Avtomobilske tehnologije so zelo napredovale in nad delovanjem avtomobila bdi zmogljiva elektronika. Kljub temu se je dobro držati določenih pravil, da takoj ne poškodujemo novega avtomobila, ki nam bo moral še dolgo služiti.
Zadeve niso tako komične, kot nekoč, ko so ponosni naročniki trabantov ali stoenk lahko na svoj novi avtomobil čakali več let, a kljub temu mora marsikateri kupec na svoj sanjski novi avtomobil počakati nekaj mesecev. In ko ga končno dobi v roke, se gotovo veseli prvih kilometrov vožnje z njim. A kljub temu še vedno velja, da je prvih tisoč ali nekaj tisoč kilometrov je treba voziti previdno, da se komponente »dobro uležejo«.
Natančno število kilometrov, ki so potrebni za uvajanje novega avtomobila, sicer predpiše proizvajalec, vendar pa ne glede na proizvajalčeva navodila velja splošno pravilo, da prvih 1.000 do 2.000 kilometrov avtomobila ne bi smeli voziti s polno močjo in ga poganjati v visoke vrtljaje. Če je možno, števec vrtljajev v tem času ne bi smel preseči 4.500 vrtljajev na minuto pri bencinskih in 3.500 vrtljajev na minuto pri dizelskih motorjih.
Temeljito se seznanite z avtomobilom
To pomeni, da naj bi v tem času voznik avtomobil vozil kar se da gladko brez pospeševanje motorja v visoke vrtljaje, prehitrega pospeševanja in nenadnega zaviranja. To seveda velja za normalno vožnjo brez pretresov, saj v primeru kritične situacije takšni napotki niso primerni. Če hoče voznik motor »navaditi« na prihodnje delovne izzive, je dobro, da avtomobil tudi v uvajalnem obdobju vozi v različnih načinih in ne vključuje tempomata, ki lahko motor precej »poleni«. Dobro je tudi, da se voznik v tem času temeljito seznani z avtomobilom in se nauči pravilno uporabljati vse asistenčne in varnostne sisteme, ki so na voljo.
V tem času je dobro biti prizanesljiv tudi do blažilnikov, zavor in gum. Ko so blažilniki novi, delujejo trše kot pozneje, zato se je vsaj v tem času, če je to seveda možno, dobro izogibati slabših cest in udarnih jam, kjer bi bili blažilniki izpostavljeni prevelikemu šoku. Čas za prilagoditev potrebujejo tudi zavorne ploščice in čeljusti, ki se morajo za optimalno delovanje uskladiti s koluti ali bobni. Zavorni sistem za dosego optimalne usklajenosti običajno potrebuje 300 do 500 kilometrov vožnje. Ta nasvet seveda ne velja le ob nakupu novega avtomobila, ampak ob vsaki menjavi zavornih ploščic ali čeljusti.
Šest navodil
Enako velja tudi za gume, ki nove za uvajanje potrebujejo vsaj 200 do 300 kilometrov vožnje. V tem času namreč z njihove tekalne površine odstopi vrhnja plast, ki je med skladiščenjem skrbela, da se niso postarale. Gume šele potem omogočajo načrtovani oprijem s podlago.
Ko uvajate novi avtomobil se torej upoštevajte predvsem nekaj zadev. Kot prvo se posvetite navodilom za uporabo avtomobila, kjer vam bodo razložene vse podrobnosti o njegovem delovanju. Navodila za uporabo so v avtomobilu zato, da jih preberete. Izogibajte se prekratkim razdaljam, ko se motor sploh ne ogreje. Pedala za plin v tem obdobju ne pritisnite do dna in ne izzivajte rdečega polja vrtljajev. Zavore s polno močjo uporabite le tedaj, ko je to res nujno. Čim več vozite v mestnem prometu, saj se bo motor na ta način »navadil« na različne hitrosti.
Prav nič komično ni bilo čakati na preplačanega konjička mesece ali celo nekaj let. Iz CZ je prišel že velikokrat zarjavel in že potreben servisa
ampak tega se noben necdrži in vsi takoj tišijo ker je itak v garanciji!