Ford focus EV je prvi fordov velikoserijski električni model, ki je v Evropi že naprodaj. Proizvajati so ga začeli leta 2013 v tovarni v nemškem Saarlouisu.
Na Žurnalu smo smo brez emisijskega focusa preizkusili že lani na Fordovem testnem poligonu v Belgiji, zdaj pa je že znano, da bo pri nas že prihodnje leto. Ena od posebnosti je, da ga izdelujejo v isti tovarni in na isti liniji globalni Fordovi platformi vozil razreda C, s katere v prihaja tudi Focus z motorji na notranje izgorevanje.
162 kilometrski doseg je realen
Dr. Thomas Zenner pravi, da je prednost električnih vozil pred klasičnimi, da so popolnoma tiha.
Ford oglašuje, da je domet focusa EV s polno baterijo 162 kilometrov. Pa je temu res tako? "Res, a v ekonomičnem načinu vožnje. Realno je lahko doseg celo višji," pravi strokovnjak, ki mu je uspelo s polno baterijo prevozil skoraj 200 kilometrov poti. Je pa za kaj takega treba poznati zakonitosti vožnje z električnimi vozili. Če želite prevoziti 200 kilometrov na elektriko z enim polnjenjem, potem klime ne smete uporabljati, ali pa ne smete voziti z veliko hitrostjo. Hkrati morate v naprej razmišljati in zavirati tako, da v baterijo nazaj ujamete čim več energije."
Norvežani se toplo oblečejo
Dober primer so Norvežani, ki so množični uporabniki električnih vozil, vožnja z njimi pa je del njihovega življenja. "Pozimi je doseg odvisen od tega, kako ogrevate potniški prostor. Če voznik želi največje udobje, potem bo doseg manjši. Videl sem, da se v električnih vozilih vozijo toplo oblečeni. Vozijo zelo varčno," dodaja Zenner, s katerim smo se dotaknili problematike električnih vozil, predvsem, ko je govor o brez emisijski vožnji, na katero so v preteklosti zaradi načina pridobivanja elektrike leteli številni očitki.
Polnjenje z elektriko iz obnovljivih virov
"To je pomembno vprašanje, ki se ga premalo zavedamo. Na splošno o elektriki govorimo, kot o povsem čistem energentu. Elektriko je treba pridobivati in napajati vozila iz čistih obnovljivih virov. Veseli me, da se to zavedanje po vsem svetu izboljšuje. Tega se zavedajo tudi lastniki električnih vozil, ki jih je trenutno še malo. Vedo, od kje prihaja elektrika za njihova vozila, zato jih polnijo na polnilnih postajah s čisto elektriko, ki ne prihaja iz termo elektrarn. Vozniki električnih vozil so zavedni vozniki, ki takšnega vozila ne kupijo le zaradi nižjega stroška prevoza. To je način življenja," odgovarja sogovornik in dodaja, da bodo morali, ko bodo električna vozila številčnejša, uporabniki in proizvajalci EV vozil pritisniti na dobavitelje električne energije, da se vozila polni z „zeleno energijo“ pridobljeno iz obnovljivih virov. "Ostajam pozitiven. Delež čiste energije narašča, prav tako pa zahteve uporabnikov po njej," zaključuje Zenner.
Tale Zenner naklada tako, da res ni. Kako vraga lahko ljudje vedo iz katerega vira je elektrika? Pa tudi če bi res vedeli jih prav malo briga. Prva, zadnja in edina skrb je: kje polniti ČIM CENEJE. Cena je edina… ...prikaži več stvar, ki ljudi zanima. In dokler je ta cena majhna bo OK, ko/če zraste bodo hitro vsi nazaj na bencinu ali dizlu. Pa to, da so tiha je prednost? BUČKE! slabost, ne prednost. Ravno to predstavlja veliko nevarnost pešcem, pa tudi proizvajalcu, ker se zato sliši vse ostalo (gume...)
Dr. Thomas Zenner pravi, da je prednost električnih vozil pred klasičnimi, da so popolnoma tiha. --- Odlična prednost za parkirišča, garažne hiše itd., kjer ljudje "tudi" hodijo ... Prej si avto slišal, zdaj pa ga ne boš in bo velika… ...prikaži več verjetnost, da boš nehote stopil predenje ... Dr. pa tak. Zagotovo je mislil na vse,