Njihovo poročilo nastaja na podlagi rednih tehničnih pregledov avtomobilov in je zasnovano na podlagi tistih elementov, ki jih na tehničnih pregledih tudi preverijo. V tem se poročilo razlikuje denimo od tistega, ki ga izdajo pri nemškem avtomobilskem klubu ADAC, kjer zbirajo podatke predvsem o dejanskih okvarah, zaradi katerih so avtomobili obstali ob cesti in so jim morali priskočiti na pomoč njihovi mehaniki.
Letos iz TÜV ne prihajajo dobre novice. Statistika zanesljivosti, ki je zasnovana na podatkih o več kot 9,5 milijona pregledanih avtomobilov v obdobju med julijem 2021 in junijem 2022, namreč kaže, da se je število napak povečalo. Na to sta gotovo vplivali tako pandemija kot tudi inflacija, ki sta ljudi prisilili v varčevanje. Ti zato svoje avtomobile slabše vzdržujejo, raje kot novega pa kupijo rabljeni avtomobil ali pa svojega preprosto obdržijo dalj časa.
Povprečno več kot 10 let
Povprečna starost nemškega avtomobila zato znaša 10,1 leta, s čimer so ti prvič presegli magično mejo desetih let. Pred tremi leti so bili avtomobili povprečno za dobro leto mlajši. Povečana povprečna starost vozil se je odrazila tudi v deležu pomanjkljivosti in dejstvu, da se je delež avtomobilov, ki niso opravili tehničnega pregleda s 17,9 v začetku povečal na 20,2 odstotka na koncu obdobja. Tudi delež avtomobilov, ki so tehnični pregled opravila brez težav, se je zmanjšal za 1,8 odstotka. Kljub temu obstajajo avtomobili, na katere leta ne vplivajo. Omenimo le mercedes-benz razreda B, ki ima z 11 odstotki celo po enajstih letih uporabe manjšo stopnjo pomanjkljivosti od tri leta starega forda galaxyja.
Večina avtomobilov je sicer na tehničnem pregledu padla zaradi nepravilnega delovanja luči, izpuščanja olja in težav s šasijo. Za to so največkrat krivi sodobni blažilniki. V kategoriji avtomobilov v starosti od 7 do 11 let se je povprečen delež okvar na vzmetenju z 1,5 povečal na 5,2 odstotka. Tudi to pojasnjujejo z dejstvom, da so starejši avtomobili deležni manj vzdrževanja. Pri 11-letnih avtomobilih se je delež izpuščanja olja povečalo za 1,2 odstotka, okvare luči za 0,3 odstotka, okvare šasije pa za 0,5 odstotka. A tudi tu velja, da medtem ko nekateri avtomobili že leta kvarijo statistiko, drugi ostajajo stabilni.
Kateri je najboljši?
Absolutna zvezda letošnje statistike je mercedes-benz razreda B, pri katerem delež okvar znaša le 2 odstotka. S tem je s prestola izrinili lanskega zmagovalca, mercedes-benz GLC, ki se pohvali z 2,3-odstotno stopnjo napak. Drugo mesto si sicer deli z volkswagnom golfom plus, ki je že leta stabilni član deseterice najboljših. Sledi mu audi Q3 z 2,4 odstotka okvar, temu pa volkswagen T-roc z 2,5 odstotka pomanjkljivosti.
Na spodnji konec lestvice se je kot najslabša pri treh letih z 11,6 odstotka okvar uvrstila dacia logan. Z 10,8 odstotka ji sledi dacia dokker, tej pa z 9,4 odstotka volkswagen sharan. Z 9,4 odstotka pomanjkljivosti je na četrtem mestu od spodaj citroën C3 aircross.
Oglasni članek. V realnosti VW(novejši od 2005), Ford, Audi, Renault
ok dacia, ampak BMW da je na lestvici. ojojo prejoj..