NFI je namreč ta teden objavil, da so s pomočjo obratnega inženiringa prodrli v softversko kodo podjetja Tesla Motors oziroma avtomobilov te ameriške znamke in prišli do kritičnih podatkov v zvezi s poročili o nesrečah Teslinih avtomobilov in tehnologiji za avtonomno vožnjo, ki je bila vzrok za nesreče.
Pridobljeni podatki bi lahko pomagali tudi pri preiskovanju vzrokov za prihodnje prometne nesreče podobnega tipa, sploh vpričo dejstva, da je Tesla Motors zaradi pomanjkljivosti v zvezo z varnostjo tudi pod preiskavo ameriških oblasti.
Širša preiskava
Novica o uspehu nizozemskih forenzikov namreč sovpada z intenzivno raziskavo, ki jo v zvezi s Tesla Motors izvaja ameriški urad za avtomobilsko varnost NHTSA . NTHSA je avgusta odprl raziskavo o več prometnih nesrečah, ki bi jih lahko povzročila neustrezna uporaba Tesline tehnologije za avtomatizirano vožnjo.
NFI je raziskavo o varnostnih podatkih Teslinih vozil sicer odprl po prometni nesreči s smrtnim izidom, v katero je bil avtomobil ameriške znamke vpleten leta 2016. S pomočjo obratnega inženiringa so ugotovili, da je avtomobilski računalnik ponesrečene tesle shranil veliko več podatkov, kot pa so pred tem verjeli.
Neustrezna in nevarna uporaba
Raziskava je razkrila tudi, da je bil za nesrečo dejansko kriv Teslin sistem za avtomatizirano vožnjo. Smrtno ponesrečeni nizozemski voznik tesle je namreč pred nesrečo vključil radarski tempomat, pozabil pa je vključiti tudi sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu, zato je to zapeljalo naravnost v nasproti vozeči avtomobil.
Avtor študije Francis Hoogendijk je poudaril, da bo dostop do podatkov raziskovalcem omogočil bolj natančen vpogled ne le v to nesrečo, ampak v potek nesreč in vlogo asistenčnih sistemov v njih nasploh.
"Raziskava je razkrila tudi, da je bil za nesrečo dejansko kriv Teslin sistem za avtomatizirano vožnjo. Smrtno ponesrečeni nizozemski voznik tesle je namreč pred nesrečo vključil radarski tempomat, pozabil pa je vključiti tudi sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu,… ...prikaži več zato je to zapeljalo naravnost v nasproti vozeči avtomobil." Kako je lahko kriv sistem avta, če voznik nekaj ni vklopil.
Zanimivo glede na to, da je delano za pregovorno glupe Jenkije. Pri moji gajbi moram izrečno zahtevati izklop radarja in to ob vsakem zagonu, kar pa seveda ne delam nikoli. Ohranjevalnik pasov pa vklopim ko sem bolj zaspan ali pod… ...prikaži več vplivom -OH skupin.