Avto
48 ogledov

Kako bi pri Postojni vozil inštruktor?

Veter na cesti
1/2
Bralka Zurnala24.si
Med iskanjem neposrednih in posrednih vzrokov za tako množičen nalet vozil na primorski avtocesti je vse bolj jasno, da nekateri vozniki niso upoštevali predhodnih opozoril. Legan: dalo bi se predvidevati težave.

Pričevanja udeležencev in prve ugotovitve tako policije kot Darsa kažejo, da je šlo pri nedeljski nesreči na avtocesti pri Postojni, v kateri je bilo udeleženih kar 51 vozil, ena oseba pa je za posledicami umrla, za izreden dogodek, ko je močna burja na vozišče prinesla velik oblak snega, zaradi česar se je vidljivost v nekaj trenutkih drastično zmanjšala. 

Kako bi v takšni situaciji odreagiral Brane Legan, vodja inštruktorjev pri AMZS Centru varne vožnje na Vranskem? “Seveda je izredno težko modrovati za nazaj in tudi verjamem, da je takšen sunek vetra in nanosa snega na avtocesto težko napovedati. Vendar pa so bili gotovo še pred Postojno vidni določeni indici oziroma se je dogajalo neko zaporedje dogodkov, ki bi morali pri voznikih vzbuditi dodatno previdnost, na podlagi kateri bi bilo morda mogoče vsaj omiliti posledice nesreče," pravi Legan.

"Sam bi denimo spremljal dogajanje okoli mene in če bi videl, da po zraku nosi sneg, da se ta vrtinči, da morda sunki vetra moj celo avto zanašajo, bi predvideval možnost težav in bistveno zmanjšal hitrost ter povečal varnostno razdaljo. Tudi tisti vozniki, ki so se pripeljali v takšno zmešnjavo, bi morda na podlagi pravočasnih predvidevanj uspeli omiliti posledice. A ko te zajame takšen oblak oziroma situacija, je ponavadi že zelo pozno, takrat je potrebno imeti tudi srečo in seveda mirno ter učinkovito odreagirati.”

5 kilometrov prej vozniki vozili mimo opozorila

Na Darsu poudarjajo, da je bila avtocesta na tem odseku pred dogodkom povsem očiščena in celo suha. Prepričani so tudi, da so voznike na nevarnost burje ustrezno obveščali, nenazadnje je na Ravbarkomandi na digitalnem opozorilnem zaslonu svetilo obvestilo o burji prve jakostne stopnje.

Komentarjev 13
  • dhoo 10:35 30.december 2014.

    Vidljivost nula, varnostna razdalja ?

  • Pepi 19:56 29.december 2014.

    Mene pa neki zanima,ali ima tale vaš doktor varne vožnje izpit,ali se kdaj pelje recimo iz Medvod v center????Po moje bi rabil en teden za vsa njegova predvidevanja,varnostne razdalje ,razglede in ne vem še kakšna predvidevanja,moram povedat ,da sem bila ...prikaži več na testu varne vožnje in kaj sem se naučila?,da stvari ,ki ti jih tam pokažejo "Inštruktorji" v realnih pogojih,to mislim na naše kolovoze ne pridejo nikakor v poštav,saj je lepo ko se sučeš po 20m široki pisti sem ter tja gor dol in ni nobenega nasproti,aja moraš predvidevat ,no kot je nkdo zapisal,lahko je bit pametn v pisarni in nekaj pametovat.Pa brez zamere

  • titty 19:09 29.december 2014.

    Saj so prilagodili hitrost stanju na cesti. Ko niso videli več nič, so zavirali. Rezultat je pa znan. Vedno je cirkus na tem delu ceste, tako da bi bil že skrajni čas, da cesto tu uredijo!!! Protihrupne ograje tu pa ...prikaži več tam, snegobran pa.....ni potrenben!Mene zanima zakaj plačamo vinjeto, če avtocesta ni primerna za normalno vožnjo čez celo leto. Pozimi sneg, drugače pa delo na cesti.