Nakup rabljenih vozil iz držav Evropske unije je pri nas razmeroma pogost pojav. Daleč največ vozil pridobimo iz Nemčije, dosti je tudi nakupov v Italiji in Franciji, razlike med njimi pa so lahko precejšnje.
Specialist za nakup vozil iz drugih držav pravi, da vozila iz tujine niso vedno nujno cenejša, ampak so za kupce zanimiva zaradi večje izbire lepo ohranjenih avtomobilov, ki so praviloma precej bogatejše opremljena kot pri nas.
Iskanje pravega rabljenega avtomobila je s poenotenjem trga Evropske unije postalo precej lažje predvsem z vidika večje izbire, malo manj pa zaradi pasti, ki prežijo na neizkušene kupce. Veliko nas včasih pogleda kakšno spletno stran kot je nemški www.mobile.de in sanjari o nakupu poceni prestižnega avtomobila.
A je pred nakupom treba o avtomobilu zbrati čim več informacij. Je na drugi strani verodostojen prodajalec oziroma zaupanja vredno podjetje? Kakšno je realno stanje vozila? Nakup na podlagi fotografije na spletu je namreč vse prej kot pameten! To poudarja tudi naš sogovornik Danilo Graonja iz podjetja Avtoplanet, kjer se ukvarjajo prav s pridobitvijo vozil iz drugih držav. Pravi, da je najpogostejša napaka kupcev nasedanje na izjemno ugodne ponudbe, ki se izkažejo za goljufije ali pa kasneje postanejo zelo drage.
Ne kupujte od fizičnih oseb
Nakup pri fizični osebi vam ne ponuja takšne varnosti kot nakup pri uveljavljenem prodajalcu rabljenih vozil. Slednji ponujajo strokovno podporo kot je pregled vozila in njegove servisne zgodovine ter nudijo jamstvo. Graonja o kupovanju pri uveljavljenih ponudnikih: "Večji prodajalci rabljenih vozil vse podatke o avtomobilu posredujejo prek spleta, uredijo pa tudi prevoz v Slovenijo. Zbrane imajo informacije o servisih, poškodbah in splošnem stanju avtomobila."
Nemčija za nas obljubljena dežela
Pri Avtoplanetu večino vozil pripeljejo iz Nemčije, kjer je ponudba zares bogata, splošna skrb za avtomobile pa menda boljša kot v drugih državah. Naš sogovornik pravi, da Nemci veliko bolj pazijo na avtomobile, v njih praviloma ne jedo in kadijo, precej bolj resno pa jemljejo tudi predpisane servisne intervale. "Iz Nemčije se vozi avtomobile po naročilu, saj je tam zares ogromna izbira!", pravi Graonja. Vseeno pa se k nam pripelje precej vozil tudi iz drugih držav kot so Italija, Belgija ter Francija. Gre za cenovno ugodnejša vozila, a so praviloma tudi skromneje opremljena in v slabšem stanju (več poškodb in prevoženih kilometrov).
Za svetovanje, preverjanje trgovca in vozila, ter urejanje papirologije, vključno z organizacijo transporta, podjetja kot je Avtoplanet zaračunajo med 500 in 600 evri. Morda se sliši veliko, a se vam lahko na dolgi rok vložek več kot povrne.
Kakšne se kupuje?
Glavni faktor pri izbiri avtomobila je izogibanje visoki stopnji davka na motorna vozila (DMV). Išče se avtomobile, ki zadostijo normam euro 5 in euro 6 in imajo prostornino pod 2,5 litra, kar je zgornja meja zloglasnega davka na luksuz, ki znaša 8 odstotkov. Slovenija je sicer rekorderka v višini davkov na avtomobile. Najprej je tu DDV (22 odstotkov), potem pa k temu prištejte še DMV, ki znaša do 16 odstotkov na prostornino motorja in do 31 odstotkov na količino izpustov CO2.
Zanimivo je, da kljub trenutnim svetovnim trendom Slovenci še vedno prisegamo na dizelske motorje. To velja za nove avtomobile, pa tudi za rabljene, kjer naj bi kar tri četrtine vseh poganjal dizel, ostale pa bencin. Slednji pa sicer v zadnjih dveh letih počasi zopet bolj pridobiva na veljavi, tudi na trgu rabljenih.
potem z papirjem da sem plačal davek šel po homologacijski papir (seveda najprej sem dobil iz tehnična služba papit z izpušnih plinov (po podatki vozila) da so mi izračunali DMV - to seveda sem že vedel pred nakupom iz tehničnih… ...prikaži več podatkov vozila). in to je to! avto sem dobil za vsaj 5000€ ceneje kakor v SLO, realnih kilometrov, polno oprema (ki bi samo sanjal da bi najdel pri nas) ... če bi sam šel po avto bi prišlo dražje seveda in še dva voznika (cestnina, nafta, registracija, zavarovanje ...)
Jaz sem pred 4 leti pripeljal avto iz Nemčija. sam sem najdel avto na mobile.de, kontaktiral prodajalca (avtohiša), pridobil podatke o avtomobilu, preveril zgodovino (tudi na uradnem servisu) tako da vse vredo, zahteval dodatne slike (ker nisem šel avto gledati… ...prikaži več v živo) tako da sem videl kar bi videl če bi bil tam. dogovoril za ceno in dogovoril z osebo v SLO za uvoz avto (avto na šleper). ko je avto prišel v Sloveniji, uredil papirje in homologacijo, plačal davek - DMV (6% glede na izpuh)
pa mi na kraj pameti ne pade dab kupo avto od njih.70% teh avtov je steranih do amena brez servisov pa z zbitimi kilometri za več ko pov.V Nemčiji ma avto 370 000km v Salzburgu še 230 000 k pride… ...prikaži več pa k nam pa famoznih 170 000 al pa še manj.