Znamka Peugeot je danes eden največjih proizvajalcev vozil na svetu. Letos praznujejo 210 let obstoja. Začetni niso bili avtomobilski.
Peugeotu gre pripisati številne industrijske inovacije, od slavnega mlinčka za kavo, šivalnega stroja, rezila za žage, tisoč in enega orodja, raznih gospodinjskih pripomočkov, ... V svoji bogati zgodovini so bili celo del sveta pariške visoke mode, med glavne izdelke pa vseeno sodijo kolesa, parni tricikli, mopedi, skuterji in seveda - avtomobili.
Pot po pestrem mozaiku avtomobilskega sveta in spopad s hitrostjo je Peugeot začrtal že davnega leta 1889, ko je entuziast in vizionar Armand izdelal prvi tricikel na parni pogon. Leto zatem je Peugeot že opustil parni pogon in uvedel bencinskega, kmalu uvedel serijsko proizvodnjo in pred iztekom 20. stoletja izdelal svoj motor. Avtomobili so bili takrat predvsem velike igrače za bogate, ki so hoteli biti z njim opazni, vendar pa so pri Peugeotu z manjšimi modeli skozi čas vedno mislili na vse.
Močan vonj po prestižu je denimo ponudil Type 184 Landaulet, več kot pet metrov dolga limuzina, znotraj odeta v mehak žamet, ob zložljivih stolčkih za otroke je odraslim ponudila tudi minibar in pisarniško mizico. Kar 3,8-litrski šestvaljnik je mogočneža sredi 20. let prejšnjega stoletja pognal vse do hitrosti 115 km/h. In na drugi strani, najmanjša petvratna kombilimuzina svojega časa? Peugeot 104, leta 1972! Kateri je najbolj legendaren model? Nekateri pravijo, da peugeot 205, ki so ga naredili v več kot petih milijonih primerkov.
Pomemben mejnik v zgodovini je prehod na elektrifikacijo, modela 208 in 2008 pa sta že od predstavitve naprej na voljo s tremi različnimi viri pogona: bencinskim, dizelskim ali povsem električnim. Elektrifikacija za Peugeot ni novost, saj je tančico z nje odstrl že daljnega leta 1941, ko je na trg poslal model VLV. Majhen mestni električni avto za dva je bil opremljen z elektromotorjem, ki so ga napajale štiri baterije. Avtomobilček je resda zmogel le hitrost do 30 kilometrov na uro, vendar pa je z enim polnjenjem zmogel narediti 80 kilometrov.
Pri slovenskem uvozniku za znamko Peugeot so se ob 210 obletnici podjetja zato odločili, da z natečajem poiščejo najstarejše vozilo znamke Peugeot v Sloveniji. Tako bomo izvedeli kateri starodobni primerek z logotipom levčka ima pri nas najstarejši letnik izdelave in tudi največje število prevoženih kilometrov.