Head-up prikazovalniki so se izkazali za rešitev, ki občutno pripomore k varnosti v prometu, posledično pa se skozi leta veča tudi ponudba tovrstnih sistemov.
Namembnost
Head-up prikazovalniki močno izboljšujejo varnost v prometu, saj vozniku za odčitavanje vitalnih podatkov o delovanju vozila ni treba odmakniti pogleda s cestišča. Če voznik umakne oči s ceste na armaturno ploščo pri hitrosti 50 km/h to pomeni, da bi prevozil 14 metrov, ne da bi videl, kaj se dogaja na cesti pred vozilom.
Še bolj pregledno odčitavanje
Prednost barvnega zaslona je ta, da bo lahko voznik informacije razlikoval glede na barvo. Tako bo imel prav vsak trenutek pred seboj informacije o hitrosti, območju vrtljajev motorja, informacije o tempomatu, prometni signalizaciji, navigaciji, ... Pri BMW-ju trdijo, da barvni sistem omogoča boljšo preglednost in dvakrat hitrejše razbiranje informacij.
BMW je tehnologijo prevzel iz bojnih letal, ki so bila s to tehnologij opremljena že leta 1958, do sedemdesetih let prejšnjega stoletja pa so postali del opreme v vseh bojnih letalih. To je prvič, da jih je BMW sistem, kot del dodatne opreme ponudil v srednjem razredu.
Vsako leto razred nižje
Čeprav so bili še pred leti head-up prikazovalniki rezervirani za dražja vozila in znamke, jih v svoje modele vgrajuje že kar nekaj cenovno zelo različnih znamk, kot so Toyota, BMW, Volvo, Lexus, Peugeot, Citroën in drugi.
Od sto do 500 evrov
Na trgu je (predvsem prek spleta) mogoče kupiti že številne sisteme za naknadno vgradnjo v vozilo katerekoli znamke. Ponudba je zelo raznolika, enako velja za kompleksnost prikazovanja podatkov in cene. Te se gibljejo nekje med sto in 500 evri, pri čemer dražji sistemi vsebujejo tudi navigacijsko napravo in bluetooth vmesnik za telefoniranje.
Opozorilo
Nabor informacij, ki jih sistemi ponujajo, se skozi čas povečuje. Po ocenah inštitucij za varnost v prometu pa se ta hitro bliža optimalni ravni. Čezmerno širjenje informacij bi učinek izboljšave varnosti v prometu izničilo in imelo negativen učinek. Toyota in BMW danes ponujata največ, saj njuni sistemi vsebujejo informacije o navigaciji, radarskem tempomatu in podobnem.
Določeni proizvajalci mobilnikov pa ponujajo tudi zelo uporabno aplikacijo; primer takšne je HUD 3D za modela iPhone 3G in 3GS, ki za tri evre omogoča preprost prikaz podatkov na steklo. Pri nakupu velja biti pozoren na samo pritrditev na armaturno ploščo ali vetrobransko steklo. Izberite tak sistem, ki ne zahteva vrtanja.
Ne preveč informacij
Sistemi delujejo prek GPS-signala, in sicer tako, da GPS-lokator v avtu vseskozi pošilja koordinate (sistem triangulacije) o položaju satelitom v dosegu, ki potem glede na premike na mapi določajo hitrost vozila. Sistem deluje podobno kot pri navigacijskih napravah, ki omogočajo izračun hitrosti. Delovanje smo večkrat preverili in povedati je treba, da so sistemi – vsaj tovarniško vgrajeni – zanesljivi, pri pozneje vgrajenih sistemih pa na kakovost branja hitrosti v veliki meri vpliva kakovost GPS-signala.
76
ogledov
HUD zdaj tudi v barvi
BMW v novem modelu serije 3 ponuja projekcijski zaslon (HUD - head-up display) v barvi, ki najpomembnejše informacije izrisuje na vetrobranskem steklu pred voznikom in mu tako omogoča še lažje razbiranje informacij o dogajanju na cesti.