Ponarejeni nadomestni deli so namreč zadnje čase velika težava, ki so jo še povečali nakupi po spletu, ki jih pogosto opravijo kar lastniki sami. Potem pa jih prijatelj mehanik vgradi v njihov avto.
Težava je v tem, da kakovost takšnih delov običajno ne ustreza kakovosti originalnih ali pa je celo izjemno pomanjkljiva, zato se z njimi popravljeni avtomobil lahko ne le prej spet pokvari, ob čemer je okvara ponavadi težja in dražja, ampak je lahko celo nevaren.
S ponarejenimi mehanskimi deli opremljeni avtomobil lahko porabi tudi več goriva, izpušča v okolje več škodljivih snovi in ima krajšo življenjsko dobo, saj se takšni deli hitreje obrabljajo in slabo vplivajo tudi na druge komponente. Lahko pa tudi s ponarejenimi deli popravljeni avtomobil nima enako kakovostnega videza, saj se predvsem karoserijski deli lahko slabše prilegajo drugim. Neoriginalni karoserijski deli lahko poleg tega oslabijo tudi trdnost avtomobilske karoserije med trkom, saj gotovo niso izdelani iz jekel in drugih materialov enake kakovosti kot originalni.
Najpogosteje ponarejeni deli
Kaj ponarejevalci najraje ponarejajo. Ponavadi gre za dele, ki jih mehaniki najpogosteje menjavajo, saj so predmet obrabe. Med njimi so denimo vžigne svečke, jermeni, zračni filtri, ventili in podobno, deli torej, ki so vitalnega pomena za pravilno delovanje motorja in če njihova kakovost ne ustreza, lahko povzročijo resne okvare.
Pri ponarejevalcih so priljubljeni tudi deli zavor, predvsem zavorne ploščice z oblogami, ki se hitro in neenakomerno obrabljajo, v skrajnem primeru pa se lahko tudi odlepijo od osnovne plošče in povzročijo prometno nezgodo. Zavorni koluti pa lahko v skrajnem primeru celo počijo. Podobno je lahko s kolesnimi ležaji, v katerih kroglice ne zdržijo obremenitve in se zdrobijo, to pa lahko privede do nevarne blokade kolesa.
Ponarejevalci se lotevajo tudi električnih komponent, ki lahko povzročijo celo požar. Goljufi pogosto ponarejajo tudi vitalne dele volana, žarnice in pogosto tudi zelo priljubljena lita platišča, ki se tudi lahko zlomijo zaradi napak v materialu. In morda je težko verjeti: med ponarejenimi deli je lahko celo vetrobransko steklo. In to gotovo ni dobro, saj mora biti to dovolj trdno in upogljivo hkrati, da prenese tudi udarce težjih predmetov, ponarejeno pa te kombinacije lastnosti običajno nima.
Zaupajte pooblaščenim trgovinam, ne embalaži!
Ločevanje ponaredkov od originalnih delov je zelo težko, saj jih ponarejevalci običajno shranijo v embalažo, ki tudi tesno posnema originalno, prav tako pa jih opremijo tudi z vso potrebno dokumentacijo in poskrbijo, da njihov videz kar se da ustreza originalu. Kaj lahko torej lastniki avtomobilov in serviserji storijo, da se izognejo ponarejenim nadomestnim delom?
Predvsem jih ne bi smeli kupovati preko spleta ali pri neuradnih prodajalcih, ampak bi morali zaupati pooblaščenim trgovinam, ki imajo v svoji ponudbi poleg originalnih največkrat tudi cenovno ugodne legalne dele neoriginalnih proizvajalcev, ki so pogosto precej cenejši od originalnih. Razumljivo pa je, da tudi ti deli zaradi svoje kakovosti ne morejo biti tako poceni, kot ponarejeni nadomestni deli, ki žal prav zaradi zelo nizke cene zavedejo veliko lastnikov avtomobilov. Če je torej določeni del veliko cenejši od originalnega ali pa celo "skoraj zastonj", je z njim gotovo nekaj narobe.
Problematike ponarejenih nadomestnih avtomobilskih delov ne smemo narobe razumeti. Ponarejenih delov namreč ne bi smeli zamenjati z neoriginalnimi avtomobilskimi deli, ki se v pogovornem jeziku žal tudi pogosto obravnavajo kot »ponarejeni«, kar privede še do dodatne zmede.
Neoriginalni avtomobilski deli so namreč v skladu z zakonodajo EU povsem legalni, prihajajo od uglednih proizvajalcev nadomestnih delov in kakovostno bolj ali manj ustrezajo originalnim nadomestnim delom.
Problem so zato predvsem nadomestni deli, ki z obliko in embalažo tesno posnemajo originalne dele in jih prodajalci tudi prodajajo kot originalne, vendar pa je njihova kakovost zelo slaba in so lahko celo nevarni.
Kako ob nakupu avtomobila?
Vendar pa zgornji nasveti o nakupu nadomestnih delov koristijo le tistemu, ki določen avtomobil že ima v lasti, ne pa potencialnemu kupcu rabljenega avtomobila. Ta bi moral zato avtomobil, ki ga zanima, temeljito pregledati, kar pa je v večini primerov seveda nemogoče, saj nas večina nima ne potrebnega znanja še manj pa sredstev za izvedbo pregleda.
Prodajalca bi zato bilo dobro pripraviti do tega, da avtomobil prepusti v pregled strokovnjaku, če pa se ne strinja z našim predlogom pa je morda bolje kar odkorakati s kraja nakupa. Kupiti tehnično pomanjkljiv ali celo nevaren rabljeni avtomobil je v vsakem primeru slabše kot pa počakati na drugega. V vsakem primeru pa brez pregleda ne kupimo avtomobila, ki nima zabeležene zgodovine.
Z novim orodjem do verodostojnega prodajalca
Lahko pa se odločite za nakup s pomočjo trgovca ali spletne trgovine, ki ji zaupate. Takšen je denimo novi spletni portal DoberAvto.si, ki na podlagi različnih virov podatkov s slovenskega avtomobilskega trga natančno določi vrsto vozila ter nazorno in pregledno prikaže kronološko zgodovino prevoženih kilometrov, zgodovino lastništva, uspešnost ali neuspešnost izvedenih tehničnih pregledov (to seveda velja za vozila, starejša od štirih let, ko je obvezen prvi tehnični pregled) ipd.
DoberAvto.si uporabnikom prikaže tudi stroške, ki jih bo imel voznik z lastništvom vozila, kot so poraba goriva (glede na tovarniške podatke), stroški zavarovanja, registracij, tehničnih pregledov. Prav tako se vozilo preveri v bazi ukradenih vozil in bazi zastavnih pravic.
Vseh teh informacij se na portalu ne da spremeniti, zato lahko na ta način kupci pridobijo zelo natančno sliko avtomobila, ki jih zanima in opravijo kar se le da varen in zanesljiv nakup avtomobila.
Kaj so originalni deli ? Na servisu za evropske avtomobile vgrajujejo nachbau dele iz celega sveta. Honda ima svoje dele in so neprimerno dražji od podobnih za ostale avtomobile .
Kaj pa naj bi bilo to "originalni deli"? Saj so vsi originalni, bistvo je da so standardizirani, ne pa originalni. VW letos pogodbo za oljne filtre podpiše z Mann-om, naslednje leto pa z Bosch-om. Kaj je potem tu original?
Ne štekam... zakaj se pa tukaj izpostavlja Slovence? A je kakšen drug narod bistveno manj dovzeten do "biti nategnjen"?