Philippe Varin je bil zadnje dni često v zobeh francoskih medijev in še posebej zaposlenih v koncernu PSA. Medtem ko je koncern v procesu "racionalizacije" kar 10.000 delovnih mest zaradi vztrajnega padanja prodaje in se delavci bojijo sploh za obstoj svojih tovarn, je namreč prišlo na dan, da si je Varin ob upokojitvi leta 2014 želel izplačati za kar 21 milijonov evrov dodatka.
Po silovitem razburjenju sindikatov se je Varin na koncu vdal in se uradno odpovedal temu dodatku, čeprav da je bil dogovorjen "že leta 2010". Nadzorni odbor PSA bo sedaj odločil glede drugačnega nadomestila.
63-letni Varin je napovedal, da se bo upokojil prihodnje leto, kar tri leta pred iztekom pogodbe s PSA, nadomestil pa ga bo Carlos Tavares, ki je bil še do polletja drugi mož Renaulta, a se je nato s svojim šefom Carlosom Ghosnom razšel v ne preveč prijateljskih odnosih. Tavares je bil sicer že imenovan v ožje poslovodstvo PSA.
Bo ACEA vodil upokojenec?
A Varin bo udobni direktorski fotelj že s 1. januarjem dopolnil še s predsedniškim stolčkom v vplivnem združenju evropskih proizvajalcev avtomobilov in tovornjakov ACEA, kamor je bil izvoljen. Mandat na tej funkciji sicer traja leto dni, a naj bi Varin na njem ostal le do upokojitve, ki pa naj bi po njegovih nedavnih napovedih nastopila že nekje v letu 2014.
Tako za zdaj še ni jasno, ali bo Varin še za nekaj časa podaljšal svoj aktivni stalež, ali pa bodo pri ACEA naredili izjemo in mu dovolili zasedanje te častne funkcije tudi po sestopu iz PSA vsaj do konca 2014. Dosedanji vodja ACEA je bil sicer Sergio Marchionne, šef Fiata in Chryslerja, za katerega pa je bilo znano, da ni bil v preveč dobrih odnosih z nemškimi proizvajalci.