Lani je v Italiji prodaja avtomobilov upadla za 20 odstotkov, medtem, ko se je prodaja koles povečala za 10 odstotkov.
Prodali so 1.750.000 koles in le 1.740.000 motornih vozil. To je pomemben podatek za državo, kjer so obsedeni z motornimi vozili in v kateri proizvajajo vozila legendarnih znamk kot so Ferrari, Fiat, Alfa Romeo in Lamborhini in kjer beležijo enega največjih odstotkov lastniških avtomobilov. Na 100 prebivalcev naj bi imelo svoj avtomobil kar 60 Italijanov.
Prodaja vozil je s finančno krizo in cenami goriv, ki se bližajo dvema evroma za liter, nazadovala na raven sedemdesetih let prejšnjega stoletja. Italijani se odpovedujejo predvsem drugemu družinskemu avtomobilu.
"Vse več ljudi se odloča, da iz garaže in kleti pripelje staro kolo in ga usposobi za svoje mobilne potrebe," pojasnjuje Pietro Nigrelli iz industrijske organizacije Confindustria. “Koles ni težko vzdrževati in so poceni. Za prevoz kratkih razdalj so celo hitrejši od avtomobilov," dodaja Nigrelli.
Od 60 milijonov Italijanov okoli 6,5 milijona odstotkov redno uporablja kolo kot prevozno sredstvo za v šolo ali v službo, okoli 10,5 milijona pa na kolo sede le občasno.
"Ljudje, ki so do zdaj izključno uporabljali avtomobil spreminjajo navade," je za La Repubblico dejal Antonio della Venezia, predsednik italijanskega Združenja ljubiteljev koles.
Medtem, ko prodaja koles doživlja razcvet, pa je prodaja novih vozil v primerjali z letom prej upadla za 20 odstotkov. Še več, Italijani ne zapravljajo manj le za avtomobile, pač pa tudi za hrano in hišne potrebščine, kažejo raziskave. Do konca leta naj bi osebna poraba padla še za tri do pet odstotkov, kar je največji padec odkar je bila Italija leta 1946 utemeljena za Republiko, navaja italijanska potrošniška organizacija Confcommercio.
Edini sektor, ki ne doživlja krize so mobilni telefoni in računalniki še navaja organizacija.
. Kolesa so še vedno najboljše prevozno sredstvo.Vendar Slovenčki to ne boste spoznali nikoli. Raje boste menjavali vlade.