Prav v času, ko so nove, bolj zelene tehnologije postale bolj otipljive, je avtomobilsko industrijo zajela ena od najhujših kriz v zgodovini. Začetek leta je bil še zelo optimističen, še posebej ker so se tudi Američani v domačem Detroitu, kjer je potekal prvi izmed največjih salonov v tem letu, zavezali k aktivnemu razvoju in uporabi čistejših pogonskih sredstev. Tudi prodaja avtomobilov je bila v prvi polovici leta še povsem spodobna, v Sloveniji celo odlična. Takrat smo tudi še verjeli obljubam, da bo Slovenija po letih suše le dobila nazaj svoj avtomobilski salon , četudi bienalen.
Konec leta je prinesel bolečo streznitev, prodaja novih avtomobilov je močno padla tudi pri nas. Zaenkrat še nihče ne ve, kdaj in kako se bo avtomobilska industrija, ki tudi v Sloveniji nudi kruh na tisoče ljudem, izvlekla iz težav.
V večjih ali manjših težavah so se tako znašla nekatera najbolj spoštovana podjetja , kot so Revoz, Adria, Prevent in drugi. Po nekaterih napovedih naj bi preživela le peščica avtomobilskih proizvajalcev, nekateri pa v krizi vidijo tudi priložnost za dokončni prodor naravi prijaznejših načinov pogona.
Na Žurnalu24 smo se letos dotaknili številnih tem in o njih poročali svojim zvestim bralcem. Že januarja smo začeli agresivno, saj smo skoraj ves teden poročali o dogajanju v prestolnici svetovne avtomobilske industrije – Detroitu , kjer se je odvijal 101. avtomobilski salon. Njegova rdeča oziroma bolje rečeno zelena nit je bila ekologija.
Tradicionalno smo se odpravili ob Ženevsko jezero , nato v Zagreb , oktobra smo obširno poročali o novostih iz Pariza , decembra pa še iz Bologne . Seveda nismo zanemarili domačih avtomobilskih dogodkov, v Celju Avto in vzdrževanje, v Ljubljani AutoMotorShow in salon starodobnikov. Slednje smo spremljali tudi na poti na znamenitem reliju Liege-Brescia-Liege .
Maja smo razkrili šokantno novico o spornem razpisu Darsa za nakup vozil za preverjanje uporabe vinjet. Razpis, ki je dvignil veliko prahu, so zaradi našega pisanja pozneje umaknili, saj so se nanj pritožili pri AC-Intercarju, o čemer smo znova ekskluzivno poročali. Poleg tega smo razkrili še sporne nakupe Lekarne v Novi Gorici, Prostovoljnega gasilskega društva Bled, decembra pa še nakup Osnovnega zdravstva Gorenjske .
Poleti smo v sodelovanju z bralci iskali Naj ZM vozilo . Nagrado je prejel na elektriko predelani espace Andreja Pečjaka. Novembra smo družini Žurnalovih blagovnih znamk dodali še izbor za Žurnalov avto leta , ki je tako s strani bralcev kot tudi avtomobilistične stroke doživel odličen odziv. Na podlagi kombinacije glasov bralcev in strokovne žirije je naslov družinskega avta leta prejel ford focus karavan, kipec za ženski avto leta pa audi A5.
Na naših straneh smo gostili tudi nekaj najbolj znanih imen iz sveta avtomobilizma. Za nas so med drugim ekskluzivno spregovorili petkratni svetovni prvak v reliju Sebastian Loeb pa prvi mož evropskega Forda John Flemming , za rokav smo pocukali Dietra Zetscheja, generalnega direktorja Daimlerja, in Jam esa Muira , predsednika in generalnega direktorja Mazda Motor Europe. Klepetali smo tudi s Christianom Koenigseggom , lastnikom istoimenske znamke superšportnih avtomobilov.
Napovedi za leto 2009
In kaj obljubljamo za naprej? Kljub težkim časom, ki jim zaenkrat še ni videti konca, se bomo še naprej trudili za atraktivne zgodbe iz sveta avtomobilizma, uravnotežene teste avtomobilov in obilo nasvetov za varno in še udobnejšo vožnjo.