Avto
37174 ogledov

Šok iz Fursa - 6.700 evrov za varščino avta

Rabljeni avti prodaja nakup rabljenega Profimedia
Ob nakupu avta iz tujine vas lahko pred registracijo čaka rigorozen ukrep Finančne uprave.

Bralec je želel prek slovenskega posredniškega podjetja uvoziti rabljen avto iz Nemčije. Uradno se za prenos vozila med državami znotraj EU uporablja izraz pridobitev. Avto nekoliko bolj eksotične znamke je sicer nemško podjetje pred tem pripeljalo iz ZDA, kjer so cene za takšne rabljene modele z vsemi stroški transporta in homologacije vred še vedno občutno nižje kot pri evropskih lastnikih.

Ker je želel, da bo vse potekalo gladko, se je bralec obrnil na uveljavljeno podjetje z dolgoletnimi izkušnjami pri pridobivanju vozil iz drugih evropskih držav. To je izvedlo posel z nemškim podjetjem in tam za avto plačalo ceno 28.000 evrov. Gre za bruto znesek, torej že vključuje tudi nemški DDV. Podjetje je nato organiziralo prevoz vozila v Slovenijo.

Da bi ga bilo mogoče registrirati s slovenskimi tablicami, je predstavnik podjetja Finančni upravi predložil napoved za odmero davka na motorna vozila (DMV), ob tem pa predložil tudi originalni račun, na katerem je razvidno plačilo DDV v Nemčiji.

Porsche Inter Auto PROMO Uporabno Rabljena vozila do 10.000 € – kje se splača kupiti?

Visoka varščina za že plačan davek

A je sledilo presenečenje, saj je Furs uvedel tako imenovani instrument zavarovanja izpolnitve davčne obveznosti pred izdajo odločbe. Furs je podjetju naložil, da mora izvesti gotovinski polog v višini kar 6.700 evrov. Toliko naj bi namreč znašala višina "verjetnega obstoja davčne obveznosti z naslova plačila DDV".   

Šef podjetja, ki ima s pridobivanjem avtov in poslovanju s tujimi prodajalci ogromno izkušenj, pravi, da se mu je kaj takega zgodilo prvič. Kot so mu pojasnili na Fursu, utegnejo postopki trajati več mesecev.

Iz Fursove začasne odločbe je razvidno, da so se za instrument zavarovanja odločili zaradi suma na morebitno izogibanje plačila dela DDV pri sklenjenem poslu v Nemčiji. A tam je bila plačana bruto cena, torej je Nemčija davek že dobila. Le če bi plačali neto ceno, bi morali DDV še obračunati v Sloveniji, opozarja bralec. Zato ne more razumeti, zakaj je skupaj s podjetjem, ki je moralo vplačati visoko varščino, postal talec posla iz Nemčije z nemškim podjetjem. Če je slednje napačno odvajalo davek, naj to rešijo njihovi organi, je prepričan.

Poleg tega se je zbal, da bo moral na avto, že pripeljan v Slovenijo, zdaj čakati še več mesecev, saj podjetje za uvoz morda ne bo pripravljeno plačati varščine.

Avto, prodaja, kupovanje, avtosalon PROMO Uporabno Uvoz vozil iz tujine: To spregledajo številni

Zelena karta prometno dovoljenje | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Furs: preverjanje verodostojnosti

Na finančni upravi stvari vidijo drugače. V delni odločbi so sicer prepoznali, da je bil DDV v Nemčiji že plačan, zmotilo pa jih je, da je avto prodajala pravna oseba (nemško podjetje za preprodajo vozil) in ne fizični lastnik. Zato želijo preko mednarodne izmenjave podatkov preveriti "verodostojnost računa ter pravilnost izvedene prodaje motornega vozila, kakor tudi pravilnost obdavčitve z DDV."

"Preprodajalci motornih vozil, ki pridobivajo vozila iz drugih držav članic EU, se ob nadaljnji prodaji vozila fizični osebi z uporabo različnih shem, pogosto tudi s pomočjo ponarejene dokumentacije in slamnatih prodajalcev, skušajo izogniti plačilu DDV v Sloveniji," pojasnjujejo razloge za sumničavost. "S takšnim poslovanjem na račun neplačanega DDV lahko dosežejo nižje prodajne vrednosti rabljenih vozil, s tem pa pridobijo nepošteno konkurenčno prednost v primerjavi z davčnimi zavezanci, ki poslujejo zakonito."

SVAMZ, starodobniki, zastava 750, fičko, slovenska veteranska avtomoto zveza Avto Avtomobilske ikone, ki vam ne izpraznijo bančnega računa

Furs priznava, da so postopki učinkovitega nadzora lahko v teh primerih daljši, saj pravilnosti obdavčitve izvedenih transakcij pogosto ni mogoče preveriti brez mednarodne izmenjave podatkov.

"Da bi omogočili odmero DMV in hkrati omogočili učinkovit nadzor nad morebitnimi utajami DDV, Finančna uprava RS v primerih, ko se na podlagi predložene dokumentacije pojavi sum glede pravilne izpolnitve DDV obveznosti, pred odmero DMV zahteva zavarovanje izpolnitve DDV obveznosti iz naslova pridobitve rabljenega vozila. Ob predložitvi zavarovanja (gotovinski polog) je DMV odmerjen, s tem pa je omogočena registracija vozila, kljub temu da vzporedno tečejo še postopki preverjanja morebitne utaje."

In še: "Zavarovanje se predloži za morebitno utajo slovenskega DDV in ne tujega DDV. Če se v postopku ugotovi, da ne gre za utajo slovenskega DDV, se zavezancu zavarovanje vrne, če se ugotovi, da gre za utajo tujega DDV, se država članica obvesti o utaji njihovega DDV."

Le s plačilom varščine prosto razpolaganje z vozilom

Ko zavezanec z gotovino poravna obveznost zavarovanja davčne obveznosti DDV, lahko Furs že tudi odmeri DMV. "S tem pa je omogočena registracija vozila kljub temu, da vzporedno tečejo še postopki preverjanja morebitne utaje," pojasnjujejo pri Fursu. 

Ob tem dodajajo, da lahko lastnik (v tem primeru podjetje z rabljenimi vozili) vozilo proda tudi naprej, saj si je Furs z gotovinskim pologom zavaroval morebitno prikrajšanje dajatev.

Seveda pa se postavi vprašanje, ali je podjetje pripravljeno sprejeti riziko in plačati varščino, da bi bil DMV takoj obračunan in bi lahko že takoj prodalo avto naprej. 

Furs zatrjuje, da podobno prakso preverjanja plačila DDV uporabljajo tudi druge članice EU. 

Mercedes-AMG SL | Avtor: Daimler Daimler

Pozorni na tuje tablice domačih prebivalcev

Furs je lani pri nadzoru prodaje prevoznih sredstev opravil 140 nadzorov, v katerih je bilo skupaj ugotovljenih kar za 5,3 milijona evrov dodatnih obveznosti. Velika večina od tega je bilo nepravilno poravnanega DDV.

Kot pojasnjujejo, so še vedno pogoste davčne utaje na področju pridobitve motornih vozil iz EU. Gre predvsem za zlorabo posebne sheme obdavčitve z DDV na podlagi ponarejenih računov. Ti se glasijo na fizične osebe, ki so ali navidezni kupci ali pa samo posojajo svoje ime za namene zlorabe. Prav tako gre za primere fiktivne dobave vozil v EU in delo na črno pri prodaji vozil.

Furs je posebej pozoren tudi na primere izogibanja plačila dajatev v primeru registracije luksuznih vozil v drugih državah članicah EU, medtem ko je uporabnik vozila slovenski rezident s stalnim prebivališčem v Sloveniji.

andrej.leban@styria-media.si

Komentarjev 13
  • 725b03553d49f4b8e93285a1f3dfccb54987f980 09:50 04.september 2022.

    "Furs zatrjuje, da podobno prakso preverjanja plačila DDV uporabljajo tudi druge članice EU. " Mogoče da uporabljajo "podobno" prakso,ampak stavim da pri njih poteka VELIKO hitreje,bolj učinkovito,in bolj transparentno. Tole kaj so iz FURS-a natrosili,se sliši bolj kot kakšni mutni ...prikaži več posli,namesto postopka kateri sledi uradnemu protokolu...

  • blayo 15:10 23.junij 2022.

    "Šef podjetja, ki ima s pridobivanjem avtov in poslovanju s tujimi prodajalci ogromno izkušenj, pravi, da se mu je kaj takega zgodilo prvič." Vsaka stvar se enkrat zgodi prvič. Ne more bit drugič brez prvič...

  • hubertfast 11:19 23.junij 2022.

    Avto in letnik dejte še poleg