Proizvajalci in dobavitelji še vedno verjamejo, da bodo avtomobili v prihodnosti še vedno "klasični avtomobili" - vsaj kar zadeva tehnologijo.
Automobilwoche piše, da se ob omembah povezljivosti, uporabniške izkušnje in digitalizacije, podjetnik Karl-Heinz Rehkopf, ki občasno vozi uradno najstarejši registrirani avtomobil v Nemčiji, benza victorio iz leta 1894, le nasmeji. A četudi Rehkopf prezre tehnični napredek, ko sedi visoko na klopi svojega benza, je marsikateri voznik zaskrbljen ker se njegovo vozilo hitro stara.
"Inovacijski cikli se v zadnjih letih in desetletjih močno krajšajo," pravi Hans-Georg Marmit iz nemške strokovne organizacije KÜS (Kraftfahrzeug-Überwachungsorganisation freiberuflicher Kfz-Sachverständiger e. V.), ki se ukvarja z napredkom in prometno varnostjo na nemških cestah. Zato se nova vozila starajo hitreje kot so se v preteklosti. Glede na tehnično revolucijo, kot je povečana digitalizacija in elektrifikacija pogona, se postavlja vprašanje, kako zastareli so dejansko današnji avtomobili.
Statistični podatki Evropskega združenja proizvajalcev avtomobilov ACEA poročajo o naraščajoči povprečni starosti voznega parka na cestah stare celine. Medtem, ko je bila leta 2013 povprečna starost avtomobila 10,5 leta, se je do leta 2017 povzpela na več kot 11 let. Automobilwoche piše, da tudi, če bi se staranje voznega parka nadaljevalo, si je težko predstavljati, da bodo Rehkopfovi prapravnuki čez 100 let vozili mercedese, proizvedene leta 2020.
Razloga za skrb ni, pravijo proizvajalci avtomobilov in njihovi dobavitelji: "Audi letnika 2020 bo razvit po enakih specifikacijah za čas delovanja, njegova vzdržljivost pa bo enaka kot pri audiju iz devetdesetih let," je za Automobilwoche povedal tiskovni predstavnik Audija Udo Rügheimer, ki pravi, da današnji kupci dobijo še bolj "obstojne" avtomobile.
"Kadar koli gre za kakovost materialov, ne glede na to, ali govorimo o motorjih ali kabini, desetletja izkušenj vodijo v nenehno izboljšano osnovo," pravi Rügheimer.
Funkcionalni deli, kot so žarometi, danes s tehnologijo LED ne potrebujejo vzdrževanja. Tudi certificirana plastika zagotavlja večjo odpornost in daljšo življenjsko dobo. "In, če se kaj zalomi, Audi obljublja zajamčeno dobavo nadomestnih delov vsaj 15 let," pravi Rügheimer.
Tudi v enem od največjih dobaviteljev avtomobilski industriji, podjetju Continental, so prepričani o dolgi življenjski dobi materialov: "Obstaja velika možnost, da bomo avtomobile na cestah v prihodnosti videvali veliko dlje kot danes, če pomislimo na rabljena vozila, po katerih posegajo fizični kupci," pravi tiskovni predstavnik Enno Pigge in navaja več razlogov za to: "Električna mobilnost zagotavlja, da je v vozilo vgrajenih manj gibljivih delov, s tem pa je obraba manjša."
Prav tako elektronske platforme vse bolj temeljijo na standardih, ki so med seboj združljivi, tudi ko pride do spremembe generacije vozila. Vozila bo možno nadgrajevati s pomočjo programske opreme. Hkrati 3D tiskanje zagotavlja možnost novih nadomestnih delov še dolgo po koncu serijske proizvodnje.
"Še vedno so neznanka baterije v električnih avtomobilih. Medtem, ko električni motor zmanjšuje obrabo, pa je baterija velika neznanka," pravi tiskovni predstavnik podjetja KÜS Marmit. Prva generacija hibridov in električnih vozil je pokazala, da je trajnost komponent primerljiva z običajnimi vozili. In drugič, avtomobilu se ni treba starati z baterijo, zato jih nekateri proizvajalci ponujajo ločeno od avtomobila, v lastništvo ali najem.
Zahvaljujoč sistemoma Apple Carplay ali Android Auto in neposredni internetni povezavi, lahko današnji avtomobil izkoristi nove aplikacije in funkcije z enako hitrostjo kot pametni telefon. Elektronske arhitekture novih vozil so programirane tako, da je mogoče nekatere od njih celo posodobiti in nadgraditi prek povezave z mobilnim telefonom in to brez obiska servisne delavnice. To pomeni, da se lahko nove funkcije izvajamo celo leta po nakupu novega avtomobila.
Prav zato Pigge meni, da s tehnologijo skorajda ne bo težav, da bi se avtomobil prezgodaj postaral. Dodaja, da številna vozila gospodarno služijo uporabnikom tudi 20 let.
Kaj torej lahko pričakujemo v prihodnosti? Pri KÜS-u pravijo, da bo na voljo vedno več funkcij za posodobitve, a vseh ne bo mogoče namestiti ali rezervirati pozneje. Prav zato si bodo morali kupci, če bodo želeli najbolj moderno vozilo, kupiti nov avtomobil tudi čez 30 let.