Po slovenskih cestah se že giblje novi jaguar. Gre za model XE, ki ga pri britanski znamki v indijskih rokah izpostavljajo kot še posebej modernega, a hkrati drugačnega od tistega, kar smo vajeni od nemških težkokategornikov.
Jaguar XE je ta hip najpomembnejši model za znamko, saj bo kot vstopni model prestižne znamke tudi najbolj prodajan. No, Nemci prav posebej ogroženi zaradi teh napovedi ne bodo, v Sloveniji denimo uvoznik računa na 35 kupcev na leto. To je toliko, kot se vsak mesec registrira samo BMW-jevih trojk, ki so glede na opremo cenovno poravnane z jaguarjem.
A XE je druge vrste tič, oziroma mačka. Videz ekskluzivnosti mu godi, lastniki pa verjetno ne bodo imeli nič proti, če rdečega emblema divje mačke na satovju motorne maske ne bodo videli peljati mimo njih tudi po več dni. Gre za nedvomno lepo oblikovan avtomobil, ki sploh spredaj z nizkim položnim motornim pokrovom in divjega "pogleda" deluje zelo športno, a po zaslugi lepo uravnoteženih limuzinskih proporcev tudi aristokratsko. Drugače od "brezčasnega" germanskega besedičenja torej.
Prednji del kabine dobesedno obdaja voznika in sopotnika, saj je armaturka zaokrožena, vidi se, da so vsakemu centimetru notranjosti namenili veliko časa in razmišljanja. Vrste materialov in barv nudijo na izbiro ogromno permutacij, vidne so tudi sorodstvene vezi z novimi modeli Land Roverja, denimo pri infotainment sistemu ali volanskemu obroču. Ne posebej umestna pa se zdi pozicija vzvoda za nastavljanje volanskega obroča tam, kjer imajo drugi avtomobili volansko ključavnico. Bolj utesnjena se zdi zadnja klop, kar pa ni nič posebnega za razred.
Osnovni motorji so štirje, vedno dvolitrski. Dizla zmoreta 120 (163 KM) oziroma 132 kilovatov (180 KM), šibkejši je na voljo tudi v "eko" različici. Bencinarja pa imata 147 (200 KM) oziroma 176 kilovatov (240 KM), serijsko sta že opremljena z 8-stopenjskim avtomatskim menjalnikom. Najzahtevnejšim, ki ne morejo počakati na različico R-S, pa je na voljo 3,0-litrski motor z 250 kW (340 KM).
Tri leta lastniki še vedeli ne bodo za servis
Vstopna oprema pure je vse prej kot skopa, naslednji stopnji prestige in portfolio jo zapeljeta v svet visokega luksuza, medtem ko vzporedni opremi R-sport in S poudarjata športnejši značaj avtomobila. S oprema je rezervirana le za 250-kilovatnega brutalneža po ceni od 66.020 evrov. Sicer pa je brezstični ključ vstopnega jaguarja XE pure na voljo od 38.940 evrov dalje, preskoki v ceni med opremami so razmeroma nizki, osebne želje izpoljnjuje še seznam dodatne opreme.
V ceno je serijsko všteto triletno servisiranje vozila, s čimer bodo imeli lastniki še posebej malo skrbi. Jaguar namreč pozna sistem postreščka, ko pride avtomobil kar na dom iskat pooblaščeno osebje in ga po opravljenem servisu seveda tudi vrne.
andrej.leban@zurnal24.si