Glede na obljube prihodnje koalicije iz osnutka koalicije se uničenim slovenskim cestam vendarle napoveduje boljša prihodnost. Koalicijski partnerji naj bi po zadnji različici pogodbe namreč odpravili sporno določilo iz leta 2008, po katerem je denar s tega naslova lahko šel tudi za železnice, medtem ko je direkcija za ceste (Drsc), ki upravlja z državnimi cestami, ostajala iz leta v leto brez večjega števila milijonov. Račun se državi ni izšel zaradi velikega padca prodaje novih avtomobilov v tem obdobju, s čimer so vsako leto pobrali manj od načrtov, čeprav so v zadnjih letih dvakrat občutno podražili nadomestilo, nazadnje lani jeseni.
Odločitev o namenski uporabi denarja za obnovo cest je v duhu priporočil Evropske komisije. Kot so za zurnal24.si pojasnili na bruseljskem Komisariatu za transport, Slovenija še zdaleč ni edina članica, ki zadnja leta zapostavlja vlaganje v cestno infrastrukturo, pri čemer izpostavljajo tudi Nemčijo, v kateri so že opazili občutno propadanje cest.
Medtem ko je glede avtocest financiranje vzdrževanja določeno z dokaj jasnimi pravili, ki veljajo povsod po EU, so državne ceste pristojnost vsake države posebej. Vseeno pa pri komisiji "spodbujajo" članice, naj sredstva, ki jih poberejo na račun uporabe infrastrukture, namensko vračajo nazaj v ceste v obliki vzdrževanja in gradnje novih, saj se bo razpadajoča infrastruktura na daljši rok sicer na vsak način odražala v konkurenčnosti takšne države.
Ne gre niti spregledati, da je Slovenija tako kot druge članice EU pred leti sprejela smernice razvoja prometne varnosti do leta 2020, med katerimi je kot ena bistvenih prioritet za znižanje nesreč tudi ustrezno vzdrževana in načrtovana cestna infrastruktura.
Podražitev se lepo pozna
Odhajajočemu finančnemu ministru Urošu Čuferju se sicer na račun voznikov letos lahko smeji, saj se je v prvem polletju državni proračun zaradi lanske podražitve z naslova nadomestila za uporabo cest polnil nadpovprečno hitro. Zbranih je bilo skupaj za 78,4 milijona sredstev kar je za 9,3 milijona več kot v enakem lanskem obdobju, hkrati pa je bilo realiziranih že 57 odstotkov vseh letošnjih prihodkov s tega naslova.
A tudi okoli 150 milijonov evrov zbranih sredstev v letošnjem letu je precej manj kot za izvedbo vseh načrtov po lastnih trditvah potrebuje Drsc. Če je imel Drsc za vzdrževanje 6.000 kilometrov cest leta 2008 na voljo še 247 milijonov evrov, jih je imel leta 2012 le še 148 milijonov, predlog proračuna za 2015 pa je družbi namenil še 105 milijonov evrov. Tudi zato je od januarja letos po državi celo na najbolj prometnih žilah promet preko večjega števila mostov omejen tako za tovorni kot osebni promet.
Pa ne dajat slike iz Albanije gor !
ne delajte si utvar. sej nam bo nova vlada zrihtala še kak davek za ceste, da jih pokrpamo.
vsako leto se od registracij osebnih avtomobilov del denarja preliva na zgubaske zeleznice ki denar porabijo za place ,regres in dobicke ceprav ze zadnjih 25 let delajo samo izgubo ceste za katere vozniki placujemo uporabnino + vinjeto so v katastrofalnem… ...prikaži več stanju v avstriji ali nemciji s katerimi nas nasi politiki tako popajo bi te ceste ze zdavno zaprli za ves promet DARS je ustvaril miljardo dolga z raznimi sumljivimi posli in prijateljskimi navezami npr.duhovnikova ??? odgovarja nihce zanimivo bi bilo tako poslovanje vkaterikoli drugi drzavi EU predvsem koliko casa bi tako delali kar se pa kazni tice bi pa odgovorni prav gotovo sedeli nekaj let v strogem zaporu ne pa kot v sloveniji vikend zaporniki in odprti oddelki