Nemška ministrica za izobraževanje Dr. Johanna Wanka je v svoj službeni avtomobil simbolično natočila prvih pet litrov novega energenta, ob tem pa dejala: "Sintetični dizel na bazi CO2 predstavlja velik uspeh našega raziskovanja. Če nam uspe vzpodbuditi množično uporabo tega energenta, lahko znatno pripomoremo k zaščiti okolja in postavimo temelje "zelene ekonomije".
Audi je v projekt vstopil skupaj s projektnima partnerjema Climeworks in sunfire, s katerimi so leta 2014 v Dresdnu odprli pilotsko tovarno, kjer so iz vode, CO2 in ekološko pridobljene elektrike proizvedli dizelsko gorivo. Namen je bil dokazati, da se da industrijsko pridobivati tako imenovana e-goriva.
Postopek pridobivanja energenta
Obrat podjetja sunfire, ki deluje po načelu "power to liquid", uporablja kot surovine ogljikov dioksid, vodo in elektriko. Ogljikov dioksid s tehnologijo neposrednega zajemanja iz zraka (Direct Air Capturing) švicarskega partnerja Climeworks pridobivajo iz zunanjega zraka.
V ločenem postopku z elektrolizo, ki jo omogoča ekološko pridobljena elektrika, vodo razcepijo na vodik in kisik. Potem vodik v dveh kemičnih postopkih pri 220 stopinjah Celzija in tlaku 25 bar reagira z ogljikovim dioksidom, da nastane energijsko bogata tekočina, ki jo sestavljajo ogljikovodikove spojine – tako imenovani Blue Crude. Ta postopek doseže do 70-odstotni izkoristek.
V pilotskem obratu so v prvi fazi izgradnje dnevno lahko izdelali okrog 160 litrov Blue Cruda. Od tega je mogoče do 80 odstotkov pretvoriti v sintetično dizelsko gorivo. V naslednjih mesecih naj bi tako izdelali 3.000 litrov audi e-dizla. To gorivo ne vsebuje žvepla in aromatskih snovi ter ima visoko cetansko število, kar pomeni, da se zelo rado vžge. Njegova kemična sestava omogoča mešanje s fosilnim dizelskim gorivom v poljubnem razmerju. To pomeni, da ga je mogoče uporabljati kot "drop-in" gorivo.