Avto
113 ogledov

EPA trdi, da goljufa tudi VW šestvaljni TDI

Audi motor TDI Audi
Ameriški državni regulatorji trdijo, da imajo tudi Volkswagnovi večji dizelski motorji sposobnost zavajanja uradnih testov na škodljive emisije. Tokrat vključen tudi sloviti Porsche. Pri Volkswagnu zanikajo, da bi šlo za goljufivo kodo, temveč zgolj za malomarnost.

Pri ameriški okoljevarstveni agenciji EPA so poskrbeli za novo poglavje v aferi Dieselgate, saj trdijo, da poleg manjših štirivaljnih dizelskih motorjev tipa EA 189 emisijske teste lahko potvarja tudi šestvaljni TDI V6 motor, ki je izredno popularen pri vseh prestižnejših modelih koncernskih znamk. Gre za različico s 3.0 litra prostornine. 

Posebnost novega razkritja je tudi, da gre za čisto novo generacijo motorja, ki je vgrajena v avtomobile modelnega leta od 2014 do 2016. Tako so se na sumljivi ameriški listi znašli najnovejši modeli VW touraeg, audi A6, A7, A8, A8L in Q5, prvič pa je poleg tudi sloviti Porsche, ki si VW-jeve motorje izposoja šele nekaj zadnjih let. Za zdaj je na seznamu njegov porsche cayenne.

"VW se je še enkrat več spozabil pri svoji zavezo, da bo upošteval zakon, ki zagotavlja čist zrak za vse Američane," je dejala predstavnica ameriške agencije. EPA sicer še ni podrobneje predstavila, kako naj bi bil 3,0 TDI sposoben zavajati teste.

Pri koncernu VW so se na izjave Američanov hitro odzvali in zatrdili, da 3,0 TDI motor gotovo ne vsebuje nikakršne programske kode, ki bi lahko zavajala uradne emisijske teste. Gre le za del programske kode, ki v homologacijskem procesu za ZDA ni bila dovolj dobro pojasnjena regulatorjem, so prepričani Nemci. 

Koda vgrajena, ko je bil na straži Müller

Če bi se trditve Američanov izkazale za resnične, bi bil to nov hud udarec za Volkswagen, ki je šele dobro vdihnil zrak po septembrskem izbruhu škandala s programsko kodo pri manjših dizlih, zaradi katerega bo moral po svetu vpoklicati kar 11 milijonov vozil. 

V ZDA je sicer po podatkih ameriških medijev na cestah le kakih 10.000 vozil s 3,0 TDI motorjem, a je ta agregat izjemno priljubljen pri evropskih kupcih. Kakšne posledice bodo imele ugotovitve EPE na evropske regulatorje, se bo izkazalo šele v prihodnjih dneh.

Posebnost razkritja je tudi, da je tokrat vpleten Porsche, znamka prestižnih športnih vozil, ki se je dolgo upirala dizelskim motorjem, a končno popustila priljubljenemu trendu in se pred leti oprla na koncernske izdelke. In prav na čelu Porscheja je bil še donedavna sedanji šef koncerna VW Matthias Müller, kar pomeni, da so potencialno škodljivo napravo v porscheje vgrajevali pod njegovim vodstvom. 

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 4
  • popokatopetl 11:04 03.november 2015.

    EURO standardi ne predpisujejo nič nemogočega. Nasprotno, EURO 6 avti so na cesti dejansko še vedno veliki onesnaževalci podobno kot tam nekje EURO 3 ali 4, ker se nizki izpusti zahtevajo le v nerealnem testu. Afera je pokazala, da znajo ...prikaži več eni izpolnit tudi strožje ameriške zahteve in to na cesti. Dizli najbrž res potem pridejo dražji, ampak nikjer ne piše da mora bit na evropskih cestah vsaj 50% dizlov. Je pa problem hkrati doseči zahtevano znižanje porabe (emisij CO2) na nivoju celotne flote posameznega proizvajalca, kar je najbrž res nerealno, če hkrati kupci še vedno hočejo velike (težke) avte s hitrimi pospeški.

  • Snežinko 10:20 03.november 2015.

    Mislim, da je bolj sramotno to, da se v teh EURO standardih predpisuje nekaj nemogočega. Posledično so proizvajalci pač prisiljeni narediti "nekaj"... Bolj je zanimivo vprašanje, zakaj je na tapeti samo VW, ker zagotovo ni edini, ki goljufa.

  • maresem 07:54 03.november 2015.

    Res je to sramota za VW, ampak američani naj najprej pometejo pred svojim pragom ker imajo pred njim dovolj lastnega dreka.