Morda marsikatera octavia česa takšnega ni sposobna, a tista, ki so jo vzeli v precep pri spletni oddaji Car Throttle, se je izkazala fantastično. Modra octavia prve generacije je imela vgrajen dobri stari 1,9 TDI motor z za današnje razmere skromnimi 66 kilovati (90 KM).
Octavia letnika 1998 je bila v redni uporabi po britanskih cestah, ki ne slovijo ravno po gladkosti. Do prihoda pod drobnogled je prevozila 695 tisoč kilometrov in do danes ohranila originalni motor, turbo polnilnik, izpušni sistem in amortizerje. Luči vse svetijo, medtem ko mehanizmi za okna ne delujejo več vsi, je ugotovila ekipa. Tudi v notranjosti avta so sledi dolgoletne rabe zelo očitne.
Posebno poglavje pa sta motor in podvozje. 1,9 TDI je konec 90. let veljal za izredno zanesljiv in vzdržljiv agregat, kar se je spet potrdilo v čehinji. Čeprav je v vsem tem času prevozil razdaljo, ki je enaka razdalji do Lune in nazaj, so bili ventili in gredi motorja še vedno v zelo dobrem stanju. Tudi turbo je še vedno dobro dihal. "V primerjavi z obrabami, ki so vidne pri nekaterih motorjih konkurentov, bi rekel, da ima ta motor okoli 140 tisoč milj [225 000 km]", je dejal mehanik, ko si je ogledal odmične gredi.
Enako presenečen je bil, ko je avto dvignil in si ga ogledal spodaj. Kar težko je verjel, da ima octavia še vedno v celoti originalni izpušni sistem, a so to dokazovale oznake. "Če bi se na hitro sprehodil pod avtom, bi mislil, da ima manj kot 100 tisoč kilometrov," je ocenil zelo dobro stanje.
Skrivnost octavije, da je vzdržala tako dolgo? Mehanik je dal svojo razlago: redno vzdrževanje, kar poleg servisov znotraj predpisanih intervalov pomeni tudi uporabo kakovostnih filtrov in motornega olja, pa tudi redna menjava hladilne tekočine.
dezurni@zurnal24.si
Meni je Kia Clarus sel 960.000 km hotel sem naredit 1 mio samo mi je dobesedno razpadel. Ni bil rjav, masina pa je bila OK in normalno vzdrzevana. Blatnika sta mi enostavno beg padla na trojanah, vsa plastika na armaturi… ...prikaži več se mi je odlepla pa dol popadala, motorcki na oknah so crkavali ko zmesani, centralno zaklepanje sem popraljal ko nor. Panti na vratih so sraufi popokali .. Kaj ti pomaga motor ce vse razpada..
Pozabili so povedati, da je tip očitno vozil bolj kot ne po mrtvaško: turbina je delovala bolj redko, ker je vozil z nizkimi obrati, nobenih pospeševanj, hitre vožnje... ja, tako se da priti do teh kilometrov. Pri normalni vožnji pa… ...prikaži več ni variante, da turbina zdrži 700.000 km.
To je 35.000km na leto , za kar moraš pa že dobro sedeti v avtu vsak dan . Verjetno se je iz garaže vozil v službo in nazaj kakšnih 130km , za kar je porabil 2 vžiga na dan s… ...prikaži več štartom pri temp. ~ 20 °C , Tam extremnih razlik v temp. ni , niti snega niti soli , tako da nič čudnega , pa še dizel je , kjer štejejo praktično za obrabo samo mrzli štarti .