Obljube infrastrukturnega ministra Jerneja Vrtovca se ne bodo v celoti uresničile, sistem elektronske vinjete bo v polnosti zaživel z najmanj dvomesečnim zamikom. Kot smo razkrili, bo moral Dars za koristnike tedenske in mesečne vinjete za mesec januar natisniti klasične nalepke v vijolični barvi, medtem ko naj bi od obljubljenega 1. decembra v polnosti deloval le sistem letnih vinjet.
Posledično bo zakasnil tudi nadzorni sistem. Po polni uveljavitvi e-cestninjenja bodo veljavnost vinjet preverjali s kamerami in s prenosno nadzorno opremo. Do 1. februarja pa bo nadzor potekal tako kot doslej, z daljnogledi, vožnjo prek počivališč in podrobnim nadzorom tistih vozil, ki fizične vinjete nimajo na vetrobranu.
Med njimi bi lahko bilo kar precej takšnih, ki bodo do takrat elektronsko vinjeto že kupili. Bodo zato takšni vozniki med takimi nadzori izgubljali nepotreben čas? Pri Darsu pravijo: "Vozila, ki bodo že v decembru in januarju začela uporabljati letno e-vinjeto, bodo cestninski nadzorniki družbe Dars preverjali na nadzornih točkah, počivališčih, mejnih prehodih … In sicer tako, da bodo podatke o vozilu preverili ročno v centralnem sistemu z vnosom registrske številke."
To pa bi za vsako vozilo pomenilo kar nekaj dela in časa. "Glede na izkušnje v preteklih letih je delež vozil, ki začnejo uporabljati letne vinjete za prihodnje leto že v decembru in januarju, razmeroma nizek," na to odgovarjajo pri upravljavcu. Zato bo po njihovem mnenju tako preverjanje še vedno "mogoče in ne bo povzročalo zapletov ali omogočalo uporabe cestninskih cest brez plačila cestnine."
Dars bo uporabljal tehnologijo, ki je policija še ne
Za 1. februar, ko se bo tudi sicer končala veljavnost vseh letnih vinjet z letnico 2021, pa napovedujejo polno delujoč nadzor. Med drugim bodo cestninski nadzorniki uporabljali vozila, ki bodo opremljena s kamerami za avtomatsko prepoznavo tablic ANPR, ki bodo povezane z vinjetno bazo vnesenih registrskih označb. Tako bo nadzor mogoč kar med vožnjo, brez vsakršnega ustavljanja ali upočasnjevanja vozil.
Gre za podobno tehnologijo, kot jo želi že leta vpeljati policija za nadzor posameznih vrst cestnih kršiteljev, a so na policiji pripravili zakonsko podlago, ki jo je ustavno sodišče po pritožbi informacijske pooblaščenke ocenilo za neustavno zaradi nesorazmernega posega v pravico do zasebnosti.
Pri nas ne bo avstrijskega modela
Avstrijski upravljavec Asfinag zaradi pravne ureditve spletnega nakupovanja uporablja načelo, da je elektronska vinjeta veljavna šele 18 dni po nakupu. V Sloveniji bo vinjeta lahko veljala takoj, vnaprej pa jo bo mogoče kupiti do 30 dni. V času do začetka veljavnosti bo mogoče še tudi spreminjati podatke o registrski označbi in enkrat prestaviti začetek veljavnosti ali odstopiti od nakupa. Po začetku veljavnosti spremembe ne bodo več mogoče, so za Žurnal24 pojasnili na Darsu.
Vinjete bo mogoče kupiti prek spleta, lahko pa tudi na fizičnih prodajnih mestih, na primer bencinskih črpalkah. Pri tem bo treba posebno pozornost nameniti pravilnemu vpisu registrske označbe vozila.
Danes, na začetku septembra, se letne vinjete ne izplača več kupiti. Namesto 110 evrov je bolj smiselno plačati trikrat po 30 evrov za mesečno vinjeto, po 1. decembru pa kupiti letno. Ta bo imela nespremenjeno ceno, a bo po novem veljala 365 dni glede na začetek veljavnosti.
Potemtakem ne bo problema. Nalepka mi važi do 31. 1. pol pa v nakup virtualne.
Slovenskim fizikalcem glede na zapore preteklo leto, in to....bi lahko enoletno za drugo leto preprosto podarili. Naučte se kj iz zgodovine, kot ste po delavcih toliko časa tolkli da jih več nimate...to se bo pamz uporabniki cest nardil. Razen če… ...prikaži več ste jih za nemce delal....pol pa okej
Vinjete so narejene samo za Ljubljano, ostali jo preplačamo