Avto
45 ogledov

i20 je lahko prvi družinski avto

Hyundai i20
1/20
Gregor Prebil
Začelo se je leta 2002 z getzom in nadaljevalo s prvo generacijo i20. Zdaj je pred nami tretja generacija Hyundaija iz B segmenta, ki s prostorno kabino in naprednimi tehnologijami nagovarja tudi družine.

Pri Hyundaiju so se leta 2010 zavezali, da bodo v naslednjih petih letih prenovili celotno prodajno paleto vozil. To je doletelo tudi model i20, ki po vzoru na model i10 daje vtis, da gre za številko večji avtomobil.

Tako kot prejšnji modeli je tudi novi i20, zaenkrat v petvratni kombilimuzinski različici, prihaja pa še trivratni coupe, čistokrvni Evropejec razvit v Nemčiji in izdelan v Turčiji.

Oblikovalci niso tvegali

Hyundai i20 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
V primerjavi s predhodnikom so ga podaljšali (+40 milimetrov), razširili (+24 milimetrov) in v prid boljše aerodinamičnosti tudi znižali. Koeificient zračnega upora je 0,30, to pa pomeni manj trušča v notranjosti, nižja poraba goriva in nižje emisije CO2.

Dizajnerji so posegli po uveljavljenem oblikovalskem jeziku, ki v ospredje postavlja dinamiko. Oblikovalci niso tvegali, saj zadnje Hyundaijeve raziskave kažejo, da se kupci njihovih vozil za nakup v prvi vrsti odločajo prav zaradi dizajna. Prepoznavnost mu zagotavlja heksagonalna maska, ki povezuje sprednja žarometa. S tem so poudarili širino vozila, ki daje na prvi pogled vtis večjega vozila. A stebrički so v prid boljše preglednosti tanjši in bolj pokončni, kar prinaša več zračnosti v potovalni kabini. Nov element na karoseriji je črn stebriček na zadku, ki mu zagotavlja bolj resen videz. Pečat zadku dajejo zadnji žarometi, ki so povzeti po večjih družinskih modelih.

Prostora toliko kot v večjih avtomobilih

"Pod kožo“ je povsem nov, saj so posebej zajn razvili novo platformo, ki prinaša za 45 milimetrov daljšo medosno razdaljo. Pri Hyundaiju pravijo, da je v njihovem vozilu segmenta B prostora prav toliko, kot v razred večjih vozilih segment C, kjer so VW golf, Hyundai i30, renault megane in drugi.

Prtljažnik v osnovni konfiguraciji meri 326 litrov, s podrtjem zadnje klopi volumen zraste na 1042 litrov. Dno prtljažnika je možno prilagajati v dveh višinah.

Hyundai i20 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil


Armaturna plošča je obrnjena proti vozniku in oplemenitena z dodatki in kroma in klavirske črnine. Tako pri armaturni plošči, kot oblogah vrat so uporabili nov material, prijeten na otip in enostavnejši za vzdrževanje. Novosti je veliko. Kupci si lahko omislijo tudi 7-palčni ekran na dotik z navigacijo, parkirne senzorje spredaj in zadaj, ogrevane sedeže spredaj in ogrevan volan, nosilec za pametni telefon z napajanjem, samodejno odroševanje vetrobranskega stekla …

Hyundai i20 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Za varnost je serijsko poskrbljeno s šestimi zračnimi blazinami. Serijski je sistem, ki ob sunkovitem zaviranju aktivira utripanje zadnjih luči in voznike opozarja na nevarnost naleta, dodan je sistem proti nenamernemu prečkanju črt vozišča …

Konec leta tudi litrski turbo trivaljnik

Čeprav večina kupcev v B segmentu vozil poseže po bencinskih agregatih, i20 poganjata dodelan in izboljšan atmosferski 1,25-litrski motor z 55,2 kilovatov moči (75 KM) oziroma 62 kilovatov moči (84 KM), ter nov atmosferski 1,4-litrski agregat z 73,6 kilovatov moči (100 KM), sta na ceniku tudi dva preverjena, a izboljšana dizelska motorja. Prvi je 1,1-litrski CRDI agregat z močjo 55 kilovatov (75 KM), zmogljivejši je 1,4-litrski CRDI z močjo 66 kilovatov (90 KM). Konec leta prihaja povsem nov 1,0-litrski turbobencinski agregat z 88 kilovatov moči (120 KM). Poleg pet- in šeststopenjskega ročnega menjalnika je pri 1,4-litrskem bencinskem motorju na voljo tudi samodejni menjalnik.

Kupci lahko izbirajo med štirimi stopnjami opreme. Cene na bencinski strani se s promocijskim popustom v višini 1.200 evrov pričnejo pri 10.770 evrov, na dizelski strani pa pri 12.770 evrih. Tudi za i20 je namenjena 5-letna garancijo brez omejitve kilometrov z brezplačno asistenco in kontrolnimi pregledi.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.