Ste vedeli, da so bile pnevmatike prvotno bele? Da najtežje tehtajo toliko kot odrasli afriški slon, najbolj ekstremne pa se pri polni obremenitvi obrabijo v 15 minutah?
Bridgestone, Michelin ali Continental?
Veste, kdo izdela največ pnevmatik? Nihče od naštetih. Največ jih izdela proizvajalec igrač Lego, ki je največji svetovni proizvajalec pnevmatik! Čeprav Lego izdeluje samo pnevmatike za svoje igrače, je še vedno uvrščen v Guinnessovo knjigo rekordov s 320 milijoni proizvedenih pnevmatik na leto (številka iz leta 2011).
Najtežja pnevmatika tehta toliko kot odrasli afriški slon
Rudarska pnevmatika Caterpillar 797B je prav zares ekstremna - meri 4,3 metra, tehta več kot 5,5 tone, ima nosilnost 100 ton, za njeno izdelavo pa porabijo okoli 900 kilogramov jekla. Iz količine materiala, ki je potreben za izdelavo ene take pnevmatike, bi lahko izdelali okoli 600 kosov običajnih potniških pnevmatik.
Pnevmatike so bile prvotno bele
Bela barva pnevmatike je bila na začetku avtomobilizma najbolj pogosta. Pnevmatike so imele sprva svetlejši odtenek zaradi naravne barve materiala, iz katerega so bile izdelane," Michelin pojasnjuje v svojem sporočilu za javnost. Črne so postale šele leta 1917, vendar ne zaradi praktičnosti ali boljšega videza. Črna barva je prvotno posledica kemične spojine. Glavna sestavina v pnevmatikah je seveda guma (kavčuk), ki je na začetku proizvodnje mehek in lepljiv. Med strjevanjem gume dodajajo premaz, ki pretvori trdno maso in jo ojača. V njem je stabilizacijska kemikalija, ki je kombinirana z drugimi polimeri za izdelavo tekalne plasti. Pnevmatike so zato bolj vzdržljive, izboljšana je njihova stabilnost in obstojnost, kar je tudi v interesu uporabnikov.
20 milijonov prevoženih kilometrov
Vsaka nova pnevmatika pred lansiranjem potuje približno 500-krat po vsem svetu. Razvoj pnevmatike je zapleten in dolg proces, ki traja tri do štiri leta. Vsaka nova pnevmatika je vedno podvržena temeljitemu preizkusu na razdalji okoli 20 milijonov kilometrov.
Najdražje pnevmatike za ceno Rolls-Roycea
Cena za komplet posebnih pnevmatik Michelin Pilot Sport Cup 2 za model veyron je okoli 42.000 dolarjev. Zamenjati jih je treba na vsakih 4.000 kilometrov. Vendar pa ta znesek nima nič skupnega z najdražjimi pnevmatikami na svetu - v Dubaju je bil leta 2016 naprodaj komplet pnevmatik, ki ga je ustvaril Z Tyres, za katerega je lastnik plačal več kot pol milijona evrov. Pnevmatike so posebne, ker imajo del bočnice pozlačen s 24-karatnim zlatom, v okvirju pnevmatike pa je vgrajenih več dragih diamantov.
Pnevmatike za 15 minut vožnje
Posebne pnevmatike za bugatti veyrona so bile zasnovane za hitrosti nad 400 km/h. Pri tej hitrosti se je bilo mogoče voziti le 100 kilometrov ali 15 minut.
Pnevmatike za najbolj ekstremne pogoje
Izdelane so iz stehiometrične zlitine niklja in titana, v njih ni zraka, v resnici pa gre le za mrežo navite kovine, ki se lahko učinkovito upogne pri prehodu ovir. In ker je izdelana iz materiala, ki si "zapomni obliko" se vedno vrne v prvotno obliko. Gre za eksperimentalne pnevmatike, zasnovane za novo generacijo raziskovalnih roverjev za vožnjo po Marsu.
Najbolj ekstremne komercialno dostopne pnevmatike
O pnevmatiki, ki ne potrebuje zraka, se piše in govori že zelo dolgo. Michelin je na primeru konceptov Tweel in Airless pnevmatike brez zraka predstavil že leta 2005. Koncept v bistvu predstavlja kolo kot monolit, torej ni sestavljen iz pnevmatike in diska. Zrak nadomesti posebno rebro, ki se prilagaja obliki, hitrost pa je omejena na okoli 60 km/h. Zato je Michelin pred približno dvema letoma že začel redno prodajati pnevmatiko X Tweel, predvsem za štirikolesnike in delovne stroje. Cene so seveda ekstremne - s štirimestnimi številkami.
Verjetno 3 mestnimi ne 4 mestnimi