Da je avto zgolj prevozno sredstvo na štirih kolesih, že dolgo ne velja več. Silovit razvoj varnosti in digitalizacija v zadnjih letih sta pustila močan pečat tudi pri tem, kaj kupci pričakujejo od svojega prihodnjega lepotca, da jim lahko ponudi med vožnjo od točke A do B.
Ameriška raziskava je pokazala, da imajo kupci precej dobro izoblikovana pričakovanja, kaj bo imel njihov naslednji avtomobil, poroča Consumer Reports. Zanimivo je sicer, da so med željami pri številnih anketirancih v ospredju tudi takšni elementi, kot so stranske zračne zavese ali sistem ESC, ki so sicer standardni praktično že pri veliki večini novih avtomobilov, na drugi strani pa kaže, da takšni vozniki očitno vozijo starejše avtomobile, a se zavedajo njihovih pomanjkljivosti.
Med tehnologijami, ki še niso standardne, so pa pri ameriških kupcih visoko na seznamu želja, so denimo sistem za prepoznavanje mrtvih kotov, navigacija, opozorilo pred trki od spredaj (AEB) in kamera za vzvratno vožnjo.
To bi imeli v naslednjem avtu (anketirani v odstotkih)
Zanimivo je, da bi po ksenonkah ali LED-žarometih posegali predvsem mlajši kupci, ki dajo več poudarka na videzu avtov, po drugi strani pa starejši precej bolj cenijo varnostne sisteme, kot sta sistema za opozorilo pred mrtvimi koti in AEB, saj si jih je zaželelo 70 oziroma 62 odstotkov starejših od 44 let, a precej manj mlajših kupcev. Ti bi veliko raje kot starejši v naslednjem vozilu imeli povezavo bluetooth s svojim mobilnikom.
S čim naj proizvajalci ne posiljujejo
Predvsem za avtomobilske proizvajalce, ki agresivno promovirajo bolj in manj uporabne tehnologije, so zanimivi odgovori, katerih novotarij si bodoči kupci prav gotovo ne bodo omislili. Trem četrtinam vprašanih je vseeno, ali bi njihov avto zmogel prejeta SMS-sporočila pretvarjati v govor (text-to-speech), 65 odstotkom je malo mar za wi-fi v avtu, 59 odstotkov pa si ne želi, da bi njihov avto samodejno blokiral telefonske klice.