Eko sklad. V dveh razpisih za kreditiranje okoljskih naložb Eko sklad ponuja ugodno financiranje novih hibridnih ali električnih vozil, pri čemer je poglavitni pogoj, da avtomobil na kilometer poti v ozračje ne izpusti več kot 110 gramov ogljikovega dioksida. To pa je precej več, kot so danes že sposobni nekateri manjši in srednje veliki avtomobili na klasični bencinski in dizelski pogon.
Rekorder med bencinarji na trgu je mestni fiat 500, ki v različici twinair v zrak izpusti le 92 gramov ogljikovega dioksida. Pri dizelskih motorjih prednjači kia rio s trivaljnim agregatom, ki spada v B-segment in okolje obremenjuje s 85 grami izpustov. Pogoju o izpustih bi denimo ustrezala celo karavanska škoda octavia greenline s 107 grami izpustov. Vsi trije avtomobili so po ceniku vredni precej manj kot 20 tisoč evrov, tam pa se cene hibridnih in električnih vozil šele začenjajo.
Najbolj obremenjuje nov
Na Eko skladu, kjer za kreditiranje namenjajo skupno 28 milijonov evrov, tako ohlapno postavljen pogoj o izpustih utemeljujejo z razlago, da je glavni namen razpisa poleg spodbujanja nakupa okolju prijaznih vozil širjenje novih tehnologij, ki zmanjšajo uporabo fosilnih goriv. Eko sklad sicer obljublja ugodno financiranje v vrednosti do 40 tisoč evrov.
V društvu za sonaravni razvoj Focus priznavajo manjši negativni vpliv električnih in hibridnih vozil med vožnjo, a opozarjajo, da je treba upoštevati celoten življenjski cikel takšnih vozil, vključno s porabo surovin in izpustov med proizvodnjo. Znano je namreč, da je proizvodnja električnih in hibridnih vozil za okolje velikokrat bolj obremenilna.
Ljudem svetujejo, naj svojega razmeroma učinkovitega avtomobila ne menjajo zgolj iz želje po hibridnem avtomobilu, če je nakup novega vozila nujen, pa je prav, da se ozrejo po takšnem, ki okolju najmanj škoduje.