Mercedes-Benz je lani na avtomobilskem salonu v Frankfurtu, ob 50. obletnici športne divizije AMG, pokazal konceptno vozilo mercedes-AMG project one. Mnogi so že poskušali, a verjetno še nihče ni prišel bližje cestnemu avtomobilu s tako močnim f1 DNK. Do 200 km/h pospeši hitreje od bugatti chirona.
Vanj so vgradili čisto pravi in še vedno aktualni zmagoviti F1 motor - 1,6-litrski V6. So mu pa v prid dolgotrajnosti zmanjšali omejitev vrtljajev s 15 na 11 tisoč. Še vedno ogromno! Še en izjemen podatek je kar 40-odstotna toplotna učinkovitost agregata. Menjalnik z osmimi prestavami so celoti razvili za ta avto. Avto ima še štiri elektromotorje, od katerih dva pri vse do 50 tisoč vrtljaji na minuto poganjata prednji kolesi (4x4 ali do 230 km povsem električno vozilo), druga dva pa pomagata bencinskemu agregatu. Skupna moč je "nad 1.000 konji" (735 kW), najvišja hitrost pa "nad 350 km/h". Izjemen je pospešek, saj naj bi one po zaslugi električno gnanih turbin do 200 km/h pridivjal prej kot v šestih sekundah. Bugatti chiron kot neuradno najhitrejši avto na svetu za kaj takega potrebuje 6,1 sekunde, koenigsegg regera pa 6,6 sekunde. McLaren P1 potrebuje še dve desetinki več. Pri Mercedesu so obljubili maloserijsko proizvodnjo 275 vozil.
Kaj je tako posebnega iz oblikovalskega stališča, je pojasnil slovenski šef zunanjega oblikovanja pri znamki Mercedes-Benz Robert Lešnik: "Prednji del je tipični AMG, s številnimi odprtinami za optimalni pretok zraka, predvsem na motorni maski spredaj. Velik zračnik na strehi je eden najbolj izrazitih oblikovnih elementov vozila. Na avtomobilu je tudi zaključek v obliki t. i. plavuti morskega psa. Posebne so tudi luči zadaj, ki so podnevi skoraj nevidne, ponoči pa s svojim svetlobnim efektom opozarjajo na njegovo prisotnost na cesti. Oblikovalci so navdih iskali tudi v letalski industriji, na kar nakazuje ogromna zračna odprtina na boku vozila.
Mercedes-Benz Project One je zdaj končno zavil na asfalt - na dirkališče, še vedno kot konceptno vozilo. Najnovejše fotografije, ki so jih objavili pri Mercedesu so bile posnete na dirkališču v Veliki Britaniji. Tam izvajajo še zadnjaa testiranja, da bi optimizirali vse komponente programske opreme, preden bo vozilo zapeljalo v proizvodnjo.
Vseh 275 primerkov je že davno razprodanih, saj so za vozilo, ki naj bi po nekaterih ocenah stalo okoli 2,5 milijona evrov, v hipu prejeli kar 1.100 ponudb za nakup. Lastniki tega hiperavtomobila bodo morali po 50 tisoč prevoženih kilometrih na generalni servis vozila. Bo pa vozilo tudi pomemben zbirateljski artikel, saj se pričakuje, da se bo njegova vrednost z leti zgolj še povečevala.