Santa Fe je doživel tako velike spremembe, da bi lahko brez težav govorili tudi o novi generaciji, ne zgolj prenovi - ta je vidna že na prvi pogled, saj je maska precej spremenjena, v kabini pa naj bi bil občutek precej bolj premijski.
Hyundai je model santa fe v Evropo pripeljal pred 20 leti. Hyundaijev športni terenec segmenta D je na evropske ceste prvič zapeljal že leta 2001, s čimer predstavlja znamkin najdlje prodajani SUV na stari celini.
Spremembe so se zgodile tudi pod motornim pokrovom in na področju elektrifikacije. Predvsem pa je to omogočila popolnoma nova platforma tretje generacije.
Nova platforma je torej osnova, zaradi katere je santa fe po trditvah tovarne naredil korak naprej na vseh področjih. Omogočila je uporabo večjega deleža jekla z izjemno visoko trdnostjo, ki prinaša večje udobje, večjo stabilnost, krmiljenje in boljšo izolacijo podvozja. Tako bi moralo biti v kabini nekoliko manj motečih decibelov.
Ne boste ga zamenjali s tucsonom
Za razliko od tucsona, žarometov niso skrili v masko, kar mu daje edinstven karakter znotraj Hyundaijeve palete SUV in križancev, v kateri sta še manjša tucson, kona, prihaja pa še bayon.
Maska hladilnika je trendovsko veliko, tudi trendovsko je izražen 3D vzorec. Za grafiko LED dnevnih luči so izbrali črtko T, kar bo poskrbelo za prepoznavnost vozila na cesti ponoči. Močno prezenco prednjega dela zaokrožata vertikalno postavljeni stranski odprtini za pretok zraka, ki imata tudi aerodinamično zasnovo.
Da gre za SUV poudarjajo razširjene obrobe blatnikov in nova aluminijasta platišča, ki lahko merijo do 20-palcev. Tudi zadka se boste morali navaditi na novo. Posodobljena je oblika žarometov, ki jih sedaj grafično povezuje svetlobna letvica. Ta je razpeta čez celoten zadek, tako da ga optično razširi.
Novost je paket Luxury. Ta prinaša 20-palčna platišča, nižja prednji in zadnji odbijač ter obrobe blatnikov, ki so namesto v mat črno odete v barvo karoserije.
Novi pripomočki za aktivno varnost
Prvič je na voljo s sistemom Highway Driving Assist (HDA) oz. aktivnim avtocestnim asistentom. Slednji predstavlja kombinacijo sistema za ohranjanje voznega pasu (Lane Following Assist) in pametnega sistema za prednastavitev hitrosti. S pomočjo senzorjev in podatkov navigacije samodejno prilagaja hitrost spredaj vozečemu vozilu, omejitvam hitrosti in konfiguraciji ceste na izbrani poti. Novost je tudi sistem za preprečevanje trka ob parkiranju (PCA), ki pri vožnji vzvratno s pomočjo kamere in senzorjev zaznava ovire na poti vozila, nanje sprva opozori, nato pa po potrebi tudi aktivira zavore in ustavi vozilo. Tu je še sistem za samodejno parkiranje na daljavo (RSPA), ki vozniku omogoča, da s pomočjo ključa premika vozilo, četudi ne sedi za volanom. Varnostni pripomočki vključujejo tudi radarski sistem za samodejno zaviranje v sili s prepoznavanjem vozil, pešcev in kolesarjev (FCA), aktivni sistem za nadzor mrtvih kotov (BCA), sistem za varno izstopanje iz vozila (SAW), slikovni prikaz območja mrtvega kota v instrumentni plošči (BVM), sistem ohranjanja smeri in sledenja oznakam voznega pasu (LFA) in sistem za opozarjanje in samodejno zaviranje ob zaznavi prečnega prometa zadaj (RCCA).
Želi biti bolj premijski
Hyundai je korak naprej pri uporabi materialov naredil že z i20 in novim tucsonom, s santa fejem, ki ponuja prostornejšo, udobnejšo in še bolj praktično kabino, pa meri še više. Vgrajeni so na otip mehki materiali. Armaturna plošča je postavljena nekoliko nižje, osrednja konzola se ponaša z novim slogom, v središče je postavljen 10,25-palčni zaslon na dotik. Novost je vrtljivi gumb za izbiro terenskega načina vožnje, ki je ob izbirniku standardnih voznih načinov. Nadgradnjo zaokroža še novi 12,3-palčni digitalni zaslon merilnikov.
Tudi dizel
Večje spremembe so tudi pod motornim pokrovom. Nov je 2,2-litrski dizel z oznako Smartstream. V primerjavi s predhodnikom je blok novega agregata namesto iz železa izdelan iz aluminija, s čimer je kar 19,5 kg lažji. Štirivaljnik razvije 148 kW (201 KM) ter 440 Nm navora, povezan pa je lahko s pogonom na prednji kolesni par ali štirikolesnom pogonom. Novi motor je povezan z novim 8-stopenjskim robotiziranim menjalnikom z dvojno “mokro” sklopko (8DCT). V primerjavi s 7-stopenjskim menjalnikom s suho sklopko novi sistem nudi kar 58 % več navorske zmogljivosti.
Seveda pa bo santa fe na voljo tudi z električno podporo in bo prvi evropski Hyundai, ki bo na trg zapeljal opremljen z novim hibridnim oz. priključnim hibridnim pogonom Smartstream.
Gre za kombinacijo novega 1,6-litrskega bencinskega agregata T-GDi (prisilno polnjen motor z direktnim vbrizgom goriva) Smartstream ter elektromotorja z močjo 44,2 kW. Slednjega napaja litij-ionska baterija kapacitete 1,49 kWh.
Novi 1,6-litrski agregat T-GDi Smartstream je prvi motor s Hyundaijevo novo tehnologijo s časovno spremenljivim krmiljenjem odpiranja ventilov (CVVC), prav tako pa se ponaša z novim nizkotlačnim ventilom za reciklažo izpušnih plinov (LP-EGR), ki poskrbi za še več varnosti.
Kot hibrid je na voljo tako z dvo- kot tudi s štirikolesnim pogonom, postreže pa s 169 kW (230 KM) in 265 Nm navora.
Priključni hibrid bo sledil v drugi polovici leta in bo prav tako kot hibrid na voljo z 1,6-litrskim agregatom T-GDi Smartstream. Ta bo povezan z električnim motorjem moči 66,9 kW, ki ga bo poganjala litij-ionska baterija s kapaciteto 13,8 kWh. V tej različici bo štirikolesno gnan, njegova moč pa bo znašala 195 kW (265 KM). Pogona bosta skupaj poskrbela za 350 Nm navora.
Hibrid je povezan s Hyundaijevim novo razvitim 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom (6AT), ki je v primerjavi s predhodnikom učinkovitejši, s čimer pripomore k nižji porabi. Z omenjenim menjalnikom bo na voljo tudi priključni hibrid.
Kaj pa cene?
Pri slovenskem uvozniku računajo da bodo v letošnjem letu prodali 50 vozil. Za dizelsko različico s pogonom na dve kolesi je treba odšteti 38.900 evrov, izbira štirikolesnega pogona nakup podraži za dva tisočaka. Hibrid je nekoliko dražji in stane najmanj 42.500 evrov s pogonom na dve kolesi in 44.500 evrov s pogonom na vsa štiri kolesa.