Igor Akrapovič je podjetje, ki ga je ustanovil leta 1991, zasnoval na izkušnjah, ki si jih je nabiral med dolgoletnim uspešnim dirkanjem z motocikli v prvenstvih F1 in SBK na državni in mednarodni ravni. Znan je bil tudi po tem, da je za dirke sam pripravljal svoje motocikle in da je imel občutek predvsem za delo s štiritaktnimi dirkalnimi motorji.
V želji po čim bolje uglašenih motorjih je naletel na nenavadno oviro. Izkazalo se je namreč, da na trgu ni dovolj kakovostnih izpušnih sistemov za zahtevne voznike. Izpušni sistemi, ki so bili namenjeni širši javnosti, so bili preprosto slabe kakovosti s povsem zvarjenimi glavnimi sklopi in cevmi iz predebele pločevine. Menda je veljalo za pravi uspeh, če ste lahko izpuh vsaj približno pritrdili na motor, ki mu je bil namenjen. Tehnično izpopolnjeni izpušni sistemi so nasprotno bili nedosegljivo dragi, zato si jih vozniki s skromnimi proračuni niso mogli privoščiti. Akrapovič se je zato sam lotil razvoja izpuhov za motocikle.
Najprej je bil Skorpion
Ustanovil je podjetje Skorpion, v katerem so njegove zamisli začele dobivati povsem konkretne oblike. Utemeljil je nova načela v konstrukciji izpušnih sistemov z drugačnimi premeri cevi in materiali. Raziskovati je začel uporabo prekrižanih cevi in stožčastih razdelilnikov, namesto debele jeklene pločevine pa je začel uporabljati tanjše visokokakovostno nerjaveče jeklo, ki so se mu pozneje pridružili še titan in ogljikova vlakna.
Podjetje Skorpion je sprva izdelovalo le izpušne sisteme po meri za zasebna dirkalna moštva. Ker so močno izboljševali izkoristke motorjev, so jih kmalu opazili tudi drugi in kmalu so se uveljavili predvsem v zelo uglednem prvenstvu pro superbike, ki se je tedaj uvrščalo neposredno pod svetovno prvenstvo superbike.
Leta 1993 se je na Akrapovičevo povabilo za preskus izpušnega sistema odzval nemški zastopnik Kawasakija, ki je enega od motorjev opremil z njegovim izpušnim sistemom, ki ni bil razvit nalašč zanj. Kawasakijevi inženirji so ugotovili, da se obnese celo bolje od njihovega lastnega, in s tem se je začelo redno sodelovanje Akrapoviča v prvenstvu pro superbike. Kawasakiju so se pri uporabi Akrapovičevih izpuhov kmalu pridružili še Yamaha, Suzuki, Ducati, Honda, Aprilia in drugi, kar je tovarni prineslo vrsto zmag in pokalov ter drugih priznanj.
Sprememba imena v Akrapovič
Leta 1997, ko je Kawasakijev japonski voznik Akira Yanagawa podjetju priboril prvo zmago v svetovnem prvenstvu superbike, se je to iz Skorpiona preimenovalo v Akrapovič, njegov simbol pa je še naprej ostala risbica škorpijona. Za spremembo imena so se odločili predvsem zato, ker ni izstopalo iz množice podobnih imen. Tovarna se je tedaj - menda precej obotavljivo - odločila, da bo uporabljala ime ustanovitelja, ki ga je javnost dobro sprejela.
Leto 1997 je prineslo precejšnjo spremembo v tehnologiji proizvodnje, saj je Akrapovič začel pri izdelavi izpušnih cevi izčrpno uporabljati titan, lahko in trdno kovino, ki brez težav prenaša tudi zelo visoke temperature.
Leta 2000 so Akrapovičeve izpušne sisteme uporabljala že prav vsa japonska tovarniška moštva. Akrapovičev izpuh je istega leta osvojil tudi svoje prvo svetovno prvenstvo superbike, kar je uspelo ameriškemu vozniku Colinu Edwardsu z motociklom castrol honda SP-01. Nemški voznik Joerg Teuchert je istega leta z Yamaho osvojil prvenstvo v razredu 600 CC.
