To kaže kaže pregled stanja potrošniških trgov Evropske komisije.
Pri storitvah pa so Slovenci najbolj skeptični do naložbenih produktov, zasebnih življenjskih zavarovanj in pravnih storitev.
Na pozitivni strani so slovenski potrošniki med izdelki najbolj zadovoljni s ponudbo očal in leč, goriv za vozila ter kruha, kosmičev, riža in testenin. Med storitvami pa najbolj cenijo tiste s področja kulture in razvedrila ter storitve na področju plina in letalskih prevozov.
Sicer Evropska komisija ugotavlja, da se učinkovitost vseh potrošniških trgov v EU izboljšuje. Ta napredek je zlasti opazen na trgih blaga, glavni vir nezadovoljstva pa še naprej ostajajo storitve.
"Potrošniki bi morali biti gospodar, ne suženj trga," je ob predstavitvi poročila ta teden dejal evropski komisar za varstvo potrošnikov Neven Mimica. "Pregled stanja potrošniških trgov kaže, da se tržne razmere za potrošnike na splošno izboljšujejo. Kljub temu je treba še veliko storiti, zlasti na področju storitev in energije," je še dodal.
S pregledom stanja potrošniških trgov komisija spremlja učinkovitost 52 potrošniških trgov, od rabljenih avtomobilov do počitniških namestitev. Trge ocenijo potrošniki v vseevropski raziskavi, in sicer na podlagi štirih vidikov: primerljivost ponudb, zaupanje v podjetja, težave in pritožbe ter zadovoljstvo s podjetji.
Ugotovitve med drugim kažejo, da najbolj problematičen sektor ostajajo bančne storitve. Trgi za naložbene produkte in hipotekarne kredite so tako na dnu lestvice, precej pod povprečjem za storitveni sektor.
Pod povprečjem so na lestvici tudi telekomunikacijski trgi, ki so izrazito podpovprečne ocene prejeli predvsem pri vprašanju zaupanja, izbire ponudnikov in splošnega zadovoljstva potrošnikov. Poleg tega imajo tudi največje število zabeleženih težav in pritožb med vsemi skupinami trgov. Po drugi strani so rezultati glede primerljivosti in enostavnosti zamenjave ponudnika nad povprečjem, stopnje zamenjave ponudnikov pa najvišje med vsemi skupinami trgov.
Javne storitve, zlasti električno energijo in plin, so potrošniki prav tako ocenili podpovprečno. Trgi javnih storitev kljub nedavnim izboljšavam še naprej dosegajo slabe rezultate glede primerljivosti ponudb, izbire ponudnika, enostavnosti zamenjave ponudnika in dejanske stopnje zamenjav. Slabo pa so bili znova ocenjeni tudi trgi rabljenih avtomobilov in goriv za vozila.
Pred leti menjal v avtohiši star avto za nov. Po dveh dneh ga grem gledat- spoliran, tabla prvi lastnik...(bil sem tretji)
Jaz ne zaupam niti ogledalu,kaj šele komu drugemu.