Avto
37 ogledov

Karavana katrc v Novem mestu

Karavana renaultov 4 v Revozu v Novem mestu.
1/36
Anže Petkovšek
V Novem mestu se je ob 50. obletnici renaulta 4 oziroma priljubljene katrce ustavila karavana omenjenih vozil, ki je na pot proti Parizu krenila iz Srbije. V Sloveniji, v Revozu, je bil izdelan zadnji legenedarni primerek renaulta 4.

"Katrca je eden največjih uspehov v svetovni avtomobilski industriji," je ob 50. obletnici renaulta 4 oziroma ob sprejemu karavane teh vozil danes v Novem mestu dejal predsednik uprave Revoza Aleš Bratož. Dodal je, da se tako imenovana katrca z več kot osmimi milijoni prodanih primerkov v več kot sto državah po svetu uvršča med pet avtomobilskih ikon.

"Renault 4, ki je eden prvih iz Renaultove družine avtomobilov življenja, je plod genialne ideje: ponuditi vsestransko vozilo, s katerim se lahko pripelješ kamorkoli in v kakršnihkoli okoliščinah," je poudaril Bratož.

Spomnil je, da je prodaja katrc stekla leta 1961 oziroma ravno v času, ko je proizvajalec avtomobilov Renault vzpostavil svojo komercialno mrežo izven Francije. Renault 4 je bil prvi model, s katerim je družba nastopila izven francoskega tržišča, njegov uspeh pa je bil takojšen.

V Sloveniji oziroma takratni Jugoslaviji se je zgodba renaulta 4 začela pisati marca 1969, ko je Renault sklenil pogodbo o proizvodnji katrce z Litostrojem in jo leta 1972 prenesel na novomeški IMV oziroma današnji Revoz.

"Na začetku je šlo le za sestavo, površinsko zaščito in montažo vozil za jugoslovansko tržišče, kjer je renault 4 doživel velik uspeh in dobil priljubljeno ime 'katrca'. V naslednjih letih se je proizvodni proces skupaj z objektom posodobil in že leta 1979 je IMV začel izdelovati katrce za izvoz," je spomine obujal Bratož.

Sprva je bilo izvoza po njegovih besedah le za tretjino - od skupno blizu 30 tisoč izdelanih vozil -, a je ta delež kmalu zrasel na več kot polovico. Izvoz je bil sprva namenjen predvsem Franciji, proizvodne količine pa so se iz leta v leto povečevale.

V 19 letih je bilo v novomeški tovarni izdelanih 575.824 vozil tega modela, "in šele letos so bile skupne proizvodne količine katrce presežene", je tudi povedal prvi mož Revoza. "To je uspelo twingu, in to v le treh letih in pol proizvodnje, medtem ko smo katrco proizvajali kar 19 let," je dodal.

Bratož je pojasnil še, da ima Slovenija za katrco poseben pomen - zadnja nasploh je namreč leta 1992 s proizvodnih trakov zapeljala ravno iz novomeške tovarne.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.