Uvoznik je predstavil rahlo prenovljenega suva santa feja. Štiri leta stari model tretje generacije stopa v korak z modernimi trendi z osvežitvijo predela okoli prednjih in zadnjih svetil, dodali so tudi nove dizajne platišč. Posodobili so instrumentalno ploščo in navigacijski sistem, na razpolago je kakovostni audio sistem Infinity, dodaten poudarek so Korejci dali kakovosti materialov, s katerimi želijo športnega terenca približati zahtevam iz premium ranga.
Med tehničnimi novostmi gre izpostaviti, da je santa fe odslej prvič na voljo s sistemom samodejnega zaviranja AEB, zna pa tudi opozarjati na mrtve kote ter na prečni promet med vožnjo vzvratno. Skorajda nujna pridobitev je bila tudi radarski tempomat, sistem kamer pa lahko spremlja pogled okoli in okoli avtomobila.
Pri nas od treh realen le en motor
Santa fe v tovarni lahko opremijo s tremi motorji. A 110-kilovatnega dvolitrskega dizla zaradi cenovno zanemarljive razlike do znatno močnejšega 147-kilovatnega (200 KM) 2,2-litrskega sorodnika v Sloveniji sploh niso uvrstili na cenik. Tudi bencinski dvolitrski motor s 138 kilovati bo na ceniku bolj zaradi lepšega, saj po njem v skladu z izkušnjami iz razreda ne pričakujejo povpraševanja, kot tudi ne pri pogonu zgolj na prednji kolesni par.
Do samodejnega zaviranja le za konkretno doplačilo
Opreme so štiri, že vstopna style ima dvopodročno klimo, progresivni volan, električna prtljažna vrata, sistem za vleko prikolice ... Ostale tri opreme premium, limited in impression vse tja do 46.690 evrov le še stopnjujejo udobje, ne pozna pa santa fe še LED dnevnih luči, tudi omenjeni varnostni sistemi so na voljo le proti doplačilu.
Samodejno zaviranje je tako v avto vgrajeno le v paketu skupaj z vsemi ostalimi pomagali, kar k ceni doda 2.450 evrov. Pri uvozniku pojasnjujejo, da je takšen pristop posledica globalne zasnove avta, zaradi česar je manj prilagodljiv zahtevam posameznih trgov.
Glede prodajnih številk so zaradi majhnosti trga večjih terencev pri nas previdni. Nekoliko se v njegovo prodajo zažira tudi manjši brat tucson, vendar ima po drugi strani santa fe tudi pred kakšnim drugim tekmecem lahko prednost zaradi doplačljive sedemsedežne zasnove. Jeseni, predvidoma septembra, bo k nam zapeljal še večji grand santa fe.
andrej.leban@zurnal24.si