Hyundai Motor Group (Hyundai in Kia) je naznanil razvoj prvega samoučečega tempomata (SCC-ML) na svetu. Temeljil bo na tehnologiji, ki bo zbirala voznikove vozne vzorce in ustvarila uporabniku prilagojeno vozniško izkušnjo. Tehnologija samoučečega tempomata, ki temelji na umetni inteligenci, je predvidena za vgradnjo v prihajajoča vozila koncerna.
»Novi samoučeči tempomat nadgrajuje programsko opremo prejšnjega sistema za pomoč vozniku (ADAS) in izboljšuje praktičnost polavtonomnih voznih lastnosti," je dejal Woongjun Jang, podpredsednik Hyundai Motor Group.
Ko združiš pametni tempomat in umetno inteligenco
Pametni tempomat (SCC) je pogoj za delno avtonomno vožnnjo in predstavlja osnovno tehnologijo za ADAS: ohranjanje oddaljenosti od vozila pred nami, medtem ko vozilo potuje s hitrostjo, ki jo izberemo sami.
SCC-ML pa umetno inteligenco (AI) in pametni tempomat (SCC) združuje v sistem, ki se, na podlagi voznikovih vzorcev in navad, uči sam. Pametni tempomat tako s pomočjo strojnega učenja avtonomno vozi v enakem vzorcu kot voznik.
Pri upravljanju pametnega tempomata voznik ročno prilagodi vozne vzorce, na primer oddaljenost od predhodnega vozila in pospešek. Brez tehnologije umetne inteligence/samoučenja je bilo nastavitve nemogoče natančno prilagoditi.
Senzorji, kot sta sprednja kamera in radar, nenehno pridobivajo podatke o vožnji in jih pošiljajo v centralni računalnik. Računalnik nato iz pridobljenih informacij zbere ustrezne podrobnosti in tako ugotovi voznikove vzorce vožnje voznika. V tem procesu se uporablja tehnologija umetne inteligence, imenovana algoritem samoučenja oziroma učenja z beleženjem voznikovega stila vožnje.
Kako sistem deluje?
Vzorec vožnje lahko razvrstimo v tri dele: oddaljenost od spredaj vozečih vozil, pospeševanje (kako hitro se pospeši) in odzivnost (kako hitro se odziva na vozne razmere). Poleg tega so upoštevane tudi vozne razmere in hitrosti.
Primer: voznik med počasno mestno vožnjo ohranja kratko razdaljo od spredaj vozečega vozila. Med vožnjo po prehitevalnem pasu pa ima daljšo razdaljo. Ob upoštevanju teh pogojev SCC-ML med 10.000 vzorci naredi analizo in razvije fleksibilno tehnologijo pametnega tempomata, ki se lahko prilagodi prav vsakemu vozniku.
Podatki o voznih vzorcih se na podlagi odčitkov senzorjev redno posodabljajo in tako vedno odražajo voznikov najnovejši slog vožnje. SCC-ML je programiran tako, da ne beleži nevarnih voznih vzorcev, kar zagotavlja njegovo zanesljivost in varnost.
S prihajajočim sistemom Highway Driving Assist, ki vključuje samodejno pomoč pri menjavi voznega pasu, SCC-ML dosega avtonomno vožnjo stopnje 2,5.
Nekoč je avtomobilski razvoj diktirala evropska celina, nato Japonci, zadnja leta ga pa več kot očitno Korejci.