Avto
130 ogledov

Kamere pod Trojanami nared za akcijo proti divjakom

sekcijsko merjenje hitrosti Saša Despot
Pozor za vse, ki se vozite po štajerski avtocesti: sekcijsko merjenje hitrosti pod Trojanami bo v nekaj dneh pričelo na polno delovati.

Uvodni stavek smo sicer v zadnjem letu in pol doslej zapisali že nekajkrat, a se je nato vedno nekaj zalomilo.

A sedaj gre čisto zares - po naših neuradnih, a zanesljivih informacijah je ponudnik opreme za merjenje hitrosti, podjetje Intermatic, s strani Urada za meroslovje prejelo vsa potrebna potrdila, da popravljena kamera skupaj s sistemom prepoznave vozil in časovnega merjenja deluje na takšni ravni, da je lahko podlaga za pravno sankcioniranje prehitrih voznikov. 

Na Darsu so nam potrdili, da se bodo s ponudnikom in policijo v kratkem sestali in dogovorili za vse podrobnosti glede zagona sistema, ki bo prvič v Sloveniji pomagal pri umirjanju hitrosti po principu meritev na nekem daljšem odseku. 

Kako deluje in kaj bo sledilo?

V primeru Trojan gre za približno petkilometrski odsek v smeri proti Ljubljani med izvozom Trojane in izhodom iz predora Podmilj. Sistem štirih kamer je zasnovan tako, da na začetni točki fotografira vozila, prepozna registrsko tablico in zabeleži čas. Ko se vozilo pripelje mimo končne točke, ga druga kamera znova zazna in zabeleži čas. Če izračun kaže, da je vnaprej znano razdaljo prevozil hitreje od predpisanih 100 km/h (v izmero je vključena toleranca in varnostni odbitek), sistem pošlje fotografijo vozila v Darsov nadzorni center, ki je podatkovno povezan s policijo. Na podlagi nedvoumno zaznane kršitve nato policija obvesti kršitelja o prekršku. Če kršitve ni bilo, kamere fotografije vozil nemudoma uničijo. 

Da bo sekcijsko merjenje v kratkem delovalo, so na policiji in Darsu po podpisu tripartitne pogodbe s podjetjem Intermatic, zastopnikom za proizvajalca 3M, obljubljali že poleti 2015. Nato pa so sledili dolgi zapleti z zbiranjem ustreznih potrdil in opravljanjem meritev, saj je zastopnik Uradu za meroslovje le "po kapljicah" dostavljal zahtevano gradivo, medtem ko meritev na opremi, potrebnih za overovitev, ni dovolil opravljati v laboratoriju, marveč zgolj na terenu, torej že po montaži na Darsovih portalih, kar je bilo nato povezano z zapleti glede zagotavljanja ustreznih zapor prometa.

Ko so septembra lani le prejeli certifikat o odobritvi merila znamke 3M in še ostala potrebna dovoljenja, pa jo je tik pred zagonom sistema novembra lani zagodla ena od kamer, ki se je pokvarila. Njeno popravilo je trajalo dlje od pričakovanj, nato jo je bilo treba znova preveriti na terenu.

Če se bo sistem v polletnem testnem obdobju izkazal, namerava policija v prihodnje nabaviti tovrstne sisteme tudi za druge odseke na avtocestnem omrežju. Trenutni sistem pod Trojanami bodo sicer po koncu preizkusa odstranili. 

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 25
  • hubertfast 10:36 23.januar 2017.

    Pravilno, kazen naj bo zelo stroga ter vzgojna. Bravo Dars, bravo vsi ki ste imeli kaj pri tej super rešitvi.

  • h3o 14:34 22.januar 2017.

    če se zabiješ v steno (drevo) ti ne pomaga noben airbag. To lažno varnost so vama fcepili v glavo skozi reklame...Ali si že kdaj videl kako pisno uradno garancijo v avtomobilu ki ima x air bagov, da garantira preživetje pri y trku?

  • Franc Pojbič 09:45 22.januar 2017.

    Podpiram, toda bilo bi prav, ko bi DARS ne samo na tem odseku začel uveljavljati pravila aktivne regulacije prometa (predvsem hitrosti) glede na razmere (gostota prometa in vremenske razmere).