Telekom Slovenije je preko spletne platforme podjetja Autopoint, ki na slovenskem trgu B2B strankam omogoča prodajo in nakup vozil, ponudil vozila iz svojega voznega parka. Tokrat je šlo za osebna vozila in vozila iz programa lahkih gospodarskih vozil, predvsem manjših dostavnikov, pa tudi kombijev.
Pomanjkanje tovrstnih vozil na trgu
Prav vsa vozila, ki jih je na prodajo ponudil slovenski telekomunikacijski operater, so se tudi prodala. Vsa po višji ceni, kot jo je določil prodajalec. Nekateri nakupi so izstopali. Dražbo smo v živo spremljali tudi na zurnal24.si, cene pa so iz začetnih v povprečju zrastle za tri- do štirikrat. Tako so se renault clii prodali za ceno med 1.600 in 1.800 evri, kar je več kot štirikrat nad začetno ceno, ki je bila med 300 in 400 evri. Iz programa osebnih vozil so kupci ceno dacie duster dvignili iz začetnih 1.400 na 5.150 evrov, fiat panda s štirikolesnim pogonom pa se je prodala za 2.500 evrov - začetna cena je bila 700 evrov.
Štirikratnik začetne cene so dosegla tudi nekatera LGV vozila. Zaradi atraktivne začetne cene (600 evrov) je bilo veliko zanimanja za renault kangoo, ki je na koncu dosegel ceno 2.440 evrov, ceno za štirikolesno gnani VW transporter pa so kupci iz začetnih 4.900 evrov postopoma dvignili do končnih 14.000 evrov. Izpostaviti večja še renault trafic, ki je bil prodan za več kot trikratnik cene, in sicer iz začetnih 2.200 evrov na 7.200 evrov. Veliko zanimanje za LGV vozila gre pripisati tudi pomanjkanju tovrstnih vozil na trgu, po katerih veliko povprašujejo raznorazni obrtniki. Novih vozil namreč močno primanjkuje, posledično pa tudi rabljenih.
Spletne dražbe potekajo hitro in transparentno
Sistem spletnih dražb je v tujini že dolgo uveljavljen kanal za prodajo in nakup vozil, saj se je izkazal za učinkovit, hiter in transparenten način prodaje. Po zaslugi največjega spletnega prodajalca na tem področju pri nas, podjetja Autopoint, pa imamo tovrstno možnost prodaje ali nakupa ter celostne storitve že štiri leta tudi v Sloveniji.
V primeru, ki smo ga spremljali, pa je šlo za spletno dražbo, ki je bila javno objavljena in je potekala v živo. Dražbo smo spremljali na spletni strani www.autopoint.si, spremljajo pa jo lahko tudi osebe, ki niso registrirane. Vozila, ki so jih prodajali v dražbi, so bila teden dni pred dražbo objavljena na spletni strani, kjer so si lahko potencialni kupci ogledali slike vozil vključno z vsemi podrobnostmi o stanju vozila, morebitnimi poškodbami in servisno zgodovino.
Dražba se je začela ob vnaprej določeni uri, vsako vozilo pa se je dražilo posebej. Kupci so lahko preko računalnika ali mobilnega telefona v živo oddajali ponudbe, vozila pa so se na koncu kupila po načelu videno - kupljeno.
Cena se je pred dražbo določila skupaj s prodajalcem. Prodajalec določi minimalno prodajno ceno vozila. Če je dosežena, je vozilo primoran prodati, v nasprotnem primeru, pa prodajalca obvestijo o doseženi ceni na dražbi in se potem sam odloči, ali bo vozilo prodal ali ne. Dražba za posamezno vozilo poteka najmanj eno minuto, če je ponudba poslana v zadnjih 15 sekundah, se čas ponovno nastavi na 15 sekund, in se vseskozi odšteva, dokler nobeden od kupcev zadnjih 15 sekund ne odda ponudbe. Če vozilo ni prodano, mu storitve ne zaračunajo.