Avto
75 ogledov

Dars zanikal, da Štajerka ob nesreči ni bila plužena

Štajerska avtocesta
1/6
Bralka
Bralec nam je poslal fotografije in opis zgodbe povezane s sobotno prometno nesrečo na Štajerski avtocesti, zaradi katere je bila avtocesta zaprta skoraj štiri ure. Trdi, da se je komaj izognil verižnemu trčenju, ker cesta ni bila plužena. Dars trdi, da temu ni bilo tako. Policija je vzrok za nesrečo pripisala vožnji z neprilagojeno hitrostjo in izgubi oblasti nad vozilom.

Bralec, ki nam je posredoval tudi fotografije stanja ceste v zgodnjih jutranjih urah v soboto pretekli vikend, piše, da se je ob 5.30 uri vozil iz Trojan proti Ljubljani po avtocesti in za las ušel verižnem trčenju.

"Večkrat grem po lokalni cesti skozi Litijo v Ljubljano, kjer sem zaposlen, a danes sem se zaradi večjih luž odločil zaviti na avtocesto, ker sem pričakoval očiščene in normalno prevozne ceste. A temu ni bilo tako. Pri Lukovici je več 100 metrov pred menoj tovorno vozilo zaneslo in ostalo zagozdeno, zato sem zavil z avtoceste na lokalno ceste ter tako "za las" ušel verižnem trčenju, ki je nastalo kasneje na omenjeni lokaciji. Več kot očitno avtocesta sploh ni bila nič plužena čez noč saj je bilo na cesti več kot 5 centimetrov snega, kupčki nastali od tovornih vozil pa so vožnjo še dodatno otežili. Vozil sem 60 km/h, pa je avto še vseeno "zanašalo". Po nesreči so pa pridno očistili avtocesto, verjetno zato, da se izognejo odgovornosti za nesrečo," je svojo zgodbo opisal bralec.

Dars: Plugi in posipalci so bili na terenu

Ker ima zgodba vedno dve plati, smo se obrnili za pojasnila še na Dars in policijo. Na Darsu so uvodoma pojasnili, da so zadolženi za zagotavljanje varnosti in pretočnosti prometa. "Tudi na zimske razmere smo vedno temeljito pripravljen. Obhodni čas plužnih skupin običajno traja do dve uri, na območju večjih klancev so obhodni časi okoli ene ure. V tem časovnem obdobju lahko zapade tudi več centimetrov snega, kar pomeni, da avtoceste in hitre ceste v tako močnem sneženju ne morejo biti "črne". Na dan, katerega omenja naš bralec, so sodelavci s področja rednega vzdrževanja Darsa opravljali preventivni posip in pluženje.

Na Darsu odgovarjajo, da so bili v času fotografiranja uporabnika plugi in posipalci na terenu, verjetno pa so se gibali na drugi lokaciji kot je vozil uporabnik: "Iz fotografij so razvidne kolesnice na cesti (asfalt), kar pomeni, da je bila omogočena varna vožnja ob spoštovanju prometnih predpisov. Naj ob tem opozorimo, da fotografiranje med vožnjo ni dovoljeno in ni skladno s prometnimi predpisi, vsekakor pa ni varno," na nastale fotografije opozarjajo na Darsu, kjer so pojasnili, da je v noči iz 12.2.2016 na 13.2.2016 v osmih urah zapadlo približno 10 centimetrov snega.

Prevozen mora biti vsaj en pas


Podrobneje so nam pojasnili, da je na območju ACB Ljubljana začelo snežiti ob 22. uri. Skupine so do 6.30 ure zjutraj porabile 184.360 kilogramov soli. Pri čiščenju in soljenju cest je sodelovalo 15 tovornih vozil s plugi in posipalci, in sicer v sedmih plužnih skupinah. V času pluženja višina snežne odeje ni presegala pet centimetrov. Zahteve glede prevoznosti avtocest in hitrih cest za izvajanje zimske službe sicer predvidevajo, da mora biti na teh cestah zagotovljena prevoznost 24 ur na dan, vse dni v letu, v času močnega sneženja pa mora biti zagotovljeno, da je prevozen vsaj en vozni pas. Prevoznost je zagotovljena, če višina snega na teh cestah ne presega deset centimetrov, promet pa je mogoč z uporabo zimske opreme vozil. 

Pri Darsu še pojasnjujejo, da v ekstremnih vremenskih pojavih, ki se pojavljajo v zadnjih letih, zakon upravljavcu ceste dopušča tudi zaprtje avtoceste: "To bi bilo morebiti potrebno izvesti za zelo kratek čas in v primeru, da bi bile vozne razmere zaradi obilnega sneženja ali močnega vetra zelo otežene."

Policija: Neprilagojena hitrost in alkohol

Po odgovore okoli nesreče smo se obrnili tudi na policijo. Policisti PU Ljubljana so pojasnili, da je okoli 4.50 ure zjutraj voznik tovornega vozila s pripetim polpriklopnikom na avtocesti Trojane - Ljubljana, pri kraju Lukovica, domnevno zaradi vožnje z neprilagojeno hitrostjo izgubil oblast nad vozilom ter trčil v obcestno infrastrukturo. Poškodovan ni bil nihče, nastalo pa je za okoli 5000 evrov materialne škode.

Nekaj po 5. uri pa so bili obveščeni, da je na istem odseku prišlo do še ene prometne nesreče. Z zbranimi obvestili je bilo ugotovljeno, da je nesrečo domnevno zaradi vožnje z neprilagojeno hitrostjo povzročil 31-letni voznik osebnega vozila. V nesreči je bilo udeleženo več vozil. Z zbranimi obvestili in opravljenem ogledom so policisti nadalje ugotovili, da je 31-letnik vozil vozilo brez vozniškega dovoljenja, opravljen je bil tudi preizkus alkoholiziranosti, ki je pokazal prisotnost alkohola nad dovoljeno koncentracijo.

Strpna vožnja preprečuje nesreče

Pri Darsu tudi v povezavi z kritikami na račun njihovega dela, voznike opozarjajo, da naj bodo v prometu strpni, predvsem pa pozivajo k varnejši vožnji v zimskih razmerah, k čemur pripomore dobra priprava motornega vozila na zimo. Vozilo mora biti očiščeno, torej je treba z njega odstraniti sneg.

Nasveti za zimsko vožnjo

V času sneženja in zimskih razmer se na pot odpravite samo s predpisano zimsko opremo, upoštevajte prometno signalizacijo, ostanite strpni in vožnjo prilagodite razmeram na cesti, ne prehitevajte plužnih skupin, saj lahko s tem ogrožate svojo varnost in varnost drugih udeležencev v prometu.

  • V zimskih razmerah računajmo z daljšim časom potovanja, zato se na pot odpravimo vsaj 10 minut prej kot običajno.
  • Preden se v zimskih razmerah odpravite na pot, očistite stekla in v celoti odstranite sneg z vozila ter se pozanimajte o razmerah na cestah.
  • Zavorna pot letne pnevmatike je lahko v zimskih razmerah dvakrat daljša - uporaba zimskih pnevmatik v zimskih razmerah je nujna.
  • V vozilu naj bo pozimi ali v zimskih razmerah v rezervoarju najmanj 50% goriva. Ob zastojih, nesrečah ali podobnih nevšečnostih bo moral motor morda delovati dalj časa. Upoštevajte tudi večjo porabo v zimskih razmerah. 
Komentarjev 17
  • Pepe007 08:21 17.februar 2016.

    Nujno je zaostriti šolski sistem, da bodo ljudje vedeli, kaj je levostično ločilo. Dokler tega ne obvladajo, jih ne smejo pustiti na prosto iz šole, da se potikajo po svetu in pišejo neumne komentarje.

  • Skippy 07:49 17.februar 2016.

    Če v takem malem snegu ne uspeš voziti 60 po avtocesti, pač nisi za na cesto.

  • Skippy 07:47 17.februar 2016.

    To so pač slabši vozniki, ki jih zmede na cesti vse, kar niso idealne razmere.