Čeprav so temperature zraka za začetek novembra še visoke, se v mrzlih jutrih ponekod že spuščajo proti ledišču. Ko bodo zavladale temperature pod ničlo, sneg, vlaga, pesek in sol, pa bo to kombinacija, ki precej slabo vpliva na trpežnost avtomobilov. Toyotin strokovnjak Mitja Bulc nam je razložil, kako lahko zaščitite svoje vozilo.
Avtomobili so pozimi izpostavljeni zelo hudim obremenitvam, ki jih v drugih mesecih ni, zato je bolj verjetno, da se bodo pokvarili. A nekatere komponente so zimskim nadlogam izpostavljene še bolj kot druge.
Pnevmatika naj ne bo preširoka
Direktor poprodaje pri Toyoti Slovenija Mitja Bulc kot prvo in eno najbolj pomembnih komponent izpostavlja izbiro pravilne zimske pnevmatike za točno določen model avtomobila. Ali pri pnevmatikah velja pravilo več denarja, več glasbe? "Zelo pomembna je izbira pnevmatik, saj je to edini stik s cestiščem. Pravilna dimenzija zagotavlja delovanje in vozne lastnosti vozila, kot je predvidel proizvajalec. Tu govorimo o npr. rajdnem krogu (krog obračanja). Če je pnevmatika preširoka, se lahko poveča oziroma poškoduje karoserijo. Delovanje merilnikov je povezano z izbiro prave dimenzije premera pnevmatike. Pri pnevmatikah načeloma velja, več denarja boljša in varnejša vožnja. Pri tem izpostavljam predvsem lastnosti pnevmatik, ki jih testirajo tudi različni inštituti in neodvisna društva."
Bulc dodaja, da pri Toyoti za svoja vozila izbirajo pretežno HP pnevmatike. "Iz zgoraj navedenih razlogov, to so udobnost v vožnji, oprijem in varnost." S pravilno izbiro zimske pnevmatike lahko zmanjšamo tudi emisije in porabo goriva. "Glede na karakteristike pnevmatike, ki so označene na/za vsako pnevmatiko (EU regulativa). Pri pnevmatikah lastniki ne smejo delati kompromisov," še pravi Bulc.
Nasvet
Če voznik poškoduje platišče, je dovolj, da se poravna, marsikdaj pa sta potrebna tudi resnejše popravilo ali celo zamenjava. Enako je z gumami. Če želite, da optimalno delujejo, pogosteje preverite zračni tlak v njih, saj se ta lahko pri nižjih temperaturah zmanjša, s tem pa gume postanejo mehkejše in manj oprijemljive. Ne škodi, če tlak v gumi tudi malce dvignete, vendar ne za več kot 0,2 bara.
Pomembno je, kako so hranjene pnevmatike
Električni avtomobili imajo specifične zimske pnevmatike, kaj pa hibridi in priključni hibridi? Bulc pravi, da imajo hibridi in priključni hibridi pnevmatike, kjer je še večji poudarek na ekonomičnosti vožnje.
Na udobje in zanesljivost vožnje pa vpliva tudi pravilna hramba pnevmatik. V Toyotinih servisih imajo za to namenjene posebne prostore, ki morajo biti suhi, temni, pnevmatike morajo biti pravilno zložene, da se med hranjenjem ne spremenijo njihove lastnosti. "Toyotini trgovci zagotavljajo pravilno hranjenje pnevmatik, kar je prednost," pojasnjuje sogovornik, ki pravi, da njihovi serviserji opažajo, da so pnevmatike, ki jih na menjavo pripeljejo stranke, v nekaterih primerih v slabšem stanju.
Nastavitve geometrije podvozja
Kombinacija snega, plundre, soli in udarnih jam je še posebej nevarna za obese koles in volanski mehanizem. Nenadni ostri udarci lahko namreč poškodujejo preme in celo pokvarijo geometrijo podvozja. Nerodno pri tem je, da določenih poškodb, predvsem če vozijo po slabi cesti, vozniki takoj niti ne opazijo takoj in so posledice pozneje lahko še hujše.
Nastavitev geometrije in popravil komponent podvozja seveda ne moremo opraviti sami, ampak bo potreben obisk mehanične delavnice. Dobro je tudi, če v primeru, da sumimo okvaro, čim prej obiščemo servis, saj bi poškodbe podvozja lahko negativno vplivale tudi na druge komponente avtomobila. Strokovnjaki svetujejo, da bi pregled geometrije podvozja morali opraviti na vsakih 10.000 prevoženih kilometrov.
Bulc o tem pravi: "Zimsko obdobje prinese na cesto slabše pogoje in slabši oprijem, zato je še pomembnejši vidik pravilne nastavitve podvozja. Vozilo mora biti v vsakem primeru pravilno uravnoteženo, saj v nasprotnem primeru, na primer pri zaviranju, vozilo »vleče« v nepravo smer. To onemogoča pravilno krmiljenje vozila in povečuje možnost za nesreče in poškodbe."
Bodite pozorni na majhne poškodbe
Dobronameren nasvet strokovnjaka je tudi, da si ne zatiskate oči pred majhnimi poškodbami na vozilu. Slednje čim prej odpravite. "Zimske razmere, vlaga in sol pospešujejo korozijo (rjo) na poškodovanih kovinskih delih karoserije. Zato priporočamo odpravo poškodb v najkrajšem času po nastanku, še posebej pa pred zahtevnimi vremenskimi razmerami," še pravi Bulc, ki vsem lastnikov vozil svetuje, da pred zimo preventivno obiščejo servis, da strokovnjaki pregledajo najbolj vitalne točke vozila.
Sol in pesek sta zimska sovražnika karoserije, saj predvsem pesek na njeni površini povzroča praske in razpoke. Na začetku jih morda niti ne opazimo, saj so lahko zelo majhne, kar pa ne pomeni, da je njihov nastanek brez posledic. Skoznje namreč do kovine prodira vlaga, ki v kombinaciji s soljo lahko zelo pospeši korozijo. Proti temu tudi pranje in sušenje avtomobila pogosto ne pomagata.
Obstaja poseben premaz
Pozimi se splača karoserijo dodatno zaščititi. Najcenejši, a tudi najmanj učinkovit, je trdi vosek, bolj učinkovita, a tudi dražja možnost pa so keramični nanosi. Popularen je tudi nanos prozorne samolepilne folije, s katero lahko zaščitimo predvsem pokrov motorja, prednji odbijač ali spodnje dele vrat.
Pri Toyoti pa imajo prav posebno rešitev, premaz ToyotaProtect. "Za ta premaz se iz leta v leto odloči vse več naših strank, saj se zavedajo, da premaz ohranja lak karoserije v brezhibnem stanju do pet let. Premaz je izredno obstojen, zato ima petletno garancijo na učinkovitost delovanja, brez zadržkov pa lahko vozilo perete v avtopralnici," zaključuje Bulc.