Avto
1381 ogledov

Dirkali smo na slovenskem Nürburgringu

Renault Sport Track Day
1/22
Saša Despot
Čeprav Slovenija nima pravega dirkališča, pa so pri Renaultu znali poskrbeti, da smo z njihovimi športnimi raketami in raketicami občutili več kot le delček dirkaškega adrenalina.

Center Gaj v Cerkljah ob Krki je gostil Renault Sport Track Day. Track day je dogodek, na katerem se zberejo bencinski navdušenci in preizkusijo svoja vozila in znanje na dirkalni stezi. 

Mi smo se dogodka udeležili na povabilo Renaulta, ki se je med drugim želel z dirkalnim dnevom posebej zahvaliti lastnikom vozil Renault Sport za njihovo navdušenje nad temi športnimi vozili. Na ta način so jim tudi na slovenskih tleh, ne le na dirkališčih, kot so Grobnik, Nürburgring, Zeltweg in drugih, omogočili varno sproščanje adrenalina in preizkušanje mej zmogljivosti njihovih vozil.

Renault Sport Track Day | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Renault megane RS Grmelo je Avto Renault megane RS prihrumel na slovenske ceste

Renault je dogodek, ki je bil namenjen zaključeni družbi 111 vabljenih iz Slovenije in Hrvaške, izkoristili tudi za predstavitev novega Megana R.S, poleg clia R.S. Pogoj je bil vsekakor lastništvo vozila Renault Sport. 

Renault Sport Track Day | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Tri posebna vozila

Povabljenci so imeli kaj videti, saj je Renault v Gaj pripeljal tri posebna vozila. Prvi avtomobil je povsem novi Renault Clio E1, ki ga je Matej Grudnik s svojim očetom sam sestavil za gorske dirke v prihodnji sezoni, ki so ga razvijali tudi v Revozu. 11. oktobra ga je Matej Grudnik prvič razkril, v Gaju pa ga je prvič lahko videla širša javnost. Drugi avtomobil je ekskluzivni dirkalnik Megane Trophy V6 avtohiše ASP Lesce, zadnji izmed 59 izdelanih na svetu … Tretji pa seveda novi Megane R.S. 

Med povabljenci, ki so prišli na dogodek so izstopali tako sodobni RS modeli, kot tudi dobra stara “petka”, ki je z dobrim voznikom na ovinkih dokazovala, da ima še vedno zelo ostre zobe ... 

Renault avantime Avto Morda najbolj nenavaden renault vseh časov

Čeprav je segment športnih vozil v Sloveniji majhen, pa ljubiteljev žepnih raket, kot je clio R.S. ali tudi večjega megana R.S. ne manjka. Pri Renaultu so nam pojasnili, da vozila Renault Sport pripomorejo k ugledu celotne znamke, hkrati pa tehnične rešitve iz športnih vozil pogosto sčasoma preselijo tudi v povsem običajna vozila.

Renault Sport Track Day | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Pri uvozniku za vozila Renault v Sloveniji uradne statistike vozil ne razdeljuje po motorjih, zato nimajo podatka, koliko je v Sloveniji športnih izvedb twinga, clia ali megana. Zadnja leta sicer prodajo med 30 in 50 športnih GT in RS vozil na leto. Kot zanimivost so navedli, da za novega Megana R.S. povpraševanje presega njihovo ponudbo, veliko je tudi že zanimanja za različico trophy, ki prihaja prihodnje leto.

Renault megane grandcoupe Avto Renault megane grandcoupe: limuzinska transformacija

Slovenija potrebuje dirkališče

 Organizacija dogodka kot je Track Day je tako finančno kot organizacijsko izjemno zahtevna, zato ga ne pripravljajo vsako leto. Letos je bil glavni povod za organizacijo prav prihod novega megana R.S.

Renault sport technologies (RS) je že dolgo ena najbolj prepoznavnih znamk športnih avtomobilov z dolgo zgodovino. Ime Renault sport se je prvič pojavilo pred 110 leti na dirki Pariz-Dunaj, danes pa je blagovna znamka tesno povezana s sodelovanjem v najrazličnejših dirkaških prvenstvih, še posebej v prestižni formuli Formuli 1. Večina dirkačev, ki dirkajo v svetovnem prvenstvu formule 1, je svoje prve korake naredilo prav na enem od tekmovanj Renault Sporta, med njimi pa je bil tudi legendarni francoski dirkač Alain Prost.

Renault Sport Track Day | Avtor: Saša Despot Saša Despot

„Vsekakor pa se ob vsaki organizaciji takega dogodka znova pokaže, da  Slovenija res potrebuje urejeno dirkaško stezo z vso pripadajočo infrastrukturo in pogoji, ki bodo omogočali nemoteno celoletno delovanje take steze,“ je povedal Rok Istenič, tiskovni predstavnik Renault Slovenija in dodal, da lahko pri Renaultu iz lastnih izkušenj povedo, da se tisti lastniki športnih vozil, ki imajo možnost rednega sproščanja adrenalina na varnih dirkališčih, v vsakdanjem prometu obnašajo ravno tako mirno, pogosto pa celo bolj umirjeno kot lastniki običajnih vozil.

Renault Sport Track Day | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Renault arkana Avto Uf, kakšen je najnovejši model Renaulta

„Zatorej bi pravi dirkaški center zagotovo pozitivno vplival na varnost na slovenskih cestah,“ dodaja Istenič. Pri Renault Slovenija so izrekli veliko zahvalo ekipi Lema Racing, ki je s Twingo Cup v Slovenijo pripeljala zanimivo in cenovno najbolj dostopno rešitev za vse, ki bi radi vstopili v svet avtomobilskega športa. In prav z dirkalnimi twingi, na pravi dirki so se na dogodku pomerili tudi novinarji.

Poglejte si fotogalerijo pod glavno fotografijo.
 

Komentarjev 1
  • Hachii 10:05 23.oktober 2018.

    Ker dunajski sendvič na Žurnalu je Gaj poimenoval slovenski Nürburgring?