Širitev v avtomobilizem
Naslednjo prelomnico je prineslo leto 2004, ko je Akrapovič razvil svoj prvi izpušni sistem za avtomobil, s katerim je bil opremljen neki dirkalnik formule 1, ki ga zaradi določil pogodbe o sodelovanju menda ne smejo omenjati. Delovanje na področju avtomobilskih izpuhov je prve javne sadove pokazalo leta 2008, ko je z njihovi izpušnim sistemom opremljeni porsche 997 RSR iz ekipe Manthey-Racing najprej zmagal na dirki BF Goodrich Long Distance Championship, potem pa še na dirki 24 ur Nürburgringa.
Uspehi so se nadaljevali tudi leta 2009 z dvanajstimi osvojenimi prvenstvi v dirkanju z motocikli. Z Akrapovičevim izpuhom opremljeni porsche 911 GT2 je spet zmagal na dirki 24 ur Nürburgringa, pred ne vedno najbolj zanesljivimi dobavitelji pa so se precej osamosvojili tudi z lastno livarno titana. Leta 2010 je Max Biaggi na apriliji z Akrapovičevim izpuhom spet osvojil svetovno prvenstvo superbike, in s tem ponovil uspeha Bena Spiesa na yamahi leto pred tem. Akrapovič se je tedaj s hčerinskim podjetjem Akrapovič America LLC utrdil tudi v ZDA.
Robotizacija razvoja
Ob dvajseti obletnici so začeli z izpušnimi sistemi opremljati tudi prve »civilne« avtomobile in za nemško Alpino razvil izpušni sistem, s katerim so opremili na avtomobilskem salonu v Frankfurtu predstavljeni avtomobil BMW alpina B6 biturbo cabrio. Leta 2012 je prišla prelomnica tudi pri udeležbi a avtomobilskih dirkah, saj je z njihovim izpušnim sistemom opremljeni audi R18 e-tron quattro osvojil vzdržljivostno prvenstvo FIAWEC, v obdobju 2010 do 2014 pa so z njihovim lahkim titanovim izpušnim sistemom opremljeni dirkalniki med drugim zmagovali tudi na sloviti dirki 24 ur Le Mansa. Leta 2014 so se razširili tudi z novo tovarno v Črnomlju, ki se rateza na 20.000 kvadratnih metrih in med drugim uporablja tudi najsodobnejše tehnologije, kakršen je denimo 3D laser.
Leta 2015 jim je Jorge Lorenzo v okviru ekipe Movistar Yamaha MotoGP prinesel okrogli stoti naslov v svetovnem prvenstvu moto GP. Čez tri leta njihov razvoj ni bil več popolnoma odvisen od človeka motorista, saj so pridobili dinamometer za preskušanje motociklov, na katerem je človeka nadomestil motociklist robot. Še naprej sodelujejo tudi z avtomobilskimi tovarnami, za katere razvijajo zmogljive izpušne sisteme, ki se znajdejo predvsem na zmogljivih različicah avtomobilov, kakršen je denimo volkswagen golf R. Število osvojenih motociklističnih svetovnih prvenstev je doslej naraslo na 140, številne pa so bile tudi zmage v razredih FIM MotoGP, FIM WorldSBK, FIM MXGP in FIA WEC, DTM ter na znamenitih dirkah Isle of Man TT, 24 ur Nürburgringa, 24 ur Le Mansa, 24 ur Daytone, reliju Dakar in mnogih drugih.
Akrapovičevi inženirji so tridesetletnico podjetja obeležili tudi na povsem njegov način. Na podlagi dolgoletnih izkušenj in znanja so namreč razvili posebna na trideset primerkov omejena izpušna sistema evolution line iz titana 30th Anniversary za motocikla kawasaki ninja ZX-10RR / ZX-10R in za super športni avtomobil ferrari F8 tributo.
Akrapovič je razvil izpušni sistem za Mugen-Honda v formuli 1.
SAMO DASE NEPRIKRADEJO RDEČE HJENE ZRAVEN.
Sedaj pa samo še v razvoj auspuhov za el. vozila, pa bo.