"Dragi turisti, ne vozite se po naših dragih avtocestah. Tako se glasi začetek nenavadnega pisma, s katerim hrvaška spletna stran Index poziva vse tujce, naj ne pomagajo hraniti tamkajšnjih "lopovov, ki živijo na grbi davkoplačevalcev."
Odziv hrvaških novinarjev je bil odmeven, saj so njihove informacije o "kraji turistov" z večanjem cen cestnin za uporabo avtocest povzeli številni evropski mediji, ki so objavili tudi alternativne poti proti Istri, Kvarnerju in Dalmaciji.
Poteza bo Hrvaški škodovala
Tudi nekateri hrvaški komentatorji so kritični do Hrvaške vlade, ki je sprejela tako odločitev in jo vidijo kot kratkovidno. Hrvaški avtomobilistični urednik Željko Marušič, pravi, da bo to Hrvaški, njenim prebivalcem in turizmu prej škodovalo, kot koristilo. Za zurnal24.si je pojasnil, da bi z ugodnejšimi cestninami privabili več turistov v svoje turistične kraje, turisti pa bi tudi zaradi tega domov odhajali bolj zadovoljni in bi se zaradi tega tudi raje vračali.
"Cestnine in turistična potrošnja pravzaprav delujeta po načelu izposojeno-vrnjeno. Turisti si pripravijo neki proračun, denar, ki so ga pripravljeni zapraviti na dopustu. Če več odštejejo za cestnino, to pomeni, da bodo manj porabili v restavracijah, barih, na izletih. To je šolski primer slabe prakse," je prepričan Marušič, ki vseeno meni, da ne gre za krajo turistov, saj imajo slednji na izbiro dobre alternativne poti, na primer proti Dalmaciji vodi cesta D1, po kateri si za nameček turisti pot skrajšajo za 13 odstotkov.
"Takšne alternative v Sloveniji ni," Slovenijo in Hrvaško primerja sogovornik, ki kot slabo odločitev vidi tudi podražitev trajektov. Meni, da bi morali v svojih ladjedelnicah sestaviti še več trajektov, omogočiti več prevozov do otokov in na ta način poceniti to vrsto prevozov.
V nekaterih državah bi se ceneje vozili celo leto
Očitek hrvaškega portala Index.hr, da je cestnina na relaciji Zagreb - Split in nazaj dražja, kot stane letna vinjeta v številnih evropskih državah Marušič komentira po svoje: "Cena prevožene poti na kilometer je še vedno nekoliko manjša kot v Franciji in Italiji." Tudi zato meni, da EU proti Hrvaški ne bo sprožila sankcij zaradi poteze o dvigu cen.
Marušič je kritičen predvsem do tega, da bo Hrvaška država z dvigom cestnin krpala proračunsko luknjo, ki je po njegovih besedah nastala tudi zaradi korupcije in kriminala.
Slovenija ne bo sledila Hrvaški
Vprašali smo ga tudi, ali meni, da bo potezi Hrvaške sledila še kakšna druga država, na primer Slovenija in v času turistične sezone podražila nakup vinjete? "Slovenija je dober primer, saj je poskrbela za svoje državljane, ki pogosto potujejo po avtocesti. Vinjeta je za njih poceni način prevoza. Slovenija na drugi strani z vinjetami že pobira "del kolača" iz naslova turizma. Če bi si želela vzeti še več, bi imela težave z Evropsko komisijo," pravi Marušič, ki pravi, da so slovenske vinjete že tako dražje od tistih v Avstriji, Češki, Madžarski in Slovaški.
Poznam mnogo ljudi,ki avtocest sploh ne uporabljajo in tudi take ,ki avta sploh nimajo,so pa prav tako kot ostali sofinancirali izgradnjo(skozi davke).Torej ne bluzi.Že leta govorijo,kako smo preplačali izgradnjo,pri registraciji plačamo cestnino(uporaba cest),ko tankaš,plačaš cestninski "tolar",itd.Kje je torej ta denar?.Samo… ...prikaži več počakaj na elektronsko cestninjenje,te bom potem vprašal,kaj si misliš o socialni kategoriji.
Kmalu bodo tudi poleti, če bodo tako nadaljevali.
Nikoli več na ustaško obalo.