Iz vode pridobimo vodik, tega shranjujemo in uporabimo za poganjanje gorivnih celic. Tako dobimo električno energijo za pogon, iz izpušnih cevi pa kot stranski produkt vodo. Za pridobitev kilograma vodika z elektrolizo je potrebnih osem kilogramov vode in 162 megadžulov energije.
Pri Toyoti so ob predstavitvi vozila, decembra lansko leto, dejali, da stranski produkt vozila niso umazane saje oziroma izpusti toplogrednega ogljikovega dioksida, ampak vodna para. Ampak kako čista je ta voda? Japonci so odgovorili, da je tako čista, da jo lahko pijemo in bolj varna od pitja mleka.
Manj nečistoč kot v mleku
"V posebnih laboratorijih smo testirali vpliv vodne pare na zdravje," je dejal Seiji Mizuno, vodja inženirske ekipe za vodikov pogon in dodal: "Laboratorijski rezultati so v primerjavi z mlekom pokazali, da je v vodi, ki nastaja kot stranski produkt pri vozilu, precej manj nečistoč."
Pri Toyoti poudarjajo, da gre zgolj za primerjavo in, da vode iz izpuha še vedno ne priporočajo za pitje. To pa zato, ker je voda produkt sesanja kisika iz zraka v okolici vozila. "Kakovost je odvisna glede na okolje, kjer se vozimo. V nekaterih delih sveta so v zraku bakterije, ki so lahko nevarne za zdravje," pojasnjuje Mizuno.
Novinar sprejel izziv
Zdaj so pri Toyoti avtomobil pripeljali tudi na testne vožnje v Evropo. Novinar Vadim Ovsiankin je sprejel izziv in poizkusil, ali je voda iz mirai okusna? To je storil kar pre kamero. Povedal je, da ima voda vonj po plastiki, okus pa naj bi bil spodoben.
Iz odtočne cevi v mirai izteka voda z kontrolirano temperaturo 60 stopinj Celzija. Pri Toyoti dodajajo, da voda izteka po kapljicah. V avtomobilu je tudi gumb z oznako "H2O", ki zadrži vodo, ko je vozilo na primer parkirano v garaži in se ta kasneje odteče iz cevi.
ugly as hell! bom rajši počakal na Tesla model 3
neverjetno!! sam ko bi bla malo bolj lepa...