Avto
63 ogledov

Je C4 cactus novi spaček?

Citroën C4 cactus
1/23
Andrej Leban
Ljubitelji avtomobilov se zagotovo še spomnijo citroëna 2CV, ali ljubkovalno poimenovanega spaček. Francozi so dolgo poskušal na cesto postaviti nov poseben model. Po več neuspešnih poskusil so ga naposled le našli – C4 cactus.

C4 cactus ne nadomešča nobenega vozila. Pri Citroënu ga označujejo kot odgovor na izzive svojega časa – narediti poceni avtomobil za množice, ki hkrati ponuja atraktiven dizajn, inovacije ter prostornost in uporabnost.

C4 cactus je nastal kot alternativa limuzinam kompaktnega C razreda, navdih pa iskal v konceptu C cactus predstavljenem leta 2007. Ime cactus ponazarja nizko porabo goriva – kot kaktus porabi malo vode za preživetje. V najbolj ekološki različici na 100 kilometrov poti po tovarniških podatkih porabi zgolj 3,1 litra plinskega olja.

Poseben zaradi številnih inovacij

O zunanjih in notranjih posebnostih smo se razpisali že pred dvema mesecema, ko smo z njim naredili prve kilometre na mednarodni predstavitvi.

Na kratko obnovimo oblikovne posebnosti, v prvi vrsti vpadljive grafične elemente, kot so zračni mehurčki na vratih. Tehnologijo so poimenovali Airbump in je rezultat preproste

Citroën C4 cactus | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
ideje, kako lastnikom zmanjšati stroške, nevšečnosti in čas ob popravilih manjših poškodb nastalih na parkirišču, kot so vdrtine in praske.

Posebnosti zunanjosti so še veliki strešni nosilci ter velika panoramska streha s tehnologijo povzeto po sončnih očalih, ki v notranjost prepušča  svetlobo, ne pa mraza in vročine, zaradi tega avtomobil ne potrebuje niti senčnikov.

Tehnologija Airbump: avtoličarji in avtokleparji ob posel

Zračno blazino pred sopotnikom so preselili v strop, s čimer so znižali položaj armaturne plošče in izboljšali prostornost. Zadnja klop ni deljiva, okna zadaja se odpirajo s pomočjo zatiča, spredaj so sedeži lahko oblikovani kot udobna zofa, robotiziran menjalnik nima ročice, pač pa tri potisne gumbe (R, N, D) in obvolanske naperke. Gumbov skoraj ni, saj voznik vse podatke pridobiva s pomočjo pritiskanja na velik serijski ekran na dotik. Delo mu lajšajo tehnologije, kot je parkirni asistent, ki sam najde dovolj velik prazen parkirni prostor in tudi sam parkira, v pomoč je tudi kamera za vzvratno vožnjo.

Citroën C4 cactus | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Trivaljni in štirivaljni agregati

Motorizacija je sestavljena iz najnovejših 1,2-litrskih trivaljnih bencinskih motorjev in 1,6-litrskih štirivaljnih dizelskih motorjev z močjo od 60 kilovatov do 73 kilovatov moči. Cene za bencinsko gnane modele so od 13.900 evrov do 18.520 evrov, pri dizlih pa od 16.800 do 20.400 evrov.

Citroën Slovenija namerava pri nas še letos prodati 130 vozil C4 cactus, prihodnje leto pa 500 vozil. Kdo bo ciljna skupina kupcev pri nas pri Citroënu Slovenija še ne znajo oceniti. Predvidevamo lahko, da poleg mlade urbane in aktivne populacije na katero stavijo v Parizu, pri nas predvsem starejši pari, ki veliko posegajo tudi po glavnih konkurentih kot so peugeot 2008, opel moka in renault captur.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.