Medtem ko bodo morali biti novi modeli osebnih avtomobilov v EU od aprila 2018 že opremljeni s sistemom eKlic, smo v Sloveniji pripravili tudi rešitev za tovorna vozila. Njena vpeljava na ravni države bi ohranila številna življenja in pripomogla k zmanjšanju gmotne škode zaradi nesreč, je danes povedala ministrica za obrambo Andreja Katič.
"Novost pomeni velik prispevek k nadaljnjemu razvoju na tem področju," je na današnji predstavitvi slovenske rešitve eKlica oz. eCalla za tovorna vozila povedala ministrica. Slovenija je bila po njenih besedah 1. decembra 2015 prva v EU, ki je uvedla eKlic za osebna vozila. Z današnjo predstavitvijo pa dokazuje, da je vodilna tudi pri eKlicu za tovorna vozila, je poudarila.
Številne prednosti
eKlic za tovorna vozila bo poleg zmanjšanja števila smrtnih žrtev v prometnih nesrečah in gmotne škode takrat, ko bo uveden, po njenih besedah zmanjšal tudi okoljsko škodo. Številna tovorna vozila namreč prevažajo nevarne snovi, je spomnila v izjavi za novinarje ob robu predstavitve.
Vgraditev aplikacije v tovorno vozilo znaša približno 100 evrov, zaradi prednosti, ki bi jih prinesla, pa bi bili prihranki "milijonski", je dejala.
V prometnih nesrečah V EU na leto izgubi življenje približno 25.000 ljudi, medtem ko bi bilo z uvedbo eKlica približno 2500 žrtev manj, je povedal vodja predstavništva Evropske komisije v Sloveniji Zoran Stančič. eKlic po njegovih besedah skrajša odzivni čas, in sicer za 40 odstotkov v mestnem okolju, zunaj mest pa celo za 50 odstotkov.
Nadgradnja sistema
EU se po njegovih besedah že pripravlja na nadgradnjo obstoječega sistema eKlica za osebna vozila z uvajanjem eKlica za tovorna vozila. Poleg hitrejše odzivnosti reševalnih služb bo ta sistem na cestah omogočal tudi hitrejše posredovanje pristojnih služb ob nesrečah z nevarnimi snovmi.
Storitev eKlic za tovorna vozila so danes podrobno predstavili strokovnjaki, ki so vključeni v slovenski konzorcij evropskega pilotskega projekta I_HeERO, med njimi predstavniki uprave za zaščito in reševanje ter Telekoma Slovenije in Iskratela, ki so omogočili tehnično rešitev za uresničitev tovrstnega eKlica.
Države EU bodo s 1. januarjem 2018 morale imeti vzpostavljen sistem e-Call oziroma eKlic, ki bo omogočal samodejne klice v sili na številko 112 iz osebnega vozila v primeru prometne nesreče. Proizvajalci avtomobilov pa bodo morali od 1. aprila 2018 naprej svoje nove modele osebnih avtomobilov opremljati z opremo za sistem e-Call.
Lastniki starejših osebnih avtomobilov, ki bi te želeli opremiti s sistemom eKlic, pa bodo imeli možnost nakupa ustrezne opreme, je sredi minulega tedna pojasnil vodja državnega centra za obveščanje Boštjan Tavčar.