Tiha notranjost med vožnjo pri običajnih vrtljajih in hitrosti je bila še nedolgo nazaj domena predvsem premijskih in luksuznih avtov. A današnje zahteve kupcev od proizvajalcev zahtevajo, da pozornost namenijo tudi tej plati udobja. Napak bi bilo tudi razmišljati, da bo s prihodom električnih avtov hrup iz notranjosti avtov pregnan. Resda ni motorja na notranje zgorevanje, je pa zato še vedno prisoten hrup kotalenja koles in mimobežnega zraka.
Pri Fordu so izmerili hrupnost svojih avtomobilov skozi čas. Številke povedo veliko. Verjetno ste vedeli, da je enota za merjenje hrupnosti decibel, marsikdo pa ne ve, da deset izmerjenih decibelov več v resnici človek dojame kot dvakratno povečanje hrupa. Dojemanje pri človeku torej ni linearno, a šteje prav vsak decibel.
Hrup pri modelih različne generacije Fordovih avtov pri okoli 50 km/h, v tretji prestavi ročnega menjalnika (pri modelih, ki ga imajo).
- ford anglia (1966) 89 decibelov (dB)
- ford cortina (1970) 81 dB(80,9)
- ford granada (1977) 83 dB
- ford cortina (1982) 79 dB
- ford mondeo (2000) 77 dB
- ford kuga PHEV (2020) 69 dB
Kot primerjava: kuhinjski mlinček dosega okoli 90 dB, približno toliko pa tudi vrtna kosilnica.
Pri Fordu so razgrnili nekaj zanimivih dejstev o razvoju notranje tihote skozi čas. Sami temu razvoju pravijo strategija šepeta in o njem razmišljajo že v najzgodnejših fazah razvoja nekega novega modela. Pri novi generaciji kuge so na primer raziskali različne vire hrupa, od vzmetenja do vratnih tesnil. Prav posod so iskali možnost optimizacije.
Najnižja jakost zvoka, ki jo človek še zazna, je 0 decibelov. Pri 120 decibelih pa je že prag bolečine. Za trajno poškosbo sluha je škodljivo že prekomerno izpostavljanje hrupu, močnejšemu od 85 decibelov.
V kakšne detajle gre razvoj, kažejo naslednji podatki pri kugi. Perforiranje usnjenega oblazinjenja sedežev je zmanjšalo skupno površino ravnih ploskev v kabini, to pa pomaga, da se hrup ne odbija, ampak se vpija.
Aerodnimačno uglašene zvočne zaščite so nameščene pod karoserijo vozila in pomagajo omejiti prenos hrupa s ceste in zaradi zračnega upora v notranjost vozila. Na različnih podlagah – od gladkega asfalta do grobega betona in makadama – so več kot tri leta testirali 45 različnih pnevmatik v suhih in mokrih pogojih ter v širokem razponu hitrosti, da bi odkrili natančno specifikacijo za kar najmanjši hrup na cesti in obenem za najvišjo raven udobja in oprijema.
Kanali za zadnjimi ploskvami, ki omogočajo skrito napeljavo in prehod komponent iz enega na drugo območje, so manjši in ožji, da omejijo tok zraka znotraj karoserije.
Dodatna prednost PHEV kuge pa je, da je mogoče del poti peljati le na elektriko. Ko vozilo poganjata samo baterija in elektromotor, se v notranjosti zaznan hrup s ceste v skladu z uradnimi preskusi zmanjša na samo 52 dB. To je tako glasno kot nežen dež.
Kuga je opremljena tudi s tehnologijo za aktivno izničenje hrupa. Sistem deluje kot priljubljene slušalke z izničenjem hrupa – s strateško razporejenimi mikrofoni zaznava neželene nizke frekvence v kabini in jih ‘zaduši’ z nasprotnimi zvočnimi valovi zvočnega sistema B&O.
Slopehelper je večnamensko, avtonomno vozilo z elektromotorjem. Ko je vsestranska platforma povezana s tečajno opremo, avtomatizira delo v vinogradih in sadovnjakih. Je popolna zamenjava za kombajne in kosilnice https://slopehelper.com/how-it-works