Avto
27 ogledov

Dirkalnik za vsak dan

Renault megane R. S. trophy
1/10
Gregor Katič
Vozili smo renault megane trophy, enega od 500 prvozno proizvedenih dirkalnih meganov, ki jih bodo zdaj izdelali še 500. Naš je nosil oznako 004, kar pomeni, da je bil proizveden kot četrti, kar je še toliko bolj ekskluzivno. A bolj kot to so nas na testu presenetile in navdušile vozne lastnosti avtomboila, ki je lahko uporaben kot vsakdanje vozilo.

Renault megane trophy z videzom skoraj na las spominja na megane RS250 cup. Bistvena razlika se skriva v moči. 15 konjev, kolikor več jih premore tesnik, se v teoriji ne zdi veliko, praksa pa razkriva, da temu le ni tako. Pri ljubiteljih tovrstnih vozil šteje vsak kilovat, oziroma konjska moč.

Odstopa
Testnik svoje čare razkazuje že ko stoji na parkirišču. Živorumena barva kombinirana z rdečimi detajli 19-palčnih kolesa s pnevmatikami Bridgestone potenza (235/35), v katere so obarvani trobovi platišč in brembo zavor ter nalepke, ki označujejo, da gre za model R. S. trophy, ob mišičastem videzu avtomobil naredijo agresiven. Dodatno k temu pripomorejo velike reže za zrak spredaj in zadnji difuzor in velika redinsko nameščena zaključna cev spremenjenega izpušnega sistema (moč pritiska v turbini so povečali iz 2,3 na 2,5 barav), ki ob pritisku na stopalko za plin izpusti rezek dirkalni zvok, ki anježi kožo tudi tistim, ki niso ravno privrženci avtomobilov. Pika na strupen izgled so žarometi podprti z LED tehnologijo.

Renault megane R. S. trophy | Avtor: Gregor Katič Gregor Katič
Sedeži prepričajo, podvozje je pre(trdo) za daljše vožnje
Notranjost ni oblikovana špartansko, tako kot bi to pričakovali od športnih vozil, ampak ponuja še več, kot navadni megani. Na prvi pogled se skoraj nič ne razlikuje, razen detajlov, kot je rumeno obarvan števec hitrosti in rumeni šivi na volanskem obroču, aluminijaste stopalke za plin, serijska številka avtomobila na spodnjem delu sredinske konzole. Največja sprememba pa so odlični recaro športni sedeži, ki nudijo zelo dober oprijem, oblečeni pa so v mehkejše usnje, kar se je kot zadetek v polno pokazalo ob relacijski vožnji, ki je bila zaradi tega celo udobna. A le za kratke razdalje, ob daljših potovanjih bi se hitro naveličali poskakovanja na neravninah.

Morda smo pogrešali kakšen športen detajl več, še posebej samodejhni menjalnik s prestavnimi ročicami na volanskem obroču, ki bi dirkalni duh še bolj približal vozniku. Prostora je dovolj tudi na zadnji klopi, le dostop do nje je bolj težaven, prtljažnik pa s 380 litri prostora ponuja dovolj volumna za vsakodnevno uporabo.

V primerjavi z meganom RS250CUp je še ena bistvena razlika - cena. Trophy je dražji za nekaj tisočakov. Je tega vreden? To smo preizkusili v vsakdanjem prometu, njegove dirkaške vrline pa preizkusili na dirkališču.

Renault megane R. S. trophy | Avtor: Gregor Katič Gregor Katič
Vleče od starta

Dvolitrsi štirivaljni turbobencinski agregat, ki iztisne največ 265 konjskih moči, je lahko pri vožnji v prometu solidno varčen, porabili smo tudi zgolj nekaj več kot devet litrov goriva na 100 prevoženih kilometrov, na dirkališču pa poraba poskoči za polovico, kar tudi ni zastrašujoče. K solidni porabi premore šeststopenjski menjalnik, ki je s kratkimi hodi zelo športen, a bi si želeli avtomatika s prestavljanjem na volanu.

V vsakodnevni vožnji ima voznik vsa pomagala, ki jih premorejo navadne različice. Za udobje tako skrbi dvoobmočna klimatska naprava, tempomat, ki se ga aktivira za prestavno ročico, nima pa recimo navigacijske naprave ali kakšnih posebnih varnostnih tehnoloških bombončkov. Še naprej trdimo, da ima enega najboljših pogonov na prednji kolesni par, ki v kombinaciji z velikim navorom avto prisesa na cesto, v primeru zdrsa zadka, pa se še pravočasno vklopi sistem ESP, a šele, ko gre na nož. Če vam ni po volji, da elektronika odvzema moč in ubija užitek, lahko s pritiskom na stikalo ESP vključiti bolj tolerantno delovanje sistema, možno pa ga je popolnoma izklopiti. Zadnjo možnost v vsakodnevni vožnji ne upoštevajte, saj mora biti varnost na prvem mestu.

Cena ni pretirana
Pri hitri vožnji v ovinek kaže namero po želji, da bo kot vstopa večji, kot bi pričakovali, a je dovolj, da rahlo odvzamete plin. Ob izhodu iz ovinka, pokaže vso brutalnost, ko se pnevmatike oprimejo assfalta, kazalec vrtljajev doseže rdeče številke, vklopi pa se tudi zapora diferciala, takrat vas bo praktično katapultiralo.

K dobremu občutku pripomore zelo informativen in primerno odebeljen volanski obroč. Dodatna konjenica je pripomogla k temu, da je najvišja hiteost 254 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h pa točno šest sekund. Navor dvolitrskega turbobencinarja je najvišji med 3.000 in 5.000 vrtljaji, zvok motorja iz izpušnega sistema, pa pri višjih vrtljajih spominja na sesalec, ki hoča vase poskrkati prav vse.

Dodaten plus je cena francoskega mišičnjak, ki v osnovi stane 30.400 evrov, cena testnika pa do skoraj tisočakov.

Podatki o vozilu (Renault Megane RS Trophy 2.0T)
Motor: 1.998 cm3
Vrsta: štirivaljni, vrstni, turbobencinski
Moč: 195 kW (265 KM) pri 6.000 vrtljajih na minuto
Navor: 360 Nm pri 4.800 vrtljajih na minuto
Poraba: 10,0 litra/100 km (mešani cikel – test), 190 gramov CO2
Zmogljivosti: 254 km/h, 6,0 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.299 x 1.804 x 2.640, medosna razdalja 2.641
Cena: 30.340/34.800 EUR (osnovni/testni)

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.