Mehanik - vloger, ki objavlja na priljubljenem Youtube kanalu The Car Care Nut, je objavil prispevek na temo motorja v avtu po prevoženih 490 tisoč kilometrih. V ameriških enotah bi bilo to tristo tisoč milj.
Šlo je za model toyota camry letnika 2009 z bencinskim štirivaljnim 2,4-litrskim motorjem. Camry je v ZDA že leta med najbolj priljubljenimi avtomobili. Enega od pomembnih razlogov je razkril prav dokumentiran poseg v mehanični delavnici. Omenjeni avto je bil sicer nekoliko poseben za ameriške razmere, saj je imel ročni menjalnik. Mehanik je pojasnil, da se je lastnik odločil za temeljiti servis zaradi zaradi izrazito povečane porabe motornega olja, kar je bila sicer tipična lastnost za takšen 2AZ tip Toyotinega motorja. A poraba je segla prek vseh meja in je na koncu znašala že okoli liter olja na 250 kilometrov.
Motor so dvignili iz avtomobila in ga razstavili. Ob tem so hitro našli tudi pričakovanega krivca za porabo olja - srajce vseh štirih cilindrov so bile popolnoma obrabljene, s sledmi drsanja.
Motor 2AZ te generacije je imel znano tovarniško napako. Toyota je v nekem obdobju začela vgrajevati batne obročke slabše kvalitete, ki so se izkazali za zelo škodljive in so med gibanjem batov drsali ob steno valja.
V primeru tega avta je postalo tako hudo, da je motorno olje teklo v izgorevalno komoro že v potokih - menda je avto vsakih 250 kilometrov porabil liter olja. Voznik na pojav takšne obrabe ni imel nobenega vpliva. Obročki so začeli delati škodo že od prvega prevoženega kilometra dalje.
Mehanik pa je glede na videno še vedno vztrajal, da je motor po 490 tisočih prevoženih kilometrih razen uničenih srajc valjev, ki so posledica serijske napake, še vedno v izrednem stanju. V dokaz je pokazal ojnico batov, pogonsko gred, zobnike. "Nič, popolnoma ničesar ne čutim, niti ene praske," je s prsti kazal pred kamero. "To so bili resnično zelo dobri motorji. Lahko bi delali večno. Edina slaba lastnost so bili batni obročki."
Vendarle boljša menjava
Kot je še pojasnil, je bil pred težko dilemo, kaj storiti glede na odlično stanje celotnega motorja, saj bi nekateri ključni deli lahko mirno nadaljevali svoje poslanstvo. Na koncu sta s stranko vseeno prišla do dogovora, da je bolje zamenjati celoten blok motorja s tovarniškim kompletom. Olje, ki je tako dolgo teklo mimo batov in izgorevalo poleg bencina, bi vseeno lahko pustilo posledice na materialu. Da bi iskali delne rešitve s struženjem določenih delov ali kaj podobnega, pa se mu ne zdi smiselno, saj bi cenovno na koncu prišli na podobno raven. Avto bo s konkretno prenovljenim motorjem lahko mirno peljal dalje še veliko število kilometrov.
Na koncu mehanik izpostavlja še, da motor po toliko kilometrih in ob takšni količini porabljenega olja nikoli ne bi bil v tako dobrem stanju, če ne bi lastnik redno opravljal servisnih intervalov z menjavo olja.