Evropski šef veleprodajalca avtomobilskih nadomestnih delov LKQ Arnd Franz je za Automobilwoche povedal, da kriza s polprevodniškimi čipi sicer industrije električnih in mehanskih rezervnih delov še ni tako prizadela kot avtomobilsko industrijo nasploh, vendar pa dobava delov predstavlja določene izzive.
Podjetje, ki je naravnano tako, da 98 odstotkov svojih produktov dobavi v 24 urah, ugotavlja določene zaostanke pri dobavi iz nekaterih geografskih območij. Poleg tega so se v zadnjih mesecih občutno povečali stroški prevozov, kar postavlja izzive predvsem pri določanju cen za nadomestne dele.
A logistični stroški niso edini, ki so se v zadnjem času povečali, saj so se podražili tudi surovine, polizdelki in energija. V lanskem letu so dobavitelji še lahko zadrževali rast cen, z letošnji letom pa lahko pričakujemo precejšnje podražitve.
Franz ocenjuje, da se bo večina nadomestnih delov povprečno podražila za malo manj kot deset odstotkov, za nekatere pa lahko pričakujemo celo zvišanja za dvoštevilčne odstotne točke. Občutno se bodo podražili predvsem lubrikanti ter jekleni in drugi kovinski deli, ki zahtevajo energijsko intenzivno proizvodnjo.
K višanju cen sicer poleg negotovosti v zvezi z dobaviteljskimi verigami prispeva tudi negotovost v zvezi z razvojem pandemije, prav tako pa tudi negotovost v zvezi s političnim položajem v Ukrajini.
se bolj zanimivo bo, ko bo treba pufe vracat
Ja itak, kar naenkrat je cel svet odvisen od Ukraine. Sreča da so jo Rusi napadli in je nov razlog za jamranje💩
Ja že zaradi plačanega članka mora bit dražje.