Dr. Željko Marušič je izredni profesor na Univerzi prometnih znanosti in urednik spletnega avtomobilističnega portala Autoportal. Med drugim je bil tudi v odboru, ki je odločal o upravičenosti uvedbe vinjet na Hrvaškem, ki pa je s padcem hrvaške vlade, kot kaže, propadla.
Marušić je za zurnal24.si dejal, da je to, kar so v samem članku zapisali na spletnem portalu index.hr vse res, a tudi, da je naslov "sfriziran" in vzet iz konteksta. Pravi, da je zato postal "zvezda" in tarča zgražanj tako na Hrvaškem, kot tudi v Srbiji in Sloveniji.
Omenjal celo arbitražo
Spomnimo, index.hr je v soboto celo kot glavno novico večera objavil članek, v katerem naj bi Marušić ekskluzivno za njihov medij dejal, da je Slovenija z obiskom Putina namerno povzročila kaos na njihovih cestah, hkrati pa naj bi dogodek vplival tudi na potek arbitraže.
"Kar pa se tiče obiska Vladimirja Putina v Sloveniji, se ne morem otresti suma, da so nam naši slovenski prijatelji to namerno organizirali, da bi nas vse blokirali in napravili kaos v za nas najpomembnejšem turističnem koncu tedna, ko je vrhunec sezone," so zapisali v članku na hrvaškem spletnem portalu.
In še: "Te dni je vedno vsako leto vrhunec. To je politični dejavnik, kot nekakšna vrsta pritiska na izid arbitraže."
Marušić je okrcal tudi domače službe, da so bile na napovedano gnečo preslabo pripravljene.
Slovenija nepotrebno blokirala avtocesto
Marušić je zdaj za zurnal24.si pojasnil, da bistvo njegove izjave, da je bila s Putinovim prihodom (dodaja, da je Putinov obisk treba pozdraviti in da Slovenija ni mogla vplivati na datum prihoda), prometno in varnostno povsem nepotrebno, skoraj bahato, blokirana polovica Slovenije. "Vsem je jasno, da je to udarni turistični termin. S tem je bila narejena velika škoda Sloveniji, Hrvaški, Avstriji in Italiji. Na žalost se hrvaško-slovenski odnosi že dve desetletji razvijajo po sistemu 'lose-lose', namesto 'win-win'. Srečen bi bil, če bi se to lahko spremenilo," dodaja Marušić.
"Slovenci so naši najbolj pomembni partnerji v turizmu, zato moramo utrjevati vezi. Vendar pa je vtis številnih prebivalcev Hrvaške in strokovnjakov za promet, da Slovenci namerno zavirajo določene prometne tokove. Tu mislim cesto od Ptuja proti mejnemu prehodu Macelj/Gruškovje, pa od Italije proti Sečovljam/Plovaniji, cesta proti Reki ..."
Marušića smo seznanili, da v Avstriji zaradi dobrega obveščanja o zaprtju avtoceste ni bilo zastojev in težav v prometu. Hrvaški strokovnjak odgovarja: "Na koncu je izpadlo bolje, kot smo pričakovali. Vseeno je bil to udarni turistični vikend. Hrvaški prometni sistem je zelo pomanjkljiv. O tem sem že večkrat pisal. To je največkrat takrat, ko piha močna burja, ali v primeru prometnih nesreč. Zaradi slabe organizacije pri nas nastajajo še daljši zastoji, če pa k temu dodamo še "sol na rano" lahko stvari uidejo izpod nadzora. V bodoče bi morali več sodelovati s Slovenijo. Če obstajajo prometni tokovi, imajo od tega vsi korist."
S padcem vlade padel tudi načrt za uvedbo vinjet
Marušića smo izzvali tudi z vinjetami. Te so ob uvedbi polnile naslovnice hrvaških medijev, v povezavi z njimi so bili predvsem negativni naslovi, da so predrage za turiste. Zdaj se je izkazalo, da zastoji nastajajo na cestninskih postajališčih na hrvaških avtocestah, pretočnost pa je na slovenskih avtocestah boljša. Marušić o tem pravi: "Sem eden od velikih zagovornikov vinjet. Kot kaže, je ta ideja padla v vodo s padcem hrvaške vlade. Kar zadeva slovenske vinjete pa večina naših turistov prihaja k nam iz ekonomsko šibkejših držav, ki v Slovenijo vstopajo na mejnem prehodu pri Ptuju in morajo za kratko pot plačati 15 evrov za tedensko vinjeto, kupiti pa morajo pravzpaprav dve vinjeti. Za 15 evrov je turist pri nas na 70 odstotkih poti do Splita".
Kaj pa tisti, ki vstopijo v Slovenijo skozi predor Karavanke in se peljejo 200 kilometrov do mejnega prehoda Plovanija/Sečovlje? "Dober primer. Res je vinjeta lahko poceni način potovanja," se je z izjavo kar nekoliko posul s pepelom Marušić.
Hrvaška se more mal bl zoragnizirat ko gre za prometne tokove pa bo efekt takih obiskov na promet mnogo manjši.
ne rabimo mi Putina da razjebemo promet na širšem področju tega dela evrope... celo soboto ni bilo nikjer take gužve kot včeraj na primorki ... 20km zaradi nesreče? A smo normalni? Kaj delajo odgovrne službe, da lahko pride do take… ...prikaži več kolone? Aja,..poletje je.. kdo se nastavljal sončku naslonjen na motor.
jst vem da odgovor že poznaš. V bistvu si si že odgovril..