ne more voziti krožno po vsem krožišču. Če vidi, da je "kiksnil", se mora odpeljati daleč naprej, da lahko… ...prikaži več obrne in pride nazaj. Taka krožišča so za domačine, ne pa za vse voznike.
Krožišče MORA OBVEZNO met možnost na vrnitev na cesto, s katere si prišel. Sicer to ni krožišče, kjer je bistvo da lahko zakrožiš, ampak neka palamudnja.