Država je na podlagi številnih pripomb in tudi zgledov z regulacijo iz nekaterih drugih držav očitno sklenila udariti po mizi in zaustaviti stihijo v prometu, ki so jo še posebej letos povzročili električni skiroji.
Najnovejši predlog zakona o pravilih cestnega prometa je v delu, ki govori o posebnih prevoznih sredstvih, precej spremenjen glede na besedilo, ki so ga na ministrstvu za infrastrukturo objavili na začetku poletja.
V najnovejšem predlogu sprememb zakona so dodali poseben člen, ki je namenjen izključno "lahkim motornim vozilom v cestnem prometu," kar že samo po sebi ločuje e-skiroje od običajnih skirojev, rolk, rolerjev in podobnega.
In če je "poletni" predlog predvideval, da se lahko e-skiroje uporablja tako na površinah za kolesarje kot tudi pešce, je najnovejši predlog jasen: lastniki bodo po uveljavitvi sprememb zakona smeli e-skiroje uporabljati samo na kolesarskem pasu, kolesarski stezi ali kolesarski poti.
"Kjer teh prometnih površin ni oziroma niso prevozne, smejo voziti ob desnem robu smernega vozišča ceste v naselju, kjer je najvišja dovoljena hitrost vožnje omejena do 50 km/h." Izven naselja torej uporaba e-skirojev avtomatsko odpade.
Z e-skiroje bo Slovenija očitno sledila francoskemu modelu regulative, ki prepoveduje vožnjo po pločnikih, kot so številni lastniki počeli doslej. Zagrožena kazen za kršitev prepovedi je 40 evrov.
Besedilo predloga nalaga lastniku, da mora e-skiro parkirati tako, da ne ovira prometa, prav tako pa bo moral biti skiro med vožnjo ponoči opremljen s prednjo in zadnjo lučjo, hkrati pa še zadnjim rdečim odsevnikom in stranskimi rumenimi ali oranžnimi odsevniki.
Prav tako zakon določa, da lahko lahka motorna vozila med vožnjo v prometu dosegajo hitrost največ 25 km/h. Če bi e-skiro šel hitreje in bi to dokazal tehnični pregled, lastnik tvega kazen 250 evrov.
Čelada obvezna!
Še ena pomembna novost, ki bo ob nespremenjenem besedilu zakona veljala za vse uporabnike e-skirojev, pa je obvezna uporaba varnostne čelade. To bi po trenutnem predlogu člena veljalo za vse voznike ne glede na starost.
Da je problematika e-skirojev v zadnjih dveh letih postala zelo pereča in da hujše poškodbe eksponentno naraščajo, dokazuje statistika obravnave nesreč prometnih udeležencev. Pri tem kar polovica ponesrečencev utrpi poškodbe glave.
Skiroji so najbolj nevarna vozila ta trenutek v prometu. So hitra, visoka, nestabilna, z majhnimi kolesi nevarna za vse izbokline pa še bo našteval. Drugi problem je v tem, da za ta vozila ni potrebna niti registracija, niti tehnični pregled… ...prikaži več in zavarovanje. Zakaj razlikovanje teh vozil z npr. tomos flexerji ali pony expressi in podobno, ki ravno tako ne presežejo 25km / h ? Tretji problem pa je v tem, da bomo ponovno sprejemali neke zakone, katerih nihče ne bo preverjal niti izvajal.
Skrajni čas.
Kako visoko kazn pa dobi gamad katera iz dneva v dan ilegalno precka mejo?? Sej res ne dobi kazni ampak azil.... Kaj ce se bi toti 🤡 tam v vladi zaceli ukvarjat z resnimi stvarmi ne pa bedarije kvasit....