Eleganca, dobri materiali, prefinjenost, štirikolesni pogon, veliko napredne tehnologije, tudi hibridna, prvič v kombinaciji z dizelskim pogonskim agregatom so aduti, na katere stavijo pri Citröenu. Letos nameravajo prodati 105 modelov DS5, od tega dvajset primerkov hybrid4. Smeli načrti glede na to, da gre za najdražjega od treh modelov DS, ki so jih do zdaj v Sloveniji prodali 216, večina je bila modelov DS3.
Krajši od C5, a z večjim prtljažnikom
DS5 je dodelana in skrajšana različica modela C5, ki ga na videz razen po logotipu težko povežemo. Odstopa tako z zunanjim kot z notranjim videzom. Elementov, zaradi katerih želi biti in tudi je drugačen, je ogromno. V dolžino meri 452 centimetrov, s čimer je za 25 centimetrov krajši od limuzine C5, širok je 185 centimetrov, visok 151 centimetrov, prostornina prtljažnika pa meri 465 litrov, kar je 25 litrov več kot pri "civilnem" C5.
Občutek sedenja v pilotski kabini
Eden od pomembnih dejavnikov novinca, ki bo pri nas naprodaj od petka, bo prostorna notranjost za pet ljudi, posebno pozornost pa so posvetili izbiri materialov. Prevladuje usnje, veliko je brušenega aluminija in kroma, posebnost so prestižni dodatki, kot je velika analogna ura.
Notranjost je povzeta po vzoru letal. Gumbov je toliko, da jih je težko prešteti. Inženirji so večino pozornosti namenili vozniku in temu prilagodili instrumente. Voznik s stikali opravlja kar na treh konzolah, dodatno na volanskem obroču, ki je postavljen bolj navpično in posut s stikali, ter tudi nad glavo, kjer upravlja s panoramsko streho s tremi različnimi električno nastavljivimi roloji, ki zastirajo in odpirajo pogled na nebo skozi 0,58 kvadratnega metra veliko steklo. Gre za neke vrste futurizem, ki se ga bo moral voznik ob vseh drugače postavljenih in oblikovanih stikalih navaditi. Glede na prve vtise lahko zapišemo, da v notranjosti v serijskem primerku še nihče ni uporabil toliko domišljije.
Kopica asistenčnih sistemov
Petvratni model ponuja še kopico napredne tehnologije: od zagona motorja s pritiskom na gumb start do sistema za varno menjavanje voznega pasu, ki voznika na nevaren manever opozarja z vibracijami v voznikovem sedežu. Tu so še pametni žarometi, ki sami prilagajajo snop svetlobe. Sistem WiFi omogoča brezžično povezavo za največ štiri istočasno povezane aparate in deluje s SIM-kartico posebnega internetnega ključa 3G/3G+, ki jo stranka naroči pri svojem izbranem operaterju, dodan je napreden sistem klica v sili, ki reševalcem omogoča lociranje kraja nesreče.
Podvozje je naravnano bolj dinamično kot udobno, njegovi glavni aduti pa so okretnost in dobri občutki na volanu in v ovinkih.
Hibrid s povprečno porabo 3,8 litra
Na voljo bo kar 14 pogonskih različic, tudi napredni hybrid4, katerega sprednji kolesi poganja dizelski pogonski agregat, zadnji par pa električni motor s skupno 147 kilovati moči (200 KM). Voznik s pomočjo vrtljivega gumba med sedežema izbira med štirimi režimi vožnje, udobnim avtomatskim, izključno električnim delovanjem (ZEV), ki v optimalnih pogojih omogoča vožnjo do štirih kilometrov zgolj na električni pogon, bolj dinamičnim športnim načinom, ki prilagodi tudi menjalnik, ter štirikolesnim načinom, ki omogoča varnejšo vožnjo na spolzki podlagi.
Hibrid ima temu primeren, za skoraj 100 litrov manjši prtljažnik od navadne različice DS5, hvali pa se s povprečno tovarniško porabo le 3,8 litra dizelskega goriva na 100 prevoženih kilometrov in izpustom 99 gramov škodljivega CO2 na prevoženi kilometer.
Za razliko od hibrida klasične različice poganjajo napredni motorji s turbopolnilnikom. Ob začetku sta na voljo dva dizelska motorja Euro V s serijsko vgrajenim filtrom sajastih delcev, e-HDi 110 airdream (s šeststopenjskim robotiziranim mehanskim menjalnikom) z novo generacijo mikrohibridne tehnologije stop&start, ki zmanjšuje emisijo CO2 do 15 odstotkov, ter HDi 160 (s šeststopenjskim mehanskim menjalnikom ali šeststopenjskim avtomatskim menjalnikom). Na bencinski strani sta motorja z neposrednim vbrizgavanjem goriva Euro V, ki sta plod skupnega razvoja z družbo BMW: THP 155 s šeststopenjskim avtomatskim menjalnikom ter THP 200 s šeststopenjskim mehanskim menjalnikom, močjo 147 kW in največjim navorom 275 Nm pri 1770 vrt./min.
Kupcu prepustili opremljanje
Popustov tudi zaradi tega niso ponudili, nekaj prostora pri ceni ponuja sklenitev financiranja s pomočjo Citroëna, podaljšana garancija znaša štiri leta (2+2).
Cena za vstopni bencinski model z 1,6-litrskim bencinskim THP motorjem s 115 kilovati moči (156 KM) in samodejnim šeststopenjskim menjalnikom je 27.800 evrov, najcenejši vstopni dizel e-HDI z 82 kilovati (82 KM) in ročnim šeststopenjskim menjalnikom je še 500 evrov cenejši. Najcenejši hibrid stane 35.550 evrov